Gå til innhold

Kan dere svare helt ærlig? (om bilsete dere kjøpte)

Anbefalte innlegg

Skrevet

To spørsmål:

Slo dere opp bilsetet og sjekket hvordan det gjorde det i kollisjonstester?

Valgte dere det som kom best ut i test?

Anonymkode: ee31a...34f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja jeg gjorde research ved valg av sete. 

Anonymkode: b2f89...3fa

• Liker 1
Skrevet

Jeg kjøpte det jeg syntes var mest praktisk og jeg kjøpte det brukt på finn.no.

Anonymkode: f211c...bdb

• Liker 1
Skrevet

Ja, vi leste om de ulike setene og prøvde forskjellige typer i bilen før vi bestemte oss.

Anonymkode: 1ffe3...83e

Skrevet

Alle bilstoler og bilseter som ble kjøpt av oss, ble kjøpt brukt. Besteforeldre kjøpte to nye, men da var der slags tilbud da de kjøpte ny bil. Så svaret er nei, har ikke kjøpt best i test. 

Anonymkode: 18772...245

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, vi leste om de ulike setene og prøvde forskjellige typer i bilen før vi bestemte oss.

Endte ikke med best i test varianten.

Skrevet

Gadd ikke gjøre så mye research så kjøpte det som kom best ut i NAF sin test. 

• Liker 3
Skrevet

Nei. Men jeg kjøpte sete av anerkjent merke og prøvde det i bilen. 

Anonymkode: 769f0...0a3

Skrevet

Kjøpte et sete som var på tilbud, men sjekket først at det hadde fått tilfredsstillende vurdering i et par sikkerhetstester via Forbrukerrådet.

Anonymkode: c8626...1bd

Skrevet

Ingen research, bare kjøpt på FINN og arvet fra tante her og der

Anonymkode: 6c7a1...362

• Liker 1
Skrevet

Kjøpt best i test og det som er bakovervendt lenger mulig. Lett å finne sånn info i dag.

Anonymkode: 85b8e...e53

• Liker 1
Skrevet

Har ikke kjøpt ennå men kommer til å lese tester og kjøpe nytt til baby som blir født neste år. Jeg vet ikke hvordan jeg sjekker det med kollisjonstester men tenker å lese testene til forbrukerrådet + andre på nett + finne et sete som passer til vår bil (riktig helning osv)

Anonymkode: 94c9a...527

Skrevet

Selvsagt, trodde de fleste gjorde det. 

• Liker 2
Skrevet

Ja gjorde research, men valgte ikke nødvendigvis det som visstnok var aller best. Det måtte passe bra i bilen sammen med de andre setene også. 

Anonymkode: 6b96f...2da

Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

To spørsmål:

Kjøpte det som var best i test :) 

Anonymkode: d4f14...224

Skrevet

Jeg valgte seter som hadde gjort det godt i tester, men ikke nødvendigvis best i test. Jeg er opptatt av at barna mine skal sitte trygt, men det må også være plass til tre seter i en standard stasjonsvogn. Første babysete fikk vi låne. Til minste kjøpte vi brukt.  Ellers har jeg solgt bilstoler selv, som har vært i god stand. 

Anonymkode: 8d6d1...4b3

• Liker 3
Skrevet

Nå skal jeg gå mot strømmen her og si nei. Jeg hadde ikke peiling på at slikt fantes. Alt jeg visste var at baby måtte ha et bilsete, og gjerne fra et ok merke. Moren min sa hun gjerne ville spandere vogn og sånt til sitt første barnebarn, og jeg valgte meg ut et britax sett med kombivogn og britax rømer primo. Jeg kjøpte basen sjøl, for det var veldig praktisk med click on system. 

Det senere at den ikke scoret noe bra. 

Har skjønt i ettertid at utstyr til barn er noe man må gjøre research på før innkjøp. Det er en jungel. Så bare om man skal ha votter, kan man ikke bare gå å kjøpe. 

Ikke at votter og bilstol kan sammenlignes.. 

Anonymkode: e6661...c5a

• Liker 3
Skrevet

Sjekket at de hadde kommet høyt ja. Kjøpte ikke vinneren. Måtte være behagelig å sitte i, passe barnet. Men sjekket at det var blant de beste ja. Det er godt nok syns jeg. Bedre å la bilen stå er man så nervøs. Definitivt mest risikoreduserende.

Anonymkode: 7c098...eed

Skrevet
9 hours ago, AnonymBruker said:

To spørsmål:

Ja, vi var inne på Forbrukerrådet og sjekket resultater i tester. 

Nei, vi kjøpte vel ikke best i test, kjøpte en som gjorde det greit og so. vi syntes var praktisk og passet godt i bilen.

Anonymkode: 9b517...ab0

Skrevet

Vi gikk for ett som var praktisk, som også kom godt ut i tester. Det var like vel bannlyst og på grensen til barnemishandling i bilstol gruppen. :alice:

Anonymkode: 8a68b...835

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...