AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #1 Skrevet 12. november 2021 Jeg lurer på hva dere gravide spiser på en hel dag. Er dere strenge med hva dere spiser eller spiser dere hva dere ønsker? Her prøver jeg å spise sunt, men har kraftig godte sug! ☹️ Jeg får ekstremt dårlig samvittighet og ønsker ikke å legge på meg noe voldsomt under graviditeten. Sist graviditet gikk jeg opp 20 kilo, fikk ikke til å amme dermed tok det tid før kiloene raste av. Redd for at det samme kan skje nå igjen , jeg er kun 7 uker i dag. Anonymkode: 02072...54b
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #2 Skrevet 12. november 2021 Tenker på helsen, så spiser sunt og mosjonerer. Så tidlig i svangerskapet trenger du ikke mye ekstra mat per dag. En liten youghurt eller banan. Om du ikke vil bli unødvendig overvektig, så kan du ikke spise uhemmet. Gravid eller ikke Anonymkode: 57b44...57b
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #3 Skrevet 12. november 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg lurer på hva dere gravide spiser på en hel dag. Er dere strenge med hva dere spiser eller spiser dere hva dere ønsker? Her prøver jeg å spise sunt, men har kraftig godte sug! ☹️ Jeg får ekstremt dårlig samvittighet og ønsker ikke å legge på meg noe voldsomt under graviditeten. Sist graviditet gikk jeg opp 20 kilo, fikk ikke til å amme dermed tok det tid før kiloene raste av. Redd for at det samme kan skje nå igjen , jeg er kun 7 uker i dag. Anonymkode: 02072...54b Jeg gikk opp ca 20 kg i alle mine tre svangerskap. Dette til tross for at jeg i det ene svangerskapet spiste sunt og trente til dagen før fødsel, og i det andre var jeg omtrent ikke i stand til å bevege meg og spiste altfor mye drittmat og snop... Den første ammet jeg ikke, den andre delammet jeg og den siste fullamma jeg i 5 mnd - jeg gikk like seint ned i vekt med alle sammen. Her har jeg gått mer ned i vekt når jeg har vært ferdig med amming og hormonene har stabilisert seg. Tror absolutt at hormoner har mye å ai for vektoppgang i graviditet, selv om man selvsagt bør tilstrebe å spise så sunt og næringsrikt som mulig. Jeg tenkte ikke noe på hvor mye jeg spiste, men heller på hva.. Frukt of grønt kunne jeg spise ubegrenset av. Gulrøtter gikk det mye i, da der hjalp mot kvalme. Gratulerer så mye i alle fall, og lykke til med både svangerskap og livet som tobarnsmor!!😊💕 Anonymkode: 07b8f...f9d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå