AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #1 Skrevet 12. november 2021 Heisann. Jeg har blitt tilbudt jobb på tannlegekontor, men kjenner jeg er litt usikker - jeg vet nok for lite. Jeg er utdannet sykepleier, men ønsker meg dagjobb. Lite av slike jobber for sykepleiere her, så valgte å søke på denne jobben, og var altså så heldig å få tilbud om den! Noen tannhelsesekretærer her som vil fortelle om hverdagen? Hva gjør dere? Hva liker du med jobben? Hva liker du ikke? Og hvordan er lønna? Forberedt på å gå en del ned i lønn, men det er vel prisen å betale for fri helg/kveld/høytid - og det er det verdt! Takker for svar 😊 Anonymkode: 8f83c...c59
AnonymBruker Skrevet 16. november 2021 #2 Skrevet 16. november 2021 Ingen tannhelsesekretærer her?? Anonymkode: 8f83c...c59
AnonymBruker Skrevet 16. november 2021 #3 Skrevet 16. november 2021 Jobbet som tannhelsesekretær for 10 år siden, tjente 300 000 i året. Ser minstelønna nå skal være omtrent 375 000. Jeg elsket jobben! Masse kontakt med mennesker, du må yte service og være tannlegekontorets ansikt utad. Sterilisere utstyr og arbeidsstasjoner, assistere tannleger ved behov, holde orden, kalle pasienter inn til nye timer, svare på telefonhenvendelser osv... Praktisk arbeid kombinert med resepsjonsarbeid, med masse ulike mennesker innom daglig. Jeg likte det utrolig godt! Er det mange som jobber der du har fått tilbud om jobb? Har jo litt å si om miljøet er stort eller lite. Anonymkode: eb724...32a
AnonymBruker Skrevet 16. november 2021 #4 Skrevet 16. november 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jobbet som tannhelsesekretær for 10 år siden, tjente 300 000 i året. Ser minstelønna nå skal være omtrent 375 000. Jeg elsket jobben! Masse kontakt med mennesker, du må yte service og være tannlegekontorets ansikt utad. Sterilisere utstyr og arbeidsstasjoner, assistere tannleger ved behov, holde orden, kalle pasienter inn til nye timer, svare på telefonhenvendelser osv... Praktisk arbeid kombinert med resepsjonsarbeid, med masse ulike mennesker innom daglig. Jeg likte det utrolig godt! Er det mange som jobber der du har fått tilbud om jobb? Har jo litt å si om miljøet er stort eller lite. Anonymkode: eb724...32a Tusen takk for svar! Det er tre tannleger og en tannpleier så vidt jeg vet. Hvor mange sekretærer der er vet jeg faktisk ikke! ts Anonymkode: 8f83c...c59 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #5 Skrevet 17. november 2021 Søk deg sykepleierjobb i privat sektor? Det er som regel dagtid, men man må også være blant de beste sykepleierne. Anonymkode: 72d29...e5f 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #6 Skrevet 17. november 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Søk deg sykepleierjobb i privat sektor? Det er som regel dagtid, men man må også være blant de beste sykepleierne. Anonymkode: 72d29...e5f Skulle jeg gjerne gjort, men her jeg bor er det kun et sted som tilbyr dette, og de har mer eller mindre aldri utlyste stillinger. Bor ganske godt utpå landet, så mulighetene er dessverre få. Ønsker gjerne noe litt nærmere hjemmet, og skulle jeg søke meg til poliklinikk på sykehus for eks blir det fort en time pendling hver vei hver dag. Det går ikke, mtp barnehage, skole og alt. Så få muligheter, dessverre. Men absolutt, det beste hadde vært å få seg noe mer rettet mot sykepleie. Kjenner jeg ikke er så gira på å gå ned såpass mye i lønn…… Vanskelig! ts Anonymkode: 8f83c...c59
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #7 Skrevet 17. november 2021 Har du fått tilbud men vet ikke lønna? Spør dem vel. Vet om ei som har rundt 510.000 i året. Jobber da i det private. Har litt mer ansvar enn de andre. Jeg hadde takket ja til jobben. Tipper lønna er høyere enn du tror. Og blir det for dårlig prøver du med lønnssamtale etter prøvetid eller søker på andre jobber. Anonymkode: 81bb3...334
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #8 Skrevet 18. november 2021 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Har du fått tilbud men vet ikke lønna? Spør dem vel. Vet om ei som har rundt 510.000 i året. Jobber da i det private. Har litt mer ansvar enn de andre. Jeg hadde takket ja til jobben. Tipper lønna er høyere enn du tror. Og blir det for dårlig prøver du med lønnssamtale etter prøvetid eller søker på andre jobber. Anonymkode: 81bb3...334 Vet du om en tannhelsesekretær som tjener såpass? Har hun jobbet lenge? Spesiell erfaring? Blir imponert, faktisk! Anonymkode: eb724...32a
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #9 Skrevet 18. november 2021 Jobbet som det i 20 år, er utdannet som det på vgs. Jeg hadde ikke avskrevet tannhelsesekretær helt. Anonymkode: 81bb3...334
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #10 Skrevet 18. november 2021 Er du ikke veldig overkvalifisert? Er ikke dette en utdanning man tar på vgs? Anonymkode: 33e71...4f2
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #11 Skrevet 18. november 2021 Har bare fått muntlig tilbud pr tlf, så ikke fått et tilbud tilsendt med konkret lønn. Idag ligger jeg på litt over 470.000, pluss tillegg. Så blir jo uansett, mtp tariffen til tannhelsesekretærer et greit hopp ned, da hun var tydelig på at hun ikke kunne lønne meg som sykepleier. Forståelig nok. Og joda, er nok overkvalifisert sånn sett, men tenker tannhelsesekretærer har jo en del kunnskap om ting jeg overhodet ikke kan noe om også - så føler meg vel egentlig ikke direkte overkvalifisert likevel. Feilkvalifisert, heller? 🤪 Uff, nei jeg vet ikke… Vanskelig valg kjenner jeg… ts Anonymkode: 8f83c...c59
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå