Gå til innhold

Pakke borte fra postkassa

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk melding om at den lå I postkassa men den var borte når jeg skulle hente den. Hørte med posten som ikke hadde den, men de trodde den var for stor. Jeg tror den er stjålet. Kan posten ha gjort feil eller er den mest sannsynlig stjålet? Flere som har vært borti dette?

Anonymkode: 41f29...fd3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg bor ikke der jeg får post. Noen andre tar inn posten. Fikk melding om at den ble lagt i postkassa 1 november, de som henter posten har ikke sett den!

Utrolig kjipt.

Skrevet

Vet det har vært en greie nå med folk som har fulgt postbiler og lignende for å stjele pakker fra postkasser så er mye mulig den er sjelt ja. Er derfor jeg alltid er skeptisk på å bestille med helt hjem

Anonymkode: 3472b...38f

• Liker 2
Skrevet

Her har det vært flere tyverier i postkasser og slike helt hjem pakker utenfor døra. Er visst en greie i de fleste bydeler nå. 

Skrevet

Ja da er den nok stjålet.  Kjipt å måtte betale for den når jeg ikke får den. Fikk faktura.

Skrevet

Er postkassen brutt opp? Hvis du ikke har lås, skaff lås.

Anonymkode: bc513...a63

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Er postkassen brutt opp? Hvis du ikke har lås, skaff lås.

Anonymkode: bc513...a63

Har ikke lås. Kommer til å skaffe det.

Skrevet

Da får de ikke lagt i pakker heller da. Kjøp heller ny postkasse, det finnes flere typer som er vanskelige å stjele fra.

Anonymkode: 4227d...38a

• Liker 2
Skrevet

Bare ta kontakt med nettbutikken du har bestilt pakken ifra. Mulig du slipper å betale hvis du sender med bevis av sms/e-post.

Jeg bestilte en pakke fra en nettbutikk i fjor. Meldte inn pakken stjålet, da den ikke hang på postkassen. Jeg anmeldte til og med forholdet, men politiet kunne ikke gjøre noe pga ingen bevis. Fikk refundert pengene av nettbutikken.

Anonymkode: ed443...f1d

• Liker 1
Skrevet

Ut ifra kommentarene her har jeg ett spørsmål..

Som forbruker, får du ikke igjen pengene/ny vare når du ikke har fått den? Så lenge du ikke har sett den i postkassen tenker jeg det er posten sitt ansvar, men ut ifra kommentarene ser det ut som det er "forbruker sitt ansvar når den kommer i din postkasse"? 

Forstår det fra posten sin side, men ser også problemer ved dette. Har hatt helthjem tidligere sendt en sms om slike ting før, viste seg at de bare hadde sendt melding men ikke gjort det, så de kunne jo bare latt være, og jeg hadde tapt pengene?

Anonymkode: d6dff...53b

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Bare ta kontakt med nettbutikken du har bestilt pakken ifra. Mulig du slipper å betale hvis du sender med bevis av sms/e-post.

Jeg bestilte en pakke fra en nettbutikk i fjor. Meldte inn pakken stjålet, da den ikke hang på postkassen. Jeg anmeldte til og med forholdet, men politiet kunne ikke gjøre noe pga ingen bevis. Fikk refundert pengene av nettbutikken.

Anonymkode: ed443...f1d

Skal kontakte dem.

Skrevet

Jeg skjønner at det er lettvint å få pakker levert i postkassen, men jeg velger alltid å få pakkene til utleveringsstedet. Stoler ikke på at pakken fortsatt er i postkassen når jeg kommer hjem fra jobb.

Anonymkode: 35e94...f2e

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Som forbruker, får du ikke igjen pengene/ny vare når du ikke har fått den? Så lenge du ikke har sett den i postkassen tenker jeg det er posten sitt ansvar

Jo det stemmer.

Kunden skal varsle nettbutikken og nettbutikken oppretter sak med transportøren. Pakkene er jo (som regel) forsikret.

Anonymkode: 155a9...3b9

Skrevet

Jeg har stått å sett på at postmannen la pakker i naboen sin postkasse, spurte om han hadde til meg også, men han sa nei. Fikk så 30 min senere melding om at pakken var levert i postkassen. Den var ikke der. Ringte posten og forklarte at jeg hadde stått å sett på. Viste seg at pakken hadde blitt «glemt» i postbilen og de skulle levere den på butikken. 
Så mitt råd er å aldri stole på at de faktisk har levert den. 

Anonymkode: fcbaa...92c

• Liker 3
Skrevet (endret)

Det er derfor at du ikke burde bruke helthjem som privatperson hvis du selger varer på Finn. Dersom noen stjeler pakken mens den ikke er i hendene til helthjem, dvs. når den ligger i postkassa eller på dørmatta di, så er det ditt ansvar å dekke hele verdien på varen når den er stjelt.

Flere som har brent seg på dette. Dessuten så er jeg forbanna på at noen mener det er greit å sende varer som ikke tåler frost, typisk kosmetikk eller salver - og plassere de ute midt på natta i frost.

Jeg har dessuten skjæra på besøk og den hakker ned varer som ligger der på utkikk etter mat, siden naboer er for flinke til å mate den med å slenge ut søppelposer like ved inngangsdøra.

Etter dårlig erfaring bruker jeg utelukkende hentested hos posten eller PostNord, eller så bestiller jeg personlig hjemlevering med f.eks. Porterbuddy.

Endret av Pachka Sigaret
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...