smilepia Skrevet 7. oktober 2005 #1 Skrevet 7. oktober 2005 Hei jenter Lurte bare på en liten ting. Tester dere på IKM dagen selv om dere ikke har noen klassiske gravide-symptopmer? (forutsatt at ikke mensen er der da..) Evt hvor mange dager over IKM vennter dere før dere tester?
Konemora Skrevet 7. oktober 2005 #2 Skrevet 7. oktober 2005 Hei Smilepia Jeg har ikke så lang erfaring enda.. men sist gang fikk jeg mensen på den dagen jeg ventet den (IKM), så da rakk jeg ikke teste. Hadde planer om å teste et par dager over IKM. Dette fordi jeg tenker sånn at når man enten finner el ved test eller symptomer vet man ikke eksakt hvilken dag el faktisk skjer.. og dermed blir ikke de 14 dagene etterpå (IKM) helt enkelt å fastslå korrekt. De som er veldig stabile, og vet at de f.eks har 28 dagers sykluser, kan jo vite med større sikkerhet når el er - og dermed IKM. Jeg ville nok likevel forsøkt å vente et par dager over IKM med å teste - jeg skal forsøke det denne gangen i alle fall, om jeg ikke får mensen før jeg rekker å teste nå og da.. Konemora
Gjest Xavia Skrevet 7. oktober 2005 #3 Skrevet 7. oktober 2005 Jeg har heller ikke lang erfaring, men: I min første prøveperiode følte jeg på kroppen at jeg var gravid. Da testet jeg med en gang. Først dagen før IKM, så på IKM dagen. Følelsen stemte, jeg var gravid. Nå prøver jeg å bli gravid igjen. Forrige måned merket jeg at ingen ting hadde skjedd etter hvert som IKM datoen nermet seg. Da gadd jeg ikke teste, og mensen kom dagen før IKM. Denne måneden så har vi såvidt kommet i gang med prøvingen, OG jeg kommer nok bare til å teste om jeg føler at noe er i gjære....
Totalya Skrevet 8. oktober 2005 #4 Skrevet 8. oktober 2005 Dersom du tester negativt på IKM, er det ikke sikkert testen er riktig. Tror det anbefales å vente ei lita uke. Hjemmetester er vistnok raskere enn testen på legesenteret.
Gjest Xavia Skrevet 8. oktober 2005 #5 Skrevet 8. oktober 2005 Hjemmetester er vistnok raskere enn testen på legesenteret. ← Hva mener du? Raskere?
Totalya Skrevet 8. oktober 2005 #6 Skrevet 8. oktober 2005 Spurte på legesenteret om hvor tidlig man kunne teste seg hos de, og da svarte legesekretæren at hjemmetestene ofte var mer følsomme enn deres test, slik at man ikke nødvendigvis måtte vente så lenge etter IKM med å teste. Anbefalte å vente minst ei uke før man tok deres test. Men hun mente også at deres test var sikrere...
Imax Skrevet 8. oktober 2005 #7 Skrevet 8. oktober 2005 Venter noen dager over jeg, før jeg tester. Litt avhengig av hvor "sannsynlig" jeg tror det er at jeg skulle ha blitt gravid... Men jeg pleier å bestemme meg før IKM kommer faktisk, sånn at jeg sier til meg selv: Ikke test før fredag f.eks. Ja, ja. Det er jo grenser for hvor mange graviditetstester man gidder å ta da... Testet mer i begynnelsen
smilepia Skrevet 9. oktober 2005 Forfatter #8 Skrevet 9. oktober 2005 Takk for svar jenter. Er i dag 2 dager over IKM (har hatt stabile sykluser helt siden pilleslutt), og TR er ikke noe sted i sikte. Men kan ikke akkurat si jeg har skråsikre graviditetstegn heller (spesiellt ikke etter at jeg kjennte mye av det samme forrige mnd og da kom TR kraftig 1 dag sein ). Mannen sier jeg skal vennte til tidligst onsdag, men jeg er mer utolmodig. Tror jeg skal prøve å holde ut morgendagen og teste tirsdag...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå