AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #1 Skrevet 12. november 2021 Jeg var selv sammen med en slik mann i 7 år-ingen gjorde noe-bare sa at han ikke var helt god og at jeg måtte bort fra han-og jeg vet ikke hva noen skulle gjort. Alle var redd for ham, men tenker på foreldrene mine som så på at han kvalte hunden min og misshandlet meg grovt psykisk-må jo ha vært jævlig å se på….har selv barn og hadde en mann behandlet noen av mine døtre slik så hadde jeg ikke sovet om natten Anonymkode: fb6f8...1f3
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #2 Skrevet 12. november 2021 Mine foreldre lukket øynene. Mine venninner derimot hjalp meg bort. Anonymkode: e8aad...e63
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #3 Skrevet 12. november 2021 Hadde du gjort noe, om noen sa at du burde gjøre noe? Anonymkode: fd125...9e0
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #4 Skrevet 12. november 2021 Føler du på bitterhet for at dem rundt deg ikke gjorde nok? Foreldrene dine hadde mest sannsynlig store problemer med å se på den slags oppførsel, hvis det er rett å anta at de bryr seg om deg dypt og inderlig som de fleste foreldre jo gjør. De var kanskje blant dem som sa til deg at han ikke er riktig god og at du bør dra fra han? Det er jo dessverre slik at ingen kan få noen til å gå fra et forhold før de selv ønsker det. Man kan ikke hjelpe noen som ikke ønsker å hjelpe seg selv. Anonymkode: daf49...762 2
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #5 Skrevet 12. november 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Hadde du gjort noe, om noen sa at du burde gjøre noe? Anonymkode: fd125...9e0 Nei-jeg var ung og trodde ikke det var noen vei ut, men synes likevel at noe burde vært forsøkt gjort Anonymkode: fb6f8...1f3
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #6 Skrevet 12. november 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Føler du på bitterhet for at dem rundt deg ikke gjorde nok? Foreldrene dine hadde mest sannsynlig store problemer med å se på den slags oppførsel, hvis det er rett å anta at de bryr seg om deg dypt og inderlig som de fleste foreldre jo gjør. De var kanskje blant dem som sa til deg at han ikke er riktig god og at du bør dra fra han? Det er jo dessverre slik at ingen kan få noen til å gå fra et forhold før de selv ønsker det. Man kan ikke hjelpe noen som ikke ønsker å hjelpe seg selv. Anonymkode: daf49...762 Nei. Ikke bitter-men jeg sliter med traumer nå mange år senere og det har bare fått meg til å tenke på om noe kunne vært gjort. Ikke sikkert de kunne gjort så mye mer, men det er jo tragisk at folk som er fanget i slike forhold har så vanskelig for å komme seg bort. Anonymkode: fb6f8...1f3
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #7 Skrevet 12. november 2021 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Mine foreldre lukket øynene. Mine venninner derimot hjalp meg bort. Anonymkode: e8aad...e63 Hvordan? Anonymkode: fb6f8...1f3
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #8 Skrevet 12. november 2021 Hos meg visste én venninne om det meste som foregikk. Hun hadde vært utsatt for lignende mann noen år tidligere, og støtta meg mye. De fleste andre så en sjarmerende, hyggelig, hjelpsom fyr som de syntes jeg burde være takknemlig for å ha. Noen få var skeptiske, de kjente vel til den typen folk. Da jeg gikk, sa jeg til en av mine nærmeste at jeg hadde gjort det slutt, at jeg hadde kontakt med krisensenter. Ingen reaksjon, ville ikke høre om det. En annen sa "Åja. Ellers da? Går det bra med deg?" Da jeg nevnte endel av det han gjorde mot meg, sa en "jamen sånn er jo kulturen hans". Tok veldig lett på at jeg ble "mildt" fysisk mishandlet.... Jeg gikk tilbake til han. Og stolte ikke lenger på de jeg trodde var der for meg. En av dem sendte mld til fyren og spurte hvordan han hadde drt. Syntes synd på han jeg forlot, og holdt meg unna en stund. Senere tenkte jeg til helvete med hele gjengen, og flytta langt vekk. Anonymkode: 167ac...485
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #9 Skrevet 12. november 2021 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Mine foreldre lukket øynene. Mine venninner derimot hjalp meg bort. Anonymkode: e8aad...e63 Akkurat det samme her… Fikk til og med høre at jeg ikke ville klare meg alene med barna. Og vi kunne gå til noe terapi. Etter en voldtekt gikk jeg… Anonymkode: bb5b3...5e2
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #10 Skrevet 12. november 2021 Alle sa jeg måtte komme meg vekk men sånt hjelper ikke. Det som hjelper er å hjelpe den som er fast i forholdet med å utvide livet sitt til å handle om mer enn kjæresten, bygge opp selvtillit og være mer rundt normale folk sånn at man skjønner hvor galt det står til hjemme for det er man blir for når man lever midt i det. Anonymkode: 2f016...13e
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #11 Skrevet 12. november 2021 Det er da ikke andre som feil, med mindre de er flying monkeys. Mange narsissister viser kun sitt sanne ansikt overfor sine ofre, og ikke øvrige omgivelser. Mange kan derfor ikke tro hva ofrene faktisk utsettes for. Det er offeret som må innse hva man lever eller er med og må gå, ingen andre. Anonymkode: bc53c...16c 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #12 Skrevet 13. november 2021 Mine foreldre likte ham veldig godt, mer enn de liker meg, det har min mor sagt flere ganger. Han er utadvendt og sjarmerende. Jeg er stille og litt mer avventende. Dette gjelder selv om de vet om at han var voldelig mot meg. Mine venner forlot meg. De mente jeg hadde forandret meg etter jeg ble sammen med ham, og ønsket derfor ikke mer kontakt. Jeg synes det høres rart ut at så mange gjennomskuer narsissisten - jeg trodde det vanligste var at folk ikke gjorde det. Anonymkode: e54d2...bf2 2
Gjest Hottentått Skrevet 13. november 2021 #13 Skrevet 13. november 2021 Har selv et familiemedlem som er i et slikt forhold. Nesten alle har fortalt hva vi syns om samboeren hennes, men hun selv påstår hun er strålende fornøyd og valgte heller å kutte ut familien sin. Han bestemmer ALT i forholdet og hun har ikke en dritt hun skulle ha sagt. Veldig spent på om hun kommer seg ut derfra eller om livet forblir ødelagt for alltid..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå