Gå til innhold

Andre barnehage-bursdag barnet mitt ikke har blitt invitert til.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fordi foreldrene inviterer de barna "leker mest med". Barnet mitt viser sårhet ovenfor dette. Barnet mitt er 4 år. De bursdagene som har vært til nå er 4 årsdager. 2 av de feiringene er bestevennene til barnet mitt. De kaller hverandre bestevenner, er sammen på alle bilder barnehagen tar. Går de tur er de sammen osv. Så forteller barnet mitt "*A* var i bursdagen til *B*, men jeg var ikke". Vi bor knapt 15 minutter unna foreldrene så tviler på at det er en grunn, er ikke direkte venn med foreldre men vi er hyggelige til hverandre. Blir lei meg på barnet mitt sine vegne.. (viser det selvsagt ikke). Hva skal jeg gjøre? Si I fra? La det gå?

Anonymkode: 9ec5b...90a

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer an på tenker jeg. Var det kun ett annet barn fra barnehagen som ble med i bursdagen eller flere barn slik at ditt barn var en av få som ikke fikk komme?

Anonymkode: 6cd29...af4

• Liker 3
Skrevet

Ville tatt det opp med barnehagen, om det er slik at de fleste andre barn som er 4 år i barnehagen også er invitert. Er det kun 1-2 barn fra bhg og ellers andre de kjenner ville jeg ikke gjort det.

Anonymkode: 1b54b...12c

• Liker 30
Skrevet

Så lenge de inviterer Max halvparten av barnehagegruppen/kjønn, så tenker jeg at det ikke er så mye du kan si. Om det det er nesten alle, så hadde jeg tatt opp med ped leder om invitasjonene blir gitt i barnehagen.

Anonymkode: 1a664...793

• Liker 3
Skrevet

Hårreisende!! I alle barnehager jeg kjenner til er det regler for dette. Man må invitere alle jentene/guttene, eller i hvert fall alle i samme i kull!

Ta det opp med barnehagen og be de ta det opp på foreldremøte!

Dette er ikke greit!!

Anonymkode: dd8ea...152

• Liker 36
Skrevet

Jeg hadde masjert til pedleder i barnehagen på mandag, bedt om et møte og tatt opp denne problemstillingen. 

Det du beskriver er mobbing. 

• Liker 27
Skrevet

Hva om foreldrene til barna er venner på fritiden? Har noen av dere tenkt på dette før dere roper mobbing? 

jeg var ofte i bursdagene til mine foreldres venners barn og omvendt. 

Anonymkode: e062a...28d

• Liker 23
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hva om foreldrene til barna er venner på fritiden? Har noen av dere tenkt på dette før dere roper mobbing? 

jeg var ofte i bursdagene til mine foreldres venners barn og omvendt. 

Anonymkode: e062a...28d

Det er jo barnehagebursdager, altså kun barn fra barnehagen (en gjeng fra avdelinga de går på) vet hvertfall at noen foreldre kjenner ikke hverandre så godt, og et foreldrepar har flyttet 6 timer og kjenner ingen. Det er et kjønn men ca halvparten, mulig litt over. 

Anonymkode: 9ec5b...90a

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Hårreisende!! I alle barnehager jeg kjenner til er det regler for dette. Man må invitere alle jentene/guttene, eller i hvert fall alle i samme i kull!

Ta det opp med barnehagen og be de ta det opp på foreldremøte!

Dette er ikke greit!!

Sånn er det i de fleste barnehager heldigvis 

Anonymkode: 298a4...03e

• Liker 3
Skrevet

Sånn er vi ikke vandt til. Her inviterer vi alle 4 åringene  på samme gruppe. En eller annen naturlig inndeling finnes jo. Å invitere de man leker mest med er en veldig dårlig løsning, for da blir noen alltid holdt utenfor. 

• Liker 4
Skrevet

Jeg gruuuuer meg til neste år når barna på avdelingen blir 4 år! Kan vi ikke bare bli enige om å DROPPE barnebursdager??!! 

Anonymkode: 9a2ee...d1f

• Liker 30
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg gruuuuer meg til neste år når barna på avdelingen blir 4 år! Kan vi ikke bare bli enige om å DROPPE barnebursdager??!! 

Å Gud det hadde vært flott! Da slipper jeg bursdag jeg nesten ikke har råd til med femten femåringer i min lille leilighet. 

Anonymkode: bb5c2...5ae

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Jaaa 😍 hadde spart oss og barna for så mye ekskludering og problemer! 

Anonymkode: 6319c...9b7

• Liker 3
Skrevet

Hadde dette skjedd i vår barnehage (og det hadde det ikke, her er alle foreldrene normalt oppegående), hadde ped.leder dratt vedkommende foreldre etter ørene rundt på lekeplassen utenfor og tutet de ørene fulle om hvordan man oppfører seg mot andre i barnehagen, inkludert barnebursdagsetikette. 
Helt hårreisende! Ingen unnskyldninger!

Anonymkode: 33de2...95d

• Liker 11
Skrevet

Vi inviterer de vi ønsker i bursdager. Det har verken barnehagen eller skolen noe med hva vi gjør på fritiden og hvem vi inviterer inn i vårt private hjem😊 

Anonymkode: e89ae...36f

• Liker 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Vi inviterer de vi ønsker i bursdager. Det har verken barnehagen eller skolen noe med hva vi gjør på fritiden og hvem vi inviterer inn i vårt private hjem😊 

Hadde ditt barn ekskludert mitt barn, så hadde jeg som forelder arrangert den kuleste festen! den alle snakker om i lange tider...

men eksludert kun ditt barn...

Anonymkode: 5e670...c79

• Liker 33
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Det er mulig å tenke litt lenger enn sin egen nesetipp. De fleste bhg har regler for slikt så slike situasjoner med eksludering ikke skal oppstå. Du hadde nok tenkt anderledes hvis det var ditt barn som ble utelatt. 

Anonymkode: d2456...a5e

• Liker 40
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

At Skole og barnehage har ikke noe med det og gjøre, det er sant. Men det handler mer om hvilket signaler du sender til barnet ditt, om du lar vær og be noen stykker i barnehage/skole, så kan det bli veldig sårende for dem barna som står igjen. 

Anonymkode: f952e...d60

• Liker 30
Skrevet

Skjønner at det er sårt for sønnen din. Barnehagen kan ikke bestemme hvem som skal inviteres i bursdager, men de kan jo hindre foreldre som ikke inviterer alle guttene eller jentene i å levere ut innbydelser i barnehagen. Og gjerne sende ut et skriv rundt dette, så foreldrene kanskje får en oppvekker.

Jeg er vant til at alle jentene eller alle guttene inviteres i barnehagen og langt oppover barneskolen. Nå går mitt barn på ungdomsskolen, og nå har de bursdager der de stort sett bare inviterer de nærmeste vennene.

Anonymkode: 01ff1...678

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Ærlig talt, for en utrolig egoistisk tankegang. Kanskje ditt barn burde bli ekskludert, så kan du få kjenne på den følelsen? Mon tro om du mener det samme da? 
Snakk om dårlig forbilde, skremmende at du har barn. Det er nettopp foreldre som deg som bidrar til mobbing og ekskludering.

• Liker 41

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...