Gå til innhold

Vil flere restauranter, barer, og kaféer gå konkurs nå?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er jo allerede en presset bransje, og de uvaksinerte er en liten prosentandel. Likevel utgjør desse noen tusenlapper i kassa til servicebransjen hver måned.  

Mange fullvaksinerte har gått ut og sagt at de ikke vil støtte plasser som krever koronapass, da det skaper et polarisert samfunn, og at det har hatt liten effekt i landene det er innført i. 

Siden vi vet at vaksinerte også er smittebærere, vil mange holde seg mer hjemme av vaksinerte også?

Økonomien til folk flest har blitt verre grunnet inflasjon: dyrere mat-/strøm-/bensinpriser, boligpriser, og varer generelt. Jeg mistenker nesten at det kun er de beste av mat/kulturtilbud som overlever dette her…

Anonymkode: 9036f...66a

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Villfisker

Det får vi nå virkelig håpe. Flott å se at flere står imot dette tyranniet. Både vaksinerte og uvaksinerte. Problemet er myndighetene.

Endret av Villfisker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Villfisker skrev (1 minutt siden):

Det får vi nå virkelig håpe. Flott å se at flere står imot dette tyranniet. Både vaksinerte og uvaksinerte. Problemet er myndighetene.

Vaksinerte står imot? Det eneste mange av dem gjør er å kritisere uvaksinerte og ønske grønt pass velkommen 

Anonymkode: 28149...dc9

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fullvaksinert, og støtter ikke slike bedrifter med én krone. Kjenner flere som har hatt blødningsforstyrrelser som aldri i livet tør å ta en dose 3. Da lager jeg heller en nydelig middag hjemme sammen med dem, enn å ekskludere folk. 

Anonymkode: 0e79d...5f4

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noen boikott her hvor jeg bor, restauranter og barer er fulle fordi man har færre restriksjoner som følge av inngangskontroll. Flertallet er jo vaksinert.

Anonymkode: 1f619...545

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ikke noen boikott her hvor jeg bor, restauranter og barer er fulle fordi man har færre restriksjoner som følge av inngangskontroll. Flertallet er jo vaksinert.

Smitten er jo på vei opp, selv om flertallet er vaksinert. NRK i dag:

"Vi vet at vaksinerte også blir smittet og smitter videre. En studie publisert i Lancet Infectious Diseases 28. oktober 2021 fant at én av fire vaksinerte ble smittet fordi de hadde et husstandsmedlem som var smittet. De vaksinerte smittet også videre i like stor grad som uvaksinerte. Det innebærer en betydelig smitterisiko å bo sammen med en som er covidsyk, også vaksinerte." 

Link til studien i Lancet. 

Koronapass gir jo ikke mening... Det som gir mening er at alle holder seg hjemme. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det blir ny nedstengning tror jeg det kan bli en del konkurser, men ikke pga vaksinepass. 

Anonymkode: 848ea...4da

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

"Vi vet at vaksinerte også blir smittet og smitter videre. En studie publisert i Lancet Infectious Diseases 28. oktober 2021 fant at én av fire vaksinerte ble smittet fordi de hadde et husstandsmedlem som var smittet. De vaksinerte smittet også videre i like stor grad som uvaksinerte. Det innebærer en betydelig smitterisiko å bo sammen med en som er covidsyk, også vaksinerte." 

Koronapass gir jo ikke mening... Det som gir mening er at alle holder seg hjemme. 

Gir ikke mening, men innføres

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men de blir ikke like syke. De som blir syke nå er de som fikk vaksine sist vinter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg er fullvaksinert, og støtter ikke slike bedrifter med én krone. Kjenner flere som har hatt blødningsforstyrrelser som aldri i livet tør å ta en dose 3. Da lager jeg heller en nydelig middag hjemme sammen med dem, enn å ekskludere folk. 

Enig. Jeg er også fullvaksinert, men støtter faen ikke det som skjer i samfunnet nå. 

Anonymkode: 5b433...dfa

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Enig. Jeg er også fullvaksinert, men støtter faen ikke det som skjer i samfunnet nå. 

Anonymkode: 5b433...dfa

Enig her også. Er fullvaksinert og støtter ikke bruk av koronapass. Galskap det vi holder på med! 

Anonymkode: 4f98d...11f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ajarRun skrev (2 minutter siden):

Skulle gjerne brukt koronapass på jobben så jeg slapp unna smittebombene. 

Vi som er vaksinert kan både få og vi kan spre smitte. Alle jeg kjenner som har fått korona var fullvaksinerte 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vi som er vaksinert kan både få og vi kan spre smitte. Alle jeg kjenner som har fått korona var fullvaksinerte 

Betydelig lavere sannsynlighet for å bli smittet. Sannsynligvis smittsom i et kortere tidsrom, og mindre smittsom.

Det er så kjipt at noen få prosent med egoister skal ødelegge for alle. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil på julebord!

Hvis vi kan avholde julebord mot at vi presenterer covid-19 pass så synes jeg at det er helt greit. Det er bedre enn at vi ikke kan avholde julebordet. Jeg vil i det minste at vi skal holde ut uten store restriksjoner til jula.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fullvaksinert og kommer til å benytte meg av coronapass. 

Restaurantbransjen blør allerede pga noen egoister. Jeg skal gå ut og spise, dra på konsert og se en film på kino med god samvittighet. 

Anonymkode: 65ef8...769

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Nei. De aller fleste er vaksinert og har grønt pass. 

Dette er en overdrivelse. Det er 70 % som er vaksinert i følge VG sin oversikt nå, og det er langt i fra aller fleste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Visum said:

Dette er en overdrivelse. Det er 70 % som er vaksinert i følge VG sin oversikt nå, og det er langt i fra aller fleste.

Ja, jeg kjenner minst en på jobben min som er covid-19 fornekter og ikke vil ta vaksinen.

Det er ingen som tvinges til det, og det er et viktig prinsipp. Så er spørsmålet om krav til koronapass som f.eks. kan utestenge dem fra sosiale arrangementer på jobb, som julebord, er greit ?

Endret av Pachka Sigaret
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pachka Sigaret skrev (10 minutter siden):

Ja, jeg kjenner minst en på jobben min som er covid-19 fornekter og ikke vil ta vaksinen.

Det er ingen som tvinges til det, og det er et viktig prinsipp. Så er spørsmålet om krav til koronapass som f.eks. kan utestenge dem fra sosiale arrangementer på jobb, som julebord, er greit ?

Vaksinerte smitter minst like mye som uvaksinerte. Den eneste forskjellen er at de vaksinerte blir ikke i stor grad alvorlige syke. Det er kun derfor myndighetene er bekymret.

Å ikke ta vaksine betyr ikke å være covid-19 fornekter.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...