Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til deg som prøver å bli gravid - er det noen måneder du styrer unna å prøve å bli gravid? En ting er at man ønsker seg barn i enkelte måneder, noe annet er om man faktisk lar være å prøve enkelte måneder, fordi det da vil føre til termin på et upraktisk tidspunkt. Er det noen her som gjør det? Hvilken måned/måneder, og hvorfor?

Jeg vet at man ikke kan planlegge dette til det fulle, for barnet kan komme både før og etter termin. Jeg ser at det i spesielt en måned i året vil være veldig upraktisk for oss å få barn, men vet ikke om jeg skal orke å bry meg med å ikke prøve akkurat da. Er ute etter å høre om noen har valgt å unngå.

Anonymkode: 1a11a...993

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøvde ikke å unngå, men vi planla når det ville passe ganske godt å få barn (ned til måned). Vi var forberedt på at det ikke kom til å klaffe, selvfølgelig. Så har det klaffet på første forsøk to ganger. Om vi f.eks. hadde prøvd i et halvt år uten at det ble noe, så hadde vi neppe hoppet over noen måneder bare fordi det passet dårlig med barn i desember og januar - for å bruke de to månedene som er aller minst gunstige med tanke på permisjonslengde barnehageoppstart. Tror jeg ihvertfall.

Anonymkode: 2b5d8...ea2

Skrevet

Da vi begynte å prøve i april regnet jeg faktisk på når termin ville bli og konkluderte med å ville hoppe over enkelte måneder med prøving hvis vi kom så langt for å unngå «sent på året termin», men, nå nærmer månedene med sent på året terminer seg med stormskritt, jeg blir ikke yngre og vi har allerede prøvd i 8 måneder, så nei, her blir det ikke å hoppe over en eneste mulighet for unnfangelse!

Anonymkode: 613f3...45c

• Liker 3
Skrevet

Nei, det har vi ikke gjort. Vi har et augustbarn, og prøver nå så håper selvfølgelig på et august/september-barn. Blir det ikke før nov/des/Jan/feb (osv) så blir vi uansett lykkelig over de barna vi får!

Altså - vi vil bare at jeg skal bli gravid. Fødselsmåned er ikke så nøye 😊

Anonymkode: bcaba...bfc

• Liker 2
Skrevet

Ja, vi startet å prøve slik at vi det ville bli februarbarn eller utover. Klaffet på andre forsøk slik at det ble marsbarn:) Hadde prøvingen tatt tid ville det nok ikke betydd noe som helst! 

Anonymkode: 12ac9...8ea

Skrevet

Etter å ha prøvd i over ett år kunne jeg ikke brydd meg mindre om hvilken måned jeg har termin i. Og det var ikke snakk om å hoppe over en eneste måned med prøving. Er nå 7 uker på vei med termin i slutten av juni. 

• Liker 2
Skrevet (endret)

Med bare et par dager vi kan prøve hver måned så er det ikke aktuelt å hoppe over prøveperioder for oss 😅. Det er ingenting som er så upraktisk at ikke vi ville funnet ut av det med ulønnet permisjon, sparing eller hva det no måtte vere tenker jeg. Har overlevd som student,,, da skal vi klare oss på 1 lønning ei periode.

For par som blir gravide på første forsøk skjønner jeg godt at en planlegger mer, men for oss som har mistet første og snart har holdt på 1 år er ønsket rett og slett for sterkt.

Endret av Miss_pancake
  • Liker 1
Skrevet

Vi utsatte oppstarten en måned etter mannens ønske, for at ikke evt termin skulle krasje med en viktig eksamen. Men nå er vi igang, og nå spiller det ingen rolle. Jeg er såpass gammel at det ikke er aktuelt å hoppe over noen sykluser. 

• Liker 1
Skrevet

vi er i 2 PP nå. foreløpig tenker jeg at vi ikke kommer til å prøve på desember barn, dersom vi ikke er gravide før da (så får vi se når den tid kommer). i utgangspunktet ønsker han januarbarn,så nokså sikker på at han er med på å utelukke Desember hvis det kommer til det 😊 

Håper veldig sterkt at vi blir gravide neste El og da får augustbarn 😊 

Anonymkode: caafc...a93

Skrevet

Forsøkte å unngå termin nærme jul og i fellesferien. Fikk barn i slutten av mai. Helt perfekt.

Anonymkode: 7f978...e08

Skrevet

Når vi begynte prøvingen tenkte jeg at jeg ikke ville ha barn i desmber/januar. Nå etter 6 prøveperioder er ikke det så viktig lenger. Uaktuelt å hoppe over en sjanse

Anonymkode: 41313...6f2

• Liker 1
Skrevet

Jeg er gravid nå men vi hoppet ikke over noen prøvemåneder pga. termin nei :) Prøvde i over et halvår og er ikke så ung at jeg følte jeg kunne hoppe over noen måneder. 

Anonymkode: 2c5de...ef6

Skrevet

Det var tanken å unngå termin sent på året, spesielt rundt jul.

Vi hadde ikke startet å prøve, og ble uplanlagt gravide med termin midt på høsten. Den mistet vi, og da ville jeg bare bli gravid igjen så fort som mulig. Denne satt på første skudd, og nå har jeg termin i romjula😅 Tenker at det kanskje er kjipt med bursdag i romjula, men jeg klarte ikke å vente lenger med å «komme i gang» igjen, ønsket om baby var størst.

Anonymkode: 48698...c9d

• Liker 1
Skrevet

Vi hadde ingen hast med å bli gravide denne gangen, så ville ha hoppet over desember til februar/mars pga barnehageplass. Men ble gravid på første forsøk, så blir julibaby her 🙈

Anonymkode: c5e8d...6b9

Skrevet

Har termin nå i slutten av november. Samboer og jeg var enige om å hoppe over en måned hvis det ikke hadde gått denne runden. Jeg har ikke tenkt så mye over det, men samboer har bursdag tett opp mot jul og syns det er skikkelig kjipt. Men nå trengte vi ikke tenke på det😊

Gjest bienvilleparish
Skrevet

Vil helst ikke være 6mnd+ på sommeren, men har termin midt i juli så høygravid på sommeren blir jeg likevel. Har et vinterbarn og følte det var mer praktisk. Vet ikke åssen det er med sommervarme og nyfødt

Skrevet

Som desemberbarn selv synes jeg det er kjipt at folk prøver å unngå å få desemberbarn. 

Anonymkode: 1bcc3...433

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Som desemberbarn selv synes jeg det er kjipt at folk prøver å unngå å få desemberbarn. 

Enig  :( elsker å ha bursdag I desember 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Jeg har svart over at vi utgangspunktet hadde tenkt til å prøve å unngå det, men at vi nå venter et romjulsbarn. Hvorfor synes du det er kjipt?

Barnet er jo like ønsket, og for meg er det ikke noe stress at det havner midt i jula. Jeg tenkte mer at det er kjipt for barnet at bursdag havner midt oppi alt annet, sist ut med alt osv.

Med tanke på barnehageplass er det selvfølgelig bedre å føde i desember enn i januar, så det er jo ikke sånn at jeg krysser fingrene for å unngå desember. Barnet kommer når det kommer, og det er jo like fint uansett.

Anonymkode: 48698...c9d

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...