hvemkomførst Skrevet 12. november 2021 #1 Skrevet 12. november 2021 Hei! Tenkte å høre her om det kanskje er noen likesinnede rundt hovedstaden som er i samme situasjon som meg? Jeg blir sittende mye alene i jula, men pleier likevel å gjøre det beste ut av ting. Kjøper inn masse julegodt, pynter til jul, ser på de tradisjonelle julefilmene og alt det koselige som er på TV i jula, koser meg med julemiddager, går små turer ute osv. Men alt dette gjør jeg jo som regel alene. Det går greit, men det er vanskelig å ikke kjenne på ensomheten av og til. Julefreden er fin, men det blir veeeldig stille når man kun er 1. Derfor vil jeg høre her om det er noen ensomme i Osloområdet som kjenner seg litt igjen i dette? Kanskje noen har lyst til å møtes en dag i julen, eller at vi slår oss sammen en kveld eller to og hygger oss sammen? Kanskje vi blir en liten gjeng? Hører i så fall gjerne fra deg, klem fra meg 🎄🎅 8
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #2 Skrevet 12. november 2021 Så vidt jeg vet trenger man ikke å sitte alene i julen i Oslo og at det finnes arrangementer hvor man kan hygge seg sammen med andre. Anonymkode: b33d6...b7e
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #3 Skrevet 12. november 2021 Fint initiativ 🙂 Jeg hadde blitt med dersom det ikke var fordi jeg bor 6 mil utenfor Oslo så det blir litt langt. Anonymkode: bc24e...910
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #4 Skrevet 12. november 2021 Må bare for innstillingen din! Er i samme situasjon, men har som deg, valgt å gjøre situasjonen hèlt ok. Holder igjen på den tyngste julemusikken som trigger mye vemod, men ellers er det alenejul og jeg pynter meg alltid Det mest belastende er nesten det at folk automatisk skal synes så synd på og klage konstant. Det blir hva man bestemmer seg for! Jeg er for pysete til å troppe opp og møte ukjente, men hyller initiativet! Anonymkode: 42c6b...dad
AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #5 Skrevet 13. november 2021 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Det mest belastende er nesten det at folk automatisk skal synes så synd på og klage konstant. Det blir hva man bestemmer seg for! Største problemet med å være alene juleaften for meg er at alle skal synes så synd på meg eller mene det må være noe galt med meg som koser meg med det. Derfor juger jeg alltid og sier jeg skal være hos søstera mi noe jeg aldri hadde maktet; tre samfulle timer med gaveutdeling og oppakking en og en - blant bare voksne folk. Nei, jøje meg, ellers takk. Anonymkode: a825a...c02
hvemkomførst Skrevet 14. november 2021 Forfatter #6 Skrevet 14. november 2021 AnonymBruker skrev (På 12.11.2021 den 18.55): Så vidt jeg vet trenger man ikke å sitte alene i julen i Oslo og at det finnes arrangementer hvor man kan hygge seg sammen med andre. Anonymkode: b33d6...b7e Det vet jeg da, har selv deltatt på disse arrangementene. For mange, inkl meg, kan det likevel føles uverdig. Det blir så synlig. Spesielt når det er få som dukker opp. Synes det er fint jeg å kunne tilby det samme i et privat hjem. Hvis jeg har muligheten så hvorfor ikke? Håper flere tar kontakt Klemmer fra meg ❤❤
AnonymBruker Skrevet 14. november 2021 #7 Skrevet 14. november 2021 Det pleier gjerne å være en del julemarked som åpner nå i desember. Anonymkode: 4a370...34b
Nr. 13 Chop Suey Skrevet 14. november 2021 #8 Skrevet 14. november 2021 Trenger vel ikke være ensom for å ha noe imot jula. En kan være i en sosial krets, eller alene (som er ulikt fra ensom), og fremdeles ikke like jula noe stort
hvemkomførst Skrevet 14. november 2021 Forfatter #9 Skrevet 14. november 2021 Nr. 13 Chop Suey skrev (2 timer siden): Trenger vel ikke være ensom for å ha noe imot jula. En kan være i en sosial krets, eller alene (som er ulikt fra ensom), og fremdeles ikke like jula noe stort Overskriften min sier det motsatte av det du skriver her, så vet ikke helt hva du mener med det. Grunnen til at jeg spør etter ensomme som ER glad i jul er rett og slett fordi at hjemme hos meg er det full fokus på jul og pyntet i bøtter i spann. Jeg elsker jula, så folk som hater jul kommer ikke til å trives veldig hos meg tror jeg.
AnonymBruker Skrevet 14. november 2021 #10 Skrevet 14. november 2021 Hvis man er redd for å dra hjem til fremmede så kan en vel avtale å møtes på forhånd og så feire jul sammen? Det er det jo fremdeles tid til å gjøre Anonymkode: 6373f...826
AnonymBruker Skrevet 14. november 2021 #11 Skrevet 14. november 2021 AnonymBruker skrev (På 13.11.2021 den 10.20): Største problemet med å være alene juleaften for meg er at alle skal synes så synd på meg eller mene det må være noe galt med meg som koser meg med det. Derfor juger jeg alltid og sier jeg skal være hos søstera mi noe jeg aldri hadde maktet; tre samfulle timer med gaveutdeling og oppakking en og en - blant bare voksne folk. Nei, jøje meg, ellers takk. Anonymkode: a825a...c02 Jeg valgte å være alene i julen ettersom min mor lager så mye drama og kvalme hver jul. Har vært 5 julaftner alene nå. Skjønner ikke helt hva det store oppstyret er. Er så glad jeg slipper alt styret rundt jul, julegaver og middag. Bruker dagen som en vanlig fridag pluss litt ekstra kos og kjøper noe jeg har lyst på til meg selv Denne julen blir det en gaming laptop for 25 000 fra komplett. Gleder meg til å åpne den Litt kos med snop , mat og brus også. Fredelig Anonymkode: 945ae...0d9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå