Gå til innhold

Nabo vil bare ha pengene mine, og ønsker egentlig ikke at jeg skal eksistere.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bor i en 2-mannsbolig, og de jeg leier av bor under meg. Helt siden jeg flyttet inn har jeg hatt følelsen av at de egentlig ikke vil at jeg skal synes. De vil bare ha pengene. 

Vi deler inngangsparti, så vi må gå inn samme ytterdør, også går det en trapp opp til 2.etg hvor jeg leier. Det er litt lydt i inngangen og gangen opp trappa. Knirker litt og sånn. Er ikke så god lydisolasjon.

Hørte de en gang jeg gikk ut kl.22 om kvelden, da jeg liker å ta en kveldstur før jeg legger meg "Hva faen skal de nå da" og de virket irriterte på at jeg gikk ut så sent. Det er litt lydt ved inngangspartiet og inn i stua deres, men de satt jo oppe... Soverommene er på andre sida av huset så man hører ikke noe der. 

Vi har samme vaskekjeller, og de virker sure for at jeg bruker den, selv om jeg ikke vasker så ofte, og jeg har egen vaskemaskin og tørketrommel der. 

Hva er det med utleiere som bare vil ha pengene? Vet de ikke at de leier ut til mennesker? Jeg tenker at om man ikke tåler litt lyd fra andre, så ikke lei ut! Eller lydisoler om det er for ille!!! 

Anonymkode: 7e998...4b8

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Velkommen til utleiemarkedet. 

Anonymkode: b2dcd...52e

• Liker 9
Skrevet

Utleiere leier jo nettopp ut for penger, ikke fordi det er koselig å ha leietakere

men er enig i at de kan droppe å ha leietakere om de synes det er så slitsont

• Liker 20
Skrevet

Har de klaget til deg? Om ikke, så tåle de det jo. 

At noen du ikke trenger omgås "virker irriterte" er bare et problem om du gjør det til et. 

Anonymkode: bac87...e5f

• Liker 9
Gjest Villfisker
Skrevet

Nå er det ingen som leier ut for å være snille og greie, men her hørtes de ut som noen rasshøl ja. 

Kunne forstått det hvis du hadde flere timer aerobic hver dag, eller spilte høy musikk med bass. Men om man ikke tåler andre mennesker, bør man absolutt ikke leie ut til andre.

Skulle de blitt forbanna om du kom hjem fra f.eks kveldsskift også? Møkkafolk. 

Skrevet

Du finner nok ingen som leier ut for noe annet enn pengene. 

Anonymkode: e86ed...794

• Liker 3
Skrevet

Jeg hadde sett meg om etter noe annet. Helst et sted hvor utleierne ikke bor. Man skal kunne slappe av i eget hjem.

• Liker 8
Skrevet

TS HER. Jeg er en veldig stille og rolig person, så de har ikke noe bråk med meg. Det er ellers ganske godt lydisolert i huset, men akkurat trappa og inngangspartiet er veldig lydt. Kan høre at de har på tv og at de prater. 

Nei, det er ikke noe hyggelig å høre at de blir irriterte hver gang jeg må gå i trappa og ned i vaskekjeller eller jeg må inn og ut av ytterdøra. 

Anonymkode: 7e998...4b8

• Liker 5
Skrevet

Det kan du bare heve deg over. Du betaler for å Bo der, så bare hiv nesa i sky. Drit i surmaga kommentarer.

• Liker 7
Skrevet

Finnes dessverre mange utleiere som blendes av pengene og tror de kan få dem uten ulempene ved å ha en «nabo» tett på eller bruke nødvendig tid og penger på å holde det i stand. 
Ufint når de klager over at du bruker leiligheten din som normalt. Den typen utleiere har ofte høyt gjennomtrekk og skjønner ikke hvorfor. 

Anonymkode: 44210...38d

• Liker 3
Skrevet

Når jeg leste overskriften skjønte jeg ikke hvorfor en nabo ville ha alle pengene dine. Ble veldig nysgjerrig på hva dette var.

Selv om jeg har bodd i samme hus som utleier har jeg aldri kalt dem naboer, har alltid omtalt dem som utleier.

Anonymkode: d7667...919

• Liker 9
Skrevet

Høres ut som foreldra mine, skal liksom mene noe om hver lille ting jeg gjør. 

Anonymkode: 559e1...7d5

• Liker 1
Skrevet

Mitt råd er at du slutter å bry deg om hva du overhører dem si. Ikke bruk energien din på det. 

Anonymkode: b4339...91e

• Liker 3
Skrevet

Jeg bodde på et sånt sted og det ble ille under korona. Har heldigvis flyttet nå

Anonymkode: 42078...3de

Skrevet
BobbySocks skrev (13 timer siden):

Det kan du bare heve deg over. Du betaler for å Bo der, så bare hiv nesa i sky. Drit i surmaga kommentarer.

De har jo ikke kommentert surt TIL ts en gang, så jeg skjønner ikke problemet. Vi kan komme med sure kommentarer om naboen (som ikke leier av oss) i egen stue om kvelden vi også. 

Anonymkode: 1dbd7...0b4

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

De har jo ikke kommentert surt TIL ts en gang, så jeg skjønner ikke problemet. Vi kan komme med sure kommentarer om naboen (som ikke leier av oss) i egen stue om kvelden vi også. 

Selv om de ikke har klaget direkte til TS så sier det mye om holdningene deres til leieboeren sin. De vil ha penger men ingen ulemper eller utgifter til for eksempel lydisolasjon. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.11.2021 den 18.53):

Har de klaget til deg? Om ikke, så tåle de det jo. 

At noen du ikke trenger omgås "virker irriterte" er bare et problem om du gjør det til et. 

Anonymkode: bac87...e5f

De virker irriterte sier Ts.  Du vil ha det til at hun innbiller seg det. Hva vet du om det?

Hun kommuniserer jo tydelig og klart  at de virker passivt aggressive.

Javisst kan hun heve seg over det eller flytte men Ts er neppe spesielt sart og usikker av seg slik du mellom linjene insinuerer. 

Anonymkode: 3089f...f0f

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Selv om de ikke har klaget direkte til TS så sier det mye om holdningene deres til leieboeren sin. De vil ha penger men ingen ulemper eller utgifter til for eksempel lydisolasjon. 

Altså når man sitter i sin egen stue og har en privat samtale med sin partner, da må det være lov til å si litt av hvert. At ts driver å tyvlytter og blir såret av hva hun hører, får hun ta på egen kappe.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Altså når man sitter i sin egen stue og har en privat samtale med sin partner, da må det være lov til å si litt av hvert. At ts driver å tyvlytter og blir såret av hva hun hører, får hun ta på egen kappe.

At utleier lar seg irritere av at TS går inn og ut av en bolig hen leier og har bruksrett til må utleierne ta på egen kappe.

Anonymkode: c4422...7aa

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...