Maleficenta Skrevet 23. november 2021 #241 Del Skrevet 23. november 2021 Majott skrev (4 minutter siden): Jeg vet det. Coronapass bidrar bare til at vi kan holde samfunnet noenlunde åpent. Så at de bedrifter som ellers måtte stenge ned, fortsatt kan ha sin bedrift åpen, og ikke gå konkurs fordi alle måtte være hjemme. Jeg foretrekker coronapass framfor at det blir nedstenging. Fordi det gir bedrifter en mulighet til å fortsatt få inntekt. helt enig. Nei de uvaksinerte som hsr problemer med coronapass får bare se å brette opp armen og ta den sprøyta. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest laPistola Skrevet 23. november 2021 #242 Del Skrevet 23. november 2021 Majott skrev (1 minutt siden): Jeg vet det. Coronapass bidrar bare til at vi kan holde samfunnet noenlunde åpent. Så at de bedrifter som ellers måtte stenge ned, fortsatt kan ha sin bedrift åpen, og ikke gå konkurs fordi alle måtte være hjemme. Jeg foretrekker coronapass framfor at det blir nedstenging. Fordi det gir bedrifter en mulighet til å fortsatt få inntekt. Ser det argumentet. Det ser ut til og fungere dårlig i praksis da. Det spørs jo selvsagt hvor man skal legge lista, men det skaper jo bare kaos. Hvis vi skal ha det som i Østerrike feks nå før jul, skal politiet da stå og sjekke passene ved butikkinnganger? Orker du det kaoset som fullvaksinert? Jeg ville holdt meg hjemme framfor og stå i køer for og vise pass. Og for en bruk av ressurser.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest laPistola Skrevet 23. november 2021 #243 Del Skrevet 23. november 2021 Maleficenta skrev (1 minutt siden): helt enig. Nei de uvaksinerte som hsr problemer med coronapass får bare se å brette opp armen og ta den sprøyta. Neida, de kan bare ta negativ test, så blir det grønt. Og vaksinerte som har problemer med coronapass får bare holde seg hjemme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majott Skrevet 23. november 2021 #244 Del Skrevet 23. november 2021 laPistola skrev (1 minutt siden): Ser det argumentet. Det ser ut til og fungere dårlig i praksis da. Det spørs jo selvsagt hvor man skal legge lista, men det skaper jo bare kaos. Hvis vi skal ha det som i Østerrike feks nå før jul, skal politiet da stå og sjekke passene ved butikkinnganger? Orker du det kaoset som fullvaksinert? Jeg ville holdt meg hjemme framfor og stå i køer for og vise pass. Og for en bruk av ressurser.. Nå tenker du på deg selv framfor butikker og bedrifter som skal overleve i dette. Det er klart at for dem så vil det være bedre med koronapass enn at de må stenge. Selv viser jeg gjerne koronapass om det kreves. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 23. november 2021 #245 Del Skrevet 23. november 2021 laPistola skrev (4 minutter siden): Neida, de kan bare ta negativ test, så blir det grønt. Og vaksinerte som har problemer med coronapass får bare holde seg hjemme. joda men siden dmittetallene lker då er jo sjansen veldig stor for st de blir smittet. ikke for det. gjennomgått corona gir vel grønt pass det og. men er det verdt å ta sjansen på å bli innlagt? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pivot Skrevet 23. november 2021 #246 Del Skrevet 23. november 2021 Maleficenta skrev (1 minutt siden): joda men siden dmittetallene lker då er jo sjansen veldig stor for st de blir smittet. ikke for det. gjennomgått corona gir vel grønt pass det og. men er det verdt å ta sjansen på å bli innlagt? Veldig få smittede blir innlagt, også blant uvaksinerte. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest laPistola Skrevet 23. november 2021 #247 Del Skrevet 23. november 2021 Majott skrev (10 minutter siden): Nå tenker du på deg selv framfor butikker og bedrifter som skal overleve i dette. Det er klart at for dem så vil det være bedre med koronapass enn at de må stenge. Selv viser jeg gjerne koronapass om det kreves. Jeg jobber i butikk og skal overleve i dette. Nei, det ville vært kaos, akkurat som i feks Wien. . Hvem skal sjekke coronapass i vår butikk? Vi slet nok i fjor da vi var « dørvakter» med maks antall kunder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest laPistola Skrevet 23. november 2021 #248 Del Skrevet 23. november 2021 Maleficenta skrev (10 minutter siden): joda men siden dmittetallene lker då er jo sjansen veldig stor for st de blir smittet. ikke for det. gjennomgått corona gir vel grønt pass det og. men er det verdt å ta sjansen på å bli innlagt? Jeg vet ikke hvordan andres coronapass ville skjerme meg og andre fra og bli innlagt. Det er jo tryggere og stå tett med en uvaksinert med negativ test , altså ikke smittet, enn en smittet fullvaksinert. Jeg synes ikke coronapass er et godt tiltak. Ser heller ikke hvordan det kan gjennomføres godt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majott Skrevet 23. november 2021 #249 Del Skrevet 23. november 2021 laPistola skrev (10 minutter siden): Jeg jobber i butikk og skal overleve i dette. Nei, det ville vært kaos, akkurat som i feks Wien. . Hvem skal sjekke coronapass i vår butikk? Vi slet nok i fjor da vi var « dørvakter» med maks antall kunder. Men det ville jo vært verre med total nedstengning, som vi ser i Østerrike nå. Og snart også i Tyskland. Jeg vil være med på å IKKE stenge ned samfunnet igjen. Derfor er jeg vaksinert. Og fordi jeg håper på at når mange nok blir vaksinert, så vil vi kanskje komme til en normal hverdag igjen. Og det hadde ikke skjedd om ingen vaksinerte seg. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest laPistola Skrevet 23. november 2021 #250 Del Skrevet 23. november 2021 Majott skrev (Akkurat nå): Men det ville jo vært verre med total nedstengning, som vi ser i Østerrike nå. Og snart også i Tyskland. Jeg vil være med på å IKKE stenge ned samfunnet igjen. Derfor er jeg vaksinert. Og fordi jeg håper på at når mange nok blir vaksinert, så vil vi kanskje komme til en normal hverdag igjen. Og det hadde ikke skjedd om ingen vaksinerte seg. Det som skjer i Østerrike er jo at de startet med coronapass og fullvaksinerte orker ikke gå ut i kaoset. Så nå skal de stenge ned? Så god reklame for coronapass da. Diskuterer vi coronapass eller ta/ ikke ta vaksinen? Nei, jeg ønsker heller ikke total nedstengning, men hvis du har rett ang Østerrike så er det jo det coronapass fører til.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingvinboogie Skrevet 23. november 2021 Forfatter #251 Del Skrevet 23. november 2021 Er det noen steder coronapass faktisk har fungert? Altså at det har redusert smitten, uten at de etterhvert har strammet mer og mer inn og innført flere og flere tiltak i tillegg? Der ser faktisk ikke sånn ut. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lunarstone Skrevet 23. november 2021 #252 Del Skrevet 23. november 2021 (endret) Gjerne innfør pass for min del, jeg har ikke kunnet tatt vaksinen, men holder meg unna alt av folkemengder, kino. Konserter, byturer, kjøpesenter, restauranter, you name it. Så kan de med pass smitte hverandre, jeg blir ikke med uansett Endret 23. november 2021 av Lunarstone 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majott Skrevet 23. november 2021 #253 Del Skrevet 23. november 2021 laPistola skrev (1 minutt siden): Det som skjer i Østerrike er jo at de startet med coronapass og fullvaksinerte orker ikke gå ut i kaoset. Så nå skal de stenge ned? Så god reklame for coronapass da. Diskuterer vi coronapass eller ta/ ikke ta vaksinen? Nei, jeg ønsker heller ikke total nedstengning, men hvis du har rett ang Østerrike så er det jo det coronapass fører til.. Jeg vet ikke helt hva som skjer, men prøver å følge med. De startet i Østerrike med at de som ikke var vaksinerte fikk en lockdown. Og nå gjelder det for alle, enten de er vaksinerte eller ikke. Så nå gjelder det for alle at de ikke kan gå ut annet i nødvendige ærend. Alle andre butikker enn matbutikker og apotek er stengt. I Østerrike vil de nå også ha tvunget vaksinering. Det gjelder i sørlig del av Tyskland også. Jeg tror vi må innføre coronapass her for å unngå de konsekvenser vi ellers vil få. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Enda en tulling Skrevet 23. november 2021 #254 Del Skrevet 23. november 2021 Majott skrev (48 minutter siden): Jeg vet det. Coronapass bidrar bare til at vi kan holde samfunnet noenlunde åpent. Så at de bedrifter som ellers måtte stenge ned, fortsatt kan ha sin bedrift åpen, og ikke gå konkurs fordi alle måtte være hjemme. Jeg foretrekker coronapass framfor at det blir nedstenging. Fordi det gir bedrifter en mulighet til å fortsatt få inntekt. Men dette henger da ikke på greip i det hele tatt. Hvis et koronapass som ikke begrenser smitte kan erstatte nedstengning, hvorfor vurderer man i det hele tatt å stenge ned når man tydeligvis kan kan leve med denne smitten? Siden altså man er villig til å bruke et ikke-smittereduserende koronapass i stedet. Valget mellom nedstengning og koronapass er ikke en naturlov. Det er politiske beslutninger, om ikke det rette navnet er politisk utpressing. Kanskje en heller skal stille spørsmål ved hva disse småkongene egentlig tenker med. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majott Skrevet 23. november 2021 #255 Del Skrevet 23. november 2021 Pingvinboogie skrev (6 minutter siden): Er det noen steder coronapass faktisk har fungert? Altså at det har redusert smitten, uten at de etterhvert har strammet mer og mer inn og innført flere og flere tiltak i tillegg? Der ser faktisk ikke sånn ut. Coronapass er til for å hindre nedstenging. Det er en mulighet til at bedrifter fortsatt skal kunne holde åpent, og livberge seg gjennom dette. Coronapass er ikke for å redusere smitte, men for å kunne holde samfunnet åpent. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majott Skrevet 23. november 2021 #256 Del Skrevet 23. november 2021 Enda en tulling skrev (2 minutter siden): Men dette henger da ikke på greip i det hele tatt. Hvis et koronapass som ikke begrenser smitte kan erstatte nedstengning, hvorfor vurderer man i det hele tatt å stenge ned når man tydeligvis kan kan leve med denne smitten? Siden altså man er villig til å bruke et ikke-smittereduserende koronapass i stedet. Valget mellom nedstengning og koronapass er ikke en naturlov. Det er politiske beslutninger, om ikke det rette navnet er politisk utpressing. Kanskje en heller skal stille spørsmål ved hva disse småkongene egentlig tenker med. Og det er der sykehusene kommer inn i bildet. For de har ikke uante ressurser til å ta seg av alle de Covid-pasientene de får servert. Det krever mye! Og andre pasienter som venter på operasjon og behandling må vente. Vi kan ikke leve med denne smitten, ettersom den påfører sykehusene så stor belastning. Eller vi må venne oss til den, og utdanne flere som kan ta vare på dem. Og det tar faktisk flere år. Og nå har vi både bedrifter og sykehus å ta hensyn til. Jeg regner med at du også har lest litt om hvordan de har det på sykehus nå? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingvinboogie Skrevet 23. november 2021 Forfatter #257 Del Skrevet 23. november 2021 6 minutter siden, Majott said: Coronapass er til for å hindre nedstenging. Det er en mulighet til at bedrifter fortsatt skal kunne holde åpent, og livberge seg gjennom dette. Coronapass er ikke for å redusere smitte, men for å kunne holde samfunnet åpent. Men det ender jo med enda strengere tiltak. Utesteder og butikker må stenge helt fordi smitten stiger mens coronapasset er i bruk. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Enda en tulling Skrevet 23. november 2021 #258 Del Skrevet 23. november 2021 Majott skrev (1 minutt siden): Og det er der sykehusene kommer inn i bildet. For de har ikke uante ressurser til å ta seg av alle de Covid-pasientene de får servert. Det krever mye! Og andre pasienter som venter på operasjon og behandling må vente. Vi kan ikke leve med denne smitten, ettersom den påfører sykehusene så stor belastning. Eller vi må venne oss til den, og utdanne flere som kan ta vare på dem. Og det tar faktisk flere år. Og nå har vi både bedrifter og sykehus å ta hensyn til. Jeg regner med at du også har lest litt om hvordan de har det på sykehus nå? Du skjøte tydeligvis ikke hva jeg ville fram til. Jeg gir opp, gidder ikke gå rundt i ring resten av dagen. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest laPistola Skrevet 23. november 2021 #259 Del Skrevet 23. november 2021 Majott skrev (15 minutter siden): Jeg vet ikke helt hva som skjer, men prøver å følge med. De startet i Østerrike med at de som ikke var vaksinerte fikk en lockdown. Og nå gjelder det for alle, enten de er vaksinerte eller ikke. Så nå gjelder det for alle at de ikke kan gå ut annet i nødvendige ærend. Alle andre butikker enn matbutikker og apotek er stengt. I Østerrike vil de nå også ha tvunget vaksinering. Det gjelder i sørlig del av Tyskland også. Jeg tror vi må innføre coronapass her for å unngå de konsekvenser vi ellers vil få. Ok. Jeg snakket med noen fullvaksinerte i Wien forrige uke, og de orket ikke gå ut i det de beskrev som kaos med innføringen av coronapass, så de fikk ha hjemmekontor. Hvis coronapass har ført til lockdown for alle skjønner jeg ikke hvorfor du vil ha coronapass for og unngå lockdown. Jeg vil ikke ha coronapass her for og unngå de konsekvensene det medfører. Det fungerer jo ikke? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Enda en tulling Skrevet 23. november 2021 #260 Del Skrevet 23. november 2021 Majott skrev (13 minutter siden): Coronapass er til for å hindre nedstenging. Det er en mulighet til at bedrifter fortsatt skal kunne holde åpent, og livberge seg gjennom dette. Coronapass er ikke for å redusere smitte, men for å kunne holde samfunnet åpent. Greit, jeg prøver en siste gang: HVORDAN mener du koronapass er egnet til å holde samfunnet åpent NÅR DET IKKE BEGRENSER SMITTE og poenget med å IKKE ha åpent er Å BEGRENSE SMITTE ?? Og ikke dra inn sykehus en gang til. Det har ingenting med akkurat denne problemstillingen å gjøre. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg