Pingvinboogie Skrevet 12. november 2021 #1 Skrevet 12. november 2021 Det er ikke bare Australia som har umenneskelige tiltak, galskapen brer også om seg i Europa, og er altså nå kommet til Norge. Ikke i like stor grad foreløpig, men hvor er vi på vei? I Tyskland må man ha coronapass blant annet for å slippe inn på restauranter, frisører, sykehjem, treningssenter, museer, teatre, gallerier, kinoer, og for overnatte på hotell. I flere byer, deriblant Berlin, er det ikke nok å ha negativ koronatest. Uvaksinerte er uønsket uansett. Østerrike går et steg lengre. Uvaksinerte får ikke forlate hjemmene sine bortsett fra når de skal på jobb, handle nødvendige varer, eller ta en liten luftetur. Der regnes du også som uvaksinert dersom det er mer enn ni måneder siden du tok dose to av vaksinen. I Nederland er coronapass påbudt for alle over 13 år for å gå på kafe og restaurant, både inne- og uteservering, festivaler, fester og forestillinger, breddeidrett, innendørs trening, kino, konserter og teater. I Frankrike må man ha coronapass for å fly innenlands, ta langdistanse kollektivtransport, og selvsagt også på barer, kafeer og restauranter, Italia har de samme reglene når det gjelder restauranter og lignende, men der må du også være vaksinert for å få komme på jobb, eller delta i undervisning. Dere som er tilhengere av vaksinepass - skremmer noe av dette dere, eller synes dere det er helt greit at dette foregår nå i 2021? https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/bG44xg/europa-strammer-inn-med-coronapass-slik-brukes-det 31
Populært innlegg cas12 Skrevet 12. november 2021 Populært innlegg #2 Skrevet 12. november 2021 det er helt greit, de som velger ikke og vaksinere seg, får ta konsvensene av det 70
Nikitaspin Skrevet 12. november 2021 #3 Skrevet 12. november 2021 Bor i Tyskland og synes det er helt greit. 35
NorthernLight Skrevet 12. november 2021 #4 Skrevet 12. november 2021 Alle valg i livet har konsekvenser. Når man velger å ikke høre på utallige eksperter i en pandemi så kan man bare ha det så godt..Coronapass kommer vi nok å se en del til i verden fremover. 43
Hatsumomo Skrevet 12. november 2021 #5 Skrevet 12. november 2021 (endret) Nei, jeg syntes det er en skummel utvikling hvor det blir ett "oss mot dem" samfunn som man ikke vet hvor ender. Det kommer ann på hvor stor utstrekning vaksinepasset skal taes i bruk her i Norge. Slik det er i mange land nå er det ikke bra. Er selv vaksinert med 2 doser. Endret 12. november 2021 av Hatsumomo 47
Busthead Skrevet 12. november 2021 #6 Skrevet 12. november 2021 Syntes det er sykt skremmende! Politistat neste.. 45
Example Skrevet 12. november 2021 #7 Skrevet 12. november 2021 Det er et mye bedre alternativ enn at alt blir lukket. Hadde alle gjort som de uvaksinerte, hadde det blitt slik igjen. Det må man forstå. Det er ikke heldig å skape unødvendig polarisering, men alternativet er dessverre verre. Jeg tror Norge vil gå i denne retningen også. Kanskje ikke like ekstremt, men en lignende vei. Jeg tror de uvaksinerte må belage seg på kjedelig vinter. 41
Gjest Optimo Skrevet 12. november 2021 #8 Skrevet 12. november 2021 Example skrev (Akkurat nå): Jeg tror de uvaksinerte må belage seg på kjedelig vinter. Jeg tror vi alle må belage oss på en kjedelig vinter. Se på smittekurvene til Tyskland og Nederland. Spør deg selv om koronapass virker. Jeg er skuffa over at vi innfører det, og det sier jeg som fullvaksinert.
Mezzosoprena Skrevet 12. november 2021 #9 Skrevet 12. november 2021 Det er selvfølgelig akkurat slik vi skal ha det - du vet, det er en pandemi, ikke noe noen gjør just for the hell of it! Vi ser jo at smittetallene skyter i været (den største feilen som ble gjort var å oppheve meteren!!!) og noe må gjøres. Det er tydeligvis ikke nok å henstille til folks fornuft - det er jo helt tydelig! Siden det her i Norge også vil være mulig å teste seg til grønt coronapass uten vaksine, så det er INGEN som blir diskriminert på noen som helst måte (bortsett fra de som faktisk er smittet av Covid-19 da). 18
Anje Skrevet 12. november 2021 #10 Skrevet 12. november 2021 Nei, for min del kunne vi bare ha holdt samfunnet åpent våren 2020 og så fortsatt med det. Folk som ikke tenderer mot hysteri vet jo at 1% dødelighet ikke på noe vis er verdt å ofre friheten til seg selv og sine barn for. Et liv uten frihet har nemlig ikke verdi. Men når vi først nå høylytt har fremsatt påstanden at det er «uhørt» at 1% av befolkningen, primært da eldre, dør av en sykdom, så kan ikke politikerne nå la de samme eldre dø av korona uten å tape ansikt. At de gamle i samfunnet selvsagt alle skal dø, mange av dem av korona, er et faktum. Men politikerne venter vel på at vg slutter trykke med tjukke typer før de lar det skje. Noe de må, om vi ikke skal holde på med «tiltak» i de neste 3000 årene. 22
NorthernLight Skrevet 12. november 2021 #11 Skrevet 12. november 2021 Optimo skrev (1 minutt siden): Jeg tror vi alle må belage oss på en kjedelig vinter. Se på smittekurvene til Tyskland og Nederland. Spør deg selv om koronapass virker. Jeg er skuffa over at vi innfører det, og det sier jeg som fullvaksinert. Syns du ikke det burde være noen konsekvenser for folk som gir blaffen i å vaksinere seg i en pandemi? 11
Gjest laPistola Skrevet 12. november 2021 #12 Skrevet 12. november 2021 Nei, jeg vil ikke ha det sånn, og ja jeg synes det er en skummel utvikling.
Vera Skrevet 12. november 2021 #13 Skrevet 12. november 2021 Example skrev (3 minutter siden): Det er et mye bedre alternativ enn at alt blir lukket. Hadde alle gjort som de uvaksinerte, hadde det blitt slik igjen. Det må man forstå. Det er ikke heldig å skape unødvendig polarisering, men alternativet er dessverre verre. Jeg tror Norge vil gå i denne retningen også. Kanskje ikke like ekstremt, men en lignende vei. Jeg tror de uvaksinerte må belage seg på kjedelig vinter. https://www.nrk.no/ytring/ikke-skyld-pa-uvaksinerte-pleiere-1.15727544 Les og lær. Smitten brer om seg på tross av vaksinering. Det er et veldokumentert faktum. Så lenge vaksinerte fortsetter å springe rundt som hodeløse høns - som tror de er immune mot smitte, vil viruset fortsette å bre om seg. Du må gjerne fortsette å tro at uvaksinerte er dem som bidrar til den store smittefesten nå - men det fremstår temmelig idiotisk. 29
Vera Skrevet 12. november 2021 #14 Skrevet 12. november 2021 Anje skrev (3 minutter siden): Nei, for min del kunne vi bare ha holdt samfunnet åpent våren 2020 og så fortsatt med det. Folk som ikke tenderer mot hysteri vet jo at 1% dødelighet ikke på noe vis er verdt å ofre friheten til seg selv og sine barn for. Et liv uten frihet har nemlig ikke verdi. Men når vi først nå høylytt har fremsatt påstanden at det er «uhørt» at 1% av befolkningen, primært da eldre, dør av en sykdom, så kan ikke politikerne nå la de samme eldre dø av korona uten å tape ansikt. At de gamle i samfunnet selvsagt alle skal dø, mange av dem av korona, er et faktum. Men politikerne venter vel på at vg slutter trykke med tjukke typer før de lar det skje. Noe de må, om vi ikke skal holde på med «tiltak» i de neste 3000 årene. Har du levd under en stein siden 2020? 5
Gjest Optimo Skrevet 12. november 2021 #15 Skrevet 12. november 2021 NorthernLight skrev (3 minutter siden): Syns du ikke det burde være noen konsekvenser for folk som gir blaffen i å vaksinere seg i en pandemi? De blir sannsynligvis syke, en del av dem alvorlig. Er ikke det konsekvens nok? Hvis koronapass hadde hatt veldokumentert god effekt skulle jeg vært enig i å innføre det. Men alt jeg ser er at smitten stiger like herlig i de landene som bruker det. Så hva er vitsen, annet enn å splitte befolkningen og sende vaksinemotstandere enda lenger ned i skyttergravene?
Gjest laPistola Skrevet 12. november 2021 #16 Skrevet 12. november 2021 NorthernLight skrev (4 minutter siden): Syns du ikke det burde være noen konsekvenser for folk som gir blaffen i å vaksinere seg i en pandemi? Hva er konsekvensene? At man ikke kan gå på cafe uten negativ test på forhånd for og bli smittet?
NorthernLight Skrevet 12. november 2021 #17 Skrevet 12. november 2021 laPistola skrev (1 minutt siden): Nei, jeg vil ikke ha det sånn, og ja jeg synes det er en skummel utvikling. Det er mye mer skummelt med uvaksinerte som dropper å vaksinere seg og som jobber innen helse og som ferdes med mange folk. 10
addict Skrevet 12. november 2021 #18 Skrevet 12. november 2021 La oss heller spørre: Pandemi, er det slik vi vil ha det i Norge? Vel, nei. Så da må vi gjøre det vi kan for å bli kvitt det da. At de som velger å ikke vaksinere seg må ta støyten er bare rett og rimelig. 18
Gjest Alterego666 Skrevet 12. november 2021 #19 Skrevet 12. november 2021 Det er ingen som VIL ha vaksinepass. Hvor tar du det fra?
Example Skrevet 12. november 2021 #20 Skrevet 12. november 2021 Vera skrev (2 minutter siden): https://www.nrk.no/ytring/ikke-skyld-pa-uvaksinerte-pleiere-1.15727544 Les og lær. Smitten brer om seg på tross av vaksinering. Det er et veldokumentert faktum. Så lenge vaksinerte fortsetter å springe rundt som hodeløse høns - som tror de er immune mot smitte, vil viruset fortsette å bre om seg. Du må gjerne fortsette å tro at uvaksinerte er dem som bidrar til den store smittefesten nå - men det fremstår temmelig idiotisk. Det er de uvaksinerte som skaper problemet, det er det ingen tvil om. En liten gruppe står for halvparten av innleggelsene, og de fleste av dem fordi de ikke vil ta vaksinen. Vaksinasjonsgraden må være mye høyere for at vi skal klare å bekjempe dette. Tredje dose synes også å være nødvendig. 15
Anbefalte innlegg