Gå til innhold

Er jeg gravid, igjen??? Hjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Er det noen som kan hjelpe meg her? Jeg fødte i midten av juni i år og har en stor mistanke om at jeg er gravid IGJEN.. fikk tvillinger så har ikke ønske om fler akkurat nå. Jeg startet med cerazette p-piller rundt 6 uker etter fødselen men dum som jeg har vært klarte jeg å glemme pilla 2-3 dager.. Men fortsatte igjen etter det som vanlig. Har tatt masse graviditetstester! Men har følt meg kvalm og rar I det siste..

I dag tok jeg både rfsu test og clearblu test på morgenen. Rfsu var negativ som den har vært alle dager i det siste MEN clearblu sin test var først negativ så var lettet over det men kikket bort på testen etter en liten stund (tok ikke tiden men kanskje det var 10 min) så hadde det kommet en veldig tynn blå strek halveis ut men den var ikke helt på tvers. Når det hadde gått enda litt lenger tid var det en hel strek (men veldig tynn).. legger ved bilder her.. skjønner ingenting. btw jeg delammer , fullammer ikke.. 

Noen andre som har erfart det samme? Er det mulig at dette er en falsk positiv test? Mange som sier at en strek er en strek og at man da garantert er gravid.. Men hva med alle de andre negative testene? Begynner å bli redd og vil gjerne høre om noen andre har opplevd det samme.. hjelp! 

Jeg skal uansett ta ny test I morgen så får jeg se da.. krysser fingrene..

Anonymkode: 277c0...82b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Erfart at clearblue gir falske svaaake positive tester. Ta ny om noen dager :) kan dessverre ikke svare på om du faktisk er gravid

Anonymkode: 410d9...cce

Skrevet

Har du fått tilbake mensen? Når hadde du den sist om så? Jeg satt ved positiv graviditetstest i hånden 4 mnd etter fødsel. 

Anonymkode: a3efb...e30

Skrevet

Over tiden er den nok falsk positiv, ja. Den du refererer til er også kjent for falsk positiv over tiden. 

Anonymkode: 76041...a26

Skrevet

Jeg fødte også i juni og er gravid igjen på cerazette 😭

Anonymkode: 4129f...286

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg fødte også i juni og er gravid igjen på cerazette 😭

Du får tenke at barna blir bestiser🤗🤗😄😄

Skrevet
Curlyme skrev (33 minutter siden):

Du får tenke at barna blir bestiser🤗🤗😄😄

Ja, får håpe det! Har en fireåring fra før som ikke syns det var så gøy å skulle dele ennå mer på mamma og pappa. Blir sterilisering når siste blir født 🤪

Skrevet

hadde ei søster som ble gravid på cerazette. De er ikke til å stole på 

Anonymkode: ebc7b...e0c

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, får håpe det! Har en fireåring fra før som ikke syns det var så gøy å skulle dele ennå mer på mamma og pappa. Blir sterilisering når siste blir født 🤪

Søtt. Det skjønner jeg du er jo veldig fruktbar

Skrevet

Jeg fødte også i juni og jeg er imponert over at det er så mange som har overskudd til sex 😆 Her sover mannen min med 3åring med lakenskrekk og jeg med mammadalt-baby, så det er ingen fare for småsøsken her enda 😆 og det er egentlig helt greit, hadde dødd om jeg ble gravid igjen nå. Holder ekstremt med to! 

Anonymkode: 17d34...3e5

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.11.2021 den 17.52):

Hei

Er det noen som kan hjelpe meg her? Jeg fødte i midten av juni i år og har en stor mistanke om at jeg er gravid IGJEN.. fikk tvillinger så har ikke ønske om fler akkurat nå. Jeg startet med cerazette p-piller rundt 6 uker etter fødselen men dum som jeg har vært klarte jeg å glemme pilla 2-3 dager.. Men fortsatte igjen etter det som vanlig. Har tatt masse graviditetstester! Men har følt meg kvalm og rar I det siste..

I dag tok jeg både rfsu test og clearblu test på morgenen. Rfsu var negativ som den har vært alle dager i det siste MEN clearblu sin test var først negativ så var lettet over det men kikket bort på testen etter en liten stund (tok ikke tiden men kanskje det var 10 min) så hadde det kommet en veldig tynn blå strek halveis ut men den var ikke helt på tvers. Når det hadde gått enda litt lenger tid var det en hel strek (men veldig tynn).. legger ved bilder her.. skjønner ingenting. btw jeg delammer , fullammer ikke.. 

Noen andre som har erfart det samme? Er det mulig at dette er en falsk positiv test? Mange som sier at en strek er en strek og at man da garantert er gravid.. Men hva med alle de andre negative testene? Begynner å bli redd og vil gjerne høre om noen andre har opplevd det samme.. hjelp! 

Jeg skal uansett ta ny test I morgen så får jeg se da.. krysser fingrene..

Anonymkode: 277c0...82b

Jeg ble gravid med tvillinger på Cerazatte når den eldste var kun 6 mnd. Anbefaler spiral i stedet. For at Cerazette skal fungere, er du totalt avhengig av å ta den til nøyaktig samme klokkeslett hver dag, at du ikke får en forkjølelse eller infeksjon, og at du ikke bruker antibiotika eller andre medikamenter. 
Det er et elendig prevansjonsmiddel.

Vi beholdt forøvrig tvillingene.👼🏼👼🏼

Anonymkode: b40d0...b4d

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg ble gravid med tvillinger på Cerazatte når den eldste var kun 6 mnd. Anbefaler spiral i stedet. For at Cerazette skal fungere, er du totalt avhengig av å ta den til nøyaktig samme klokkeslett hver dag, at du ikke får en forkjølelse eller infeksjon, og at du ikke bruker antibiotika eller andre medikamenter. 

Oi, har ikke hørt om at den ikke fungerer ved forkjølelse? Det forklarer mye 🤰🏼

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

For noe tull.

Anonymkode: 47189...f9a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...