AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #1 Skrevet 12. november 2021 Noen som vet hvorfor telia tar seg så enormt godt betalt for at teknikker skal se på feil? Anonymkode: 487a3...d23
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #2 Skrevet 12. november 2021 Tekniker, ikke teknikker. Det er to forskjellige ord med forskjellig betydning. Du må skrive hva som er problemet om du skal ha håp om å få ett svar... Anonymkode: fd0af...d8b 2
AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #3 Skrevet 13. november 2021 Bete mitt forsvant og telia sier at de ikke har kontakt med modemet, og at de derfor må sende tekniker. Dette koster meg 1000kr. Hvorfor er prisen så enormt høy for at en person skal komme å se på modemet i 5 minutt? Anonymkode: 487a3...d23
AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #4 Skrevet 13. november 2021 Det tar ikke bare 5 minutter. Du må ta med kjøring til og fra også. I tillegg så kan det godt hende det er en feil som tar 2 timer å fikse, det kan man ikke vite på forhånd. Dersom du har ett modem som er i orden som du kan låne/prøve så kan du få testa selv om det er feil på modemet eller linjen. Dersom det er feil på modemet kan du kjøpe nytt uten å ha noen montør på besøk. Har du samme feil med nytt modem og nye kabler så ligger sannsynligvis feilen på linja, da må du nok ha montør uansett. Anonymkode: 1c4d0...c9a
Traktor Skrevet 13. november 2021 #5 Skrevet 13. november 2021 (endret) AnonymBruker skrev (2 timer siden): Bete mitt forsvant og telia sier at de ikke har kontakt med modemet, og at de derfor må sende tekniker. Dette koster meg 1000kr. Hvorfor er prisen så enormt høy for at en person skal komme å se på modemet i 5 minutt? Anonymkode: 487a3...d23 Hvor hadde betet ditt tatt veien? Jeg synes ikke dette var dyrt i det hele tatt når noen først må komme hjem til deg for å lete. Endret 13. november 2021 av Traktor
trøndermann38 Skrevet 13. november 2021 #6 Skrevet 13. november 2021 Bedre om du finner ut hva problemet er selv, mest trolig trenger du ikke tekniker
AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #7 Skrevet 13. november 2021 Kan enkelt sjekke om det er ruteren eller linja som er problemet selv Anonymkode: 65b99...a32
AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #8 Skrevet 13. november 2021 Telia har mulighet til å sjekke om de har kontakt med "modemet". Sannsynlig er det gjort, og dermed konkludert med at det er en intern feil (feil i oppsett ol.). Å betale 1000,- for at noen kommer hjem til deg for å lete etter hva som har gått galt (sannsynlig brukerforårsaket feil), er helt ok. Synes egentlig det var en relativt lav pris, selv tar jeg 1350,- timen for lignende arbeid, men da uten å dra ut til kunden. Anonymkode: fe50f...d92
Pachka Sigaret Skrevet 13. november 2021 #9 Skrevet 13. november 2021 Det tar mye tid å kjøre ut til deg, og så kan det være at de må bruke tid på å fikse problemet. Denne prisen forhindrer nok at folk tar for lett på å bestilte tekniker uten å faktisk reelt trenge det. Her burde du være helt 100% sikker på at det er noe feil som du ikke kan ordne opp i selv før du bestiller tekniker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå