Gå til innhold

Telia sin teknikker pris

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet hvorfor telia tar seg så enormt godt betalt for at teknikker skal se på feil? 

Anonymkode: 487a3...d23

Skrevet

Tekniker, ikke teknikker. Det er to forskjellige ord med forskjellig betydning. Du må skrive hva som er problemet om du skal ha håp om å få ett svar...

Anonymkode: fd0af...d8b

• Liker 2
Skrevet

Bete mitt forsvant og telia sier at de ikke har kontakt med modemet, og at de derfor må sende tekniker. Dette koster meg 1000kr. Hvorfor er prisen så enormt høy for at en person skal komme å se på modemet i 5 minutt? 

Skrevet

Det tar ikke bare 5 minutter. Du må ta med kjøring til og fra også. I tillegg så kan det godt hende det er en feil som tar 2 timer å fikse, det kan man ikke vite på forhånd. 

Dersom du har ett modem som er i orden som du kan låne/prøve så kan du få testa selv om det er feil på modemet eller linjen. 

Dersom det er feil på modemet kan du kjøpe nytt uten å ha noen montør på besøk. Har du samme feil med nytt modem og nye kabler så ligger sannsynligvis feilen på linja, da må du nok ha montør uansett. 

Anonymkode: 1c4d0...c9a

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Bete mitt forsvant og telia sier at de ikke har kontakt med modemet, og at de derfor må sende tekniker. Dette koster meg 1000kr. Hvorfor er prisen så enormt høy for at en person skal komme å se på modemet i 5 minutt? 

Hvor hadde betet ditt tatt veien? Jeg synes ikke dette var dyrt i det hele tatt når noen først må komme hjem til deg for å lete. 

Endret av Traktor
Skrevet

Bedre om du finner ut hva problemet er selv, mest trolig trenger du ikke tekniker

Skrevet

Kan enkelt sjekke om det er ruteren eller linja som er problemet selv

Anonymkode: 65b99...a32

Skrevet

Telia har mulighet til å sjekke om de har kontakt med "modemet". Sannsynlig er det gjort, og dermed konkludert med at det er en intern feil (feil i oppsett ol.).

Å betale 1000,- for at noen kommer hjem til deg for å lete etter hva som har gått galt (sannsynlig brukerforårsaket feil), er helt ok. Synes egentlig det var en relativt lav pris, selv tar jeg 1350,- timen for lignende arbeid, men da uten å dra ut til kunden.

Anonymkode: fe50f...d92

Skrevet

Det tar mye tid å kjøre ut til deg, og så kan det være at de må bruke tid på å fikse problemet. Denne prisen forhindrer nok at folk tar for lett på å bestilte tekniker uten å faktisk reelt trenge det. Her burde du være helt 100% sikker på at det er noe feil som du ikke kan ordne opp i selv før du bestiller tekniker. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...