Gå til innhold

Erfaring med seroquel?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er vist umulig å sove samme hvor trøtt jeg er. Ligger bare å stirrer i taket. Ser ikke ut som meg selv. TS

Anonymkode: babbc...2ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Takk for at du bryr deg❤️ TS

Jeg kjenner meg igjen i mye av det du skriver.  Angsten, alenefølelsen, redsel, fortvilelse og håpløshet er forferdelig vanskelig å stå i å man føler seg så ensom ❤

Har du tenkt på det jeg skrev om å ringe noen? Bare for å snakke med noen, få bort litt av ensomheten. 

Anonymkode: f753c...cfa

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, AnonymBruker said:

Ja, du tenker at Zyprexa er bedre for TS? Det er hva TS vurderer å be om i stedet.

Tror vi heller sier at legen til TS kjenner henne bedre enn deg. Hen vet også hvilke andre medisiner TS har forsøkt før, kjenner til hennes sykehistorikk og diagnose og vet hva som har funket for henne tidligere.

Anonymkode: 3acf5...5ce

Jeg snakker om at quetiapine har blitt noe en del leger har lav terskel for å skrive ut som sovemedisin, mens det er noe helt annet. Ref. et drøss av innlegg her fra andre. 

Når man skriver "folk" så er det på mer generell basis enn om jeg hadde skrevet TS, i en tråd som omhandler Seroquel.

Tror vi heller sier at det generelt er en dårlig praksis, noe mange helsepersonell er samstemte om (ref. artikkelen).

Jeg kan lite til ingenting om TS sin helsesituasjon, for alt jeg vet kan antipsykotisk være passende for henne, det blir en annen sak. Det kan også være at Zyprexa er langt mer passende for alt du og jeg vet.

Anonymkode: b36f0...59d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Å der har ts visst sovna 🙂

Anonymkode: 624a7...852

Ja det hadde vært så godt for henne ❤

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har dessverre vært veldig mye våken, bare ikke brukt tlf mye. Er våken nå. Tenker å ringe legevakta idag fordi så en svart person uten ansikt på rommet inatt og også nå. Er ganske redd. TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har vært veldig godt å fått sovet ei natt ja, men nei :( helt rødsprengt rundt øynene. TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle egentlig på stepps kurs idag men klarer ikke, kan ikke gå lengre uten søvn :( er så frustrert. Ser skumle personer på rommet, men så forsvinner de. Så vet ikke om det er noe vits å ringe legevakta når de blir borte. TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg kjenner meg igjen i mye av det du skriver.  Angsten, alenefølelsen, redsel, fortvilelse og håpløshet er forferdelig vanskelig å stå i å man føler seg så ensom ❤

Har du tenkt på det jeg skrev om å ringe noen? Bare for å snakke med noen, få bort litt av ensomheten. 

Har familie å ringe , og venner da :( men de vet ikke hvordan de kan hjelpe meg. TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hadde aldri brukt det til søvn. Og skulle ønske jeg aldri hadde begynt på det.

Anonymkode: 704c8...620

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har familie å ringe , og venner da :( men de vet ikke hvordan de kan hjelpe meg. TS

Jeg leste at du ser mennesker på rommet ditt og skjønner at du er redd ❤ Jeg tror du har psykose, det er dessverre vanlig når man ikke for sove på flere dager. Du må være så snill og ringe legevakta nå og få hjelp ❤ Dette er farlig for deg da du kan skade deg selv eller gå i psykose så lenge at det kan være vanskeligere å komme ut av den. Du MÅ ringe nå kjære deg ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Skulle egentlig på stepps kurs idag men klarer ikke, kan ikke gå lengre uten søvn :( er så frustrert. Ser skumle personer på rommet, men så forsvinner de. Så vet ikke om det er noe vits å ringe legevakta når de blir borte. TS

Unnskyld for at jeg maser på deg, men vær så snill å ring legevakta nå ❤ Det har ingenting å si at du ikke ser personene når ringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har svart deg et par ganger her - men nå føler jeg faktisk at dette går litt over alle støvelskaft. 

Jeg forstår at du er sliten, at du er redd, at du engster deg for natta, at du er lei. Jeg har selv vært der den tiden jeg var utbrent, så jeg forstår deg. Men du MÅ få hjelp av kyndige folk. Ikke her ikke på Kvinneguiden. Ingen her vet hvordan du har det, og det er skummelt å gi råd til noen som er så langt nede som det du er. Du snakker om at du ikke orker mer, og det er alvorlig. Ta kontakt med lege, forklar alvoret og ikke gi deg. Ikke sitt å vent på at en overlege skal ringe deg HVIS han får tid. 

Dette kommer til å ordne seg, men når søvnproblemene sitter så dypt som hos deg, må du få gjort en ny legevurdering. Ikke eksperimenter med medisindoseringer i ren fortvilelse. Legg bort kvinneguiden nå, og bruk tid på å få en legekonsultasjon. 

Anonymkode: 5cbbb...4a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ring fastlegen din nå, si at du ikke får sove og har begynt å hallusinere og trenger hjelp nå.

Anonymkode: b3284...b69

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

håper jeg får noe hjelp fra han. Ser så annerledes ut i speilet at jeg bare sitter å griner, klarer ikke slutte :( Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare redd jeg får imovane, det er vist det eneste han skriver ut. Når seroquel ikke hjelper, hvordan skal imovane da hjelpe? Redd han tror jeg lyver, fordi er vel ikke normalt at jeg ikke sover av seroquel? TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at du ringte fastlegen.

Prøv å ikke tenke så mye hvis og om. Ta det som kommer når det kommer. Pass på at du er helt ærlig når legen ringer og ikke skjule noe.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Så fint at du ringte fastlegen.

Prøv å ikke tenke så mye hvis og om. Ta det som kommer når det kommer. Pass på at du er helt ærlig når legen ringer og ikke skjule noe.

Ja skal det :( er bare nervøs fordi han aldri tar meg seriøst. Redd han tror jeg lyver. TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...