Gå til innhold

Erfaring med seroquel?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Angrer på at jeg sa zyprexa ikke var noe for meg :( ble tatt i fra den resepten. Vet ikke hva jeg skal gjøre 💔 TS

Anonymkode: babbc...2ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Og derfor forsterker du den angsten du allerede har bygget opp- helt av deg selv. Du får ikke effekt av sovemedisinen, trolig fordi du er så oppsatt på at den skal gjøre jobben for deg. Du må bare tenke på den som en krykke, at den er et hjelpemiddel, og at du selv må gjøre det du kan for å forberede deg til kvelden. Gå deg en riktig lang tur i frisk luft, ta en varm dusj når du kommer hjem og drikk en kopp koffeinfri te. Så kutter du skjerm den siste timen før du legger deg - ikke for tidlig! Sett på koselig musikk eller hvit støy, og bestem deg for det at hvis du ikke får sove, så skal du bare nyte å ligge der og slappe av. Kroppen din trenger det. Gå gjerne gjennom rutinen med å spenne en og en kroppsdel for så å slappe av, da kjenner du det om du er anspent. Og så er det sånn at kroppen på et tidspunkt kommer til å koble av, fordi den ikke orker å være våken mer.

Lykke til!

Anonymkode: e59ab...d9c

Okei, skal prøve å tenke sånn❤️ Tenker at det blir godt å slappe av. Men kjenner bare at jeg starter å se for meg små skygger og det pga søvnmangel :( TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marye skrev (33 minutter siden):

Seroquel ga meg ille restless legs og bulimi fordi jeg fikk sånn mathunger at jeg måtte kaste opp 3 ganger i dagen

Kjente mye på restless legs inatt ja, av seroquel. Veldig irriterende. TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hei❤️ Vet ikke hvordan jeg skal få tak i det :( får det neppe av legen/ legevakt. Ikke snakket med noen enda, ringt dps og fikk høre at overlegen ringer meg når han har tid bare. Kjenner jeg allerede gruer meg til inatt fordi jeg vet at jeg ikke får sove. TS

Skjønner. Det er ikke greit å være deg nå ❤ Kanskje angsten for ikke å få sove ødelegger for å sovne. Det gjør den til meg.. vært våken i 30 timer nå og gruer meg til å legge meg. Men jeg er spent på om jeg får sove før ny resept på torsdag.. Hva har du gjort i dag da ? Vært ute å luftet hodet ? 

I værste fall får vi være våken sammen i natt.

Anonymkode: f753c...cfa

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Skjønner. Det er ikke greit å være deg nå ❤ Kanskje angsten for ikke å få sove ødelegger for å sovne. Det gjør den til meg.. vært våken i 30 timer nå og gruer meg til å legge meg. Men jeg er spent på om jeg får sove før ny resept på torsdag.. Hva har du gjort i dag da ? Vært ute å luftet hodet ? 

Vært ute med ei venninne. Er bare så sliten, føler meg ikke som meg selv. Vil bare ha medisin som hjelper :( føler med deg❤️ Så vondt i øynene å alt. Håper vi får sove inatt. Dette er virkelig ikke lett. TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Hva har du gjort idag ? :) TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sitter bare apatisk i sofaen uten å klare å gjøre noe: er så sykt lei, orker snart ikke mer. TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, AnonymBruker said:

«Stol på legen» er det dummeste jeg ser. Dvs, hvorfor stole på fastlegen når man kan lese dette innlegget i Tidsskriftet om samme medisin?

Anonymkode: 79bf6...d8b

Jeg har lenket til denne artikkelen i tråd etter tråd, men folk ser ut til å bare overse.

Tydeligvis er folk fornøyde med å få medisin mot psykose (anti-psykotikum), bare for å få sove. Som om en antipsykotisk medisin ikke gjøre noe mer med hjernen enn å bli trøtt. I en tråd ble det til og med påstått at det ikke var et antipsykotisk middel, så lenge man tok det i lave doser 🤦‍♀️

Anonymkode: b36f0...59d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Sitter bare apatisk i sofaen uten å klare å gjøre noe: er så sykt lei, orker snart ikke mer. TS

Kan det være på tide å kontakte noen andre, som ambulerende team, hvis du har noe slikt rundt deg? Her jeg bor har vi AAT, ambulerende akutteam, som kan komme på hjemmebesøk og ta en vurdering. Det høres ut som det nærmer seg noe slikt nå.

Uansett hva, god bedring TS!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg har lenket til denne artikkelen i tråd etter tråd, men folk ser ut til å bare overse.

Tydeligvis er folk fornøyde med å få medisin mot psykose (anti-psykotikum), bare for å få sove. Som om en antipsykotisk medisin ikke gjøre noe mer med hjernen enn å bli trøtt. I en tråd ble det til og med påstått at det ikke var et antipsykotisk middel, så lenge man tok det i lave doser 🤦‍♀️

Har lest dette. Det stemmer nok. Har vært redd for medisinen seroquel lenge. Den hjelper meg jo ikke uansett så. TS

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Kan det være på tide å kontakte noen andre, som ambulerende team, hvis du har noe slikt rundt deg? Her jeg bor har vi AAT, ambulerende akutteam, som kan komme på hjemmebesøk og ta en vurdering. Det høres ut som det nærmer seg noe slikt nå.

Uansett hva, god bedring TS!

Tusen takk❤️ Vurderer det, men er redd for hva de sier, eller at det bare blir styr av det.. men ja jeg er så dum som venter til bristepunktet. TS

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er redd , fordi jeg føler meg ikke som meg selv. Føler meg som en annen person. TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Ja, du tenker at Zyprexa er bedre for TS? Det er hva TS vurderer å be om i stedet.

Tror vi heller sier at legen til TS kjenner henne bedre enn deg. Hen vet også hvilke andre medisiner TS har forsøkt før, kjenner til hennes sykehistorikk og diagnose og vet hva som har funket for henne tidligere.

Anonymkode: 3acf5...5ce

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva har du gjort idag ? :) TS

Jeg har vært på noen møter, ordnet i huset og bygget litt lego. Blitt litt hekta på lego masters 😆 

Kryper til køys nå, og satser på søvn for oss begge ❤

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvordan går det med deg? Blir bekymret for deg ❤️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du kan ringe en hjelpetelefon? Bare for å få snakket med noen som forstår ❤️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enda våken. Og kl er 02:21. ligger bare å stirrer i taket. TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at du bryr deg❤️ TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Værste jeg har prøvd. Jeg gikk rundt i en eller annen tåke på de pillene der. Føltes ut som om hørselen ble dårligere og alt rundt meg var så fjernt. Var så sykt ekkelt og følte meg ikke til stede selvom jeg var det. Litt som et mareritt. Jeg sluttet etter dag 3. Og det vedvarte i 2 døgn.

Anonymkode: f4af8...500

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...