Gå til innhold

Erfaring med seroquel?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Pluss dette med at du sier om at søvnmangel er veldig triggende for deg. Lurt å snakke med noen nå.

Anonymkode: 91eca...64e

Ser bare ikke vitsen med å snakke med noen når det eneste jeg vil er å sove. Da hjelper det jo ikke, hvis jeg ikke får noe hjelp for å sove. TS

Anonymkode: babbc...2ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Svimte nesten av nå: har rett å slett ikke mer krefter igjen i kroppen. Vet ikke hva som skjer med meg imorgen hvis jeg ikke sover inatt. Når jeg kjenner meg så syk nå. TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Svimte nesten av nå: har rett å slett ikke mer krefter igjen i kroppen. Vet ikke hva som skjer med meg imorgen hvis jeg ikke sover inatt. Når jeg kjenner meg så syk nå. TS

Prøv å ikke ta sorgene på forskudd. Ta i morgen når i morgen kommer. Har du spist noe i dag? Hvis du er veldig sliten nå så kanskje du kan gå og legge deg allerede? Snart på tide å slå av skjermer og gjøre seg klar. Kanskje ta en varm dusj? Drikke litt varm melk? Sette på noen avslappende lyder osv. :)

Anonymkode: 3acf5...5ce

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Prøv å ikke ta sorgene på forskudd. Ta i morgen når i morgen kommer. Har du spist noe i dag? Hvis du er veldig sliten nå så kanskje du kan gå og legge deg allerede? Snart på tide å slå av skjermer og gjøre seg klar. Kanskje ta en varm dusj? Drikke litt varm melk? Sette på noen avslappende lyder osv. :)

Føler meg veldig irritabel også. Noen i familien ringte ringte og klarer nesten ikke snakke, blir så irritert. Har dusjet og skal koke meg opp te nå, drikke te å etterpå prøve å legge meg. Spist mye idag, taco til middag nettopp. TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

❤️ TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Føler med deg ❤️ Sliter litt selv, men det er fordi jeg er er tom for serouquel.. brukt de i årevis men bruker de opp før resepten kan fornyes . Så her blir det våkenetter til torsdag 🤯

Har du lagt deg ? 

Anonymkode: f753c...cfa

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.11.2021 den 0.28):

Du må ikke stresse ts, du stresser veldig. Stol på legen, å ta dosen du har fått foreskrevet ikke noe mer. Jeg har også gått på den i mange år, og har bare positivt å si om den. Tar den alltid i ukedagene 25 mg eller en halv,, og kan til og med klare meg uten i helger. Dette går helt fint og er ikke farlig:) ro helt ned

Anonymkode: a3e65...07c

«Stol på legen» er det dummeste jeg ser. Dvs, hvorfor stole på fastlegen når man kan lese dette innlegget i Tidsskriftet om samme medisin?

Anonymkode: 79bf6...d8b

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Føler med deg ❤️ Sliter litt selv, men det er fordi jeg er er tom for serouquel.. brukt de i årevis men bruker de opp før resepten kan fornyes . Så her blir det våkenetter til torsdag 🤯

Har du lagt deg ? 

Var våken siden kl 05:00, sovnet litt til kl 8, vært våken siden 8 :( så er veldig sliten. TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvem jeg skal ringe. Er så frustrert, Så sliten. Sov ingenting inatt heller nesten. TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jeg orker snart ikke mer. Får prøve å ringe DPS. TS

Ja, det høres ut som en lur ide.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, det høres ut som en lur ide.

Har ringt de nå, og spurte om overlegen kunne ringe meg. kjenner at hjernen ikke klarer mer snart. Starter å se for meg ting. TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.11.2021 den 19.26):

Har brukt 25mg hver kveld i snart 4 år. Funker fjell. Har ikke hatt behov for å øke dosen. Tar det for å dempe tankekjør, pluss at den gjør meg skikkelig trøtt. Sover natta gjennom. Kan ha en viss hangover, men jeg vil heller ha hangover fra quetiapine, enn å være konstant søvnløs og sånn sett ikke fungere i hverdagen i det hele tatt. 

Anonymkode: a7835...52a

Samme her👍 Eneste man må være obs på er at man kan bli ekstremt sulten.

Anonymkode: 23578...c2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Var våken siden kl 05:00, sovnet litt til kl 8, vært våken siden 8 :( så er veldig sliten. TS

Hei igjen ❤ Har du mulighet til å få valium eller sobril ? Kan hjelpe deg med angsten for ikke å få sove og du sovner garantert hvis du ikke har toleranse for det. Kanskje ikke det beste rådet fordi det er veldig lett å bli avhengig, men i en krisesituasjon så kan det være til stor hjelp i en liten periode. 

Har du snakket med helse ? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei igjen ❤ Har du mulighet til å få valium eller sobril ? Kan hjelpe deg med angsten for ikke å få sove og du sovner garantert hvis du ikke har toleranse for det. Kanskje ikke det beste rådet fordi det er veldig lett å bli avhengig, men i en krisesituasjon så kan det være til stor hjelp i en liten periode. 

Har du snakket med helse ? 

Hei❤️ Vet ikke hvordan jeg skal få tak i det :( får det neppe av legen/ legevakt. Ikke snakket med noen enda, ringt dps og fikk høre at overlegen ringer meg når han har tid bare. Kjenner jeg allerede gruer meg til inatt fordi jeg vet at jeg ikke får sove. TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hei❤️ Vet ikke hvordan jeg skal få tak i det :( får det neppe av legen/ legevakt. Ikke snakket med noen enda, ringt dps og fikk høre at overlegen ringer meg når han har tid bare. Kjenner jeg allerede gruer meg til inatt fordi jeg vet at jeg ikke får sove. TS

Og derfor forsterker du den angsten du allerede har bygget opp- helt av deg selv. Du får ikke effekt av sovemedisinen, trolig fordi du er så oppsatt på at den skal gjøre jobben for deg. Du må bare tenke på den som en krykke, at den er et hjelpemiddel, og at du selv må gjøre det du kan for å forberede deg til kvelden. Gå deg en riktig lang tur i frisk luft, ta en varm dusj når du kommer hjem og drikk en kopp koffeinfri te. Så kutter du skjerm den siste timen før du legger deg - ikke for tidlig! Sett på koselig musikk eller hvit støy, og bestem deg for det at hvis du ikke får sove, så skal du bare nyte å ligge der og slappe av. Kroppen din trenger det. Gå gjerne gjennom rutinen med å spenne en og en kroppsdel for så å slappe av, da kjenner du det om du er anspent. Og så er det sånn at kroppen på et tidspunkt kommer til å koble av, fordi den ikke orker å være våken mer.

Lykke til!

Anonymkode: e59ab...d9c

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...