Gå til innhold

Erfaring med seroquel?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Skjønner godt at du ikke har det lett! Håper det snart går over! Og får du det verre så må du bare kontakte legen igjen. :klem:

Anonymkode: 3acf5...5ce

Takk❤️ TS

Anonymkode: babbc...2ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det å sove gjør så jeg ikke havner i dårlige perioder, med destruktiv atferd og «forsøk». Hvis dere skjønner hva jeg mener. Trening har også hjulpet meg. Så det å ikke sove er en stor trigger dessverre. TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Takk for gode råd. Prøver å slappe av så mye som mulig. Det er bare det at jeg vet at det å ikke sove er en stor trigger for meg, kan havne i en manisk episode eller psykose da. Så tenker dessverre det verste :( men når jeg skal legge meg, prøver jeg å ikke stresse. Gleder meg jo til å slappe av i senga, så har ikke noe angst knyttet til senga akkurat nå. Og jeg trenger også å trene for å være glad, og ha det bra med meg selv. Har sluttet med destruktiv atferd pga trening, det redder meg. Så veldig kjipt at det er sånn her. Det gjør så jeg havner i en dårlig periode :( og er bare fortvilet. TS

Tror du at det hjelper litt å gå turer istedenfor da? Eller gå på mølla med musikk,  hvis du har abonnement på et treningssenter, eller annen rolig trening. Tilpass litt etter dagsformen. Bevegelse er jo bare bra for deg, så lenge du ikke pusher deg for hardt, nå når du ikke får sove. Tror det er veldig positivt om du fortsetter, hvis det har hjulpet deg med å slutte med destruktiv atferd.

Jeg syntes virkelig at du skal be om mer hjelp, uavhengig av hvor mye søvn du får i natt. For det er ikke sikkert at søvnproblemet går over sånn helt med det første, og når du vet at søvn gjør det mye verre for deg psykisk, så kan det være greit å ha litt ekstra støtte💛 

Foreslår at du tar kontakt med noen i morgen. Hva tror du om det? Forklar dette med at søvnproblemer gjør det så mye tyngre for deg, til legen eller den du tar kontakt med. 

Anonymkode: 91eca...64e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tror du at det hjelper litt å gå turer istedenfor da? Eller gå på mølla med musikk,  hvis du har abonnement på et treningssenter, eller annen rolig trening. Tilpass litt etter dagsformen. Bevegelse er jo bare bra for deg, så lenge du ikke pusher deg for hardt, nå når du ikke får sove. Tror det er veldig positivt om du fortsetter, hvis det har hjulpet deg med å slutte med destruktiv atferd.

Jeg syntes virkelig at du skal be om mer hjelp, uavhengig av hvor mye søvn du får i natt. For det er ikke sikkert at søvnproblemet går over sånn helt med det første, og når du vet at søvn gjør det mye verre for deg psykisk, så kan det være greit å ha litt ekstra støtte💛 

Foreslår at du tar kontakt med noen i morgen. Hva tror du om det? Forklar dette med at søvnproblemer gjør det så mye tyngre for deg, til legen eller den du tar kontakt med. 

Takk❤️ Vet bare ikke hvem jeg skal kontakte. Om det er legevakta eller ambulant akutt team :( har jo ikke psykologen min lenger. TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Og legen min bryr seg ikke. TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Og legen min bryr seg ikke. TS

Legen din må jo bry seg hvis du sier at du trenger mer hjelp. Evt sjekk kommune tilbudene for psykisk helse, så kan kanskje de henvise deg videre, hvis ikke legen gjør det. Men du kan jo prøve med legen? Legevakt og AAT er vel  helst for når det er mer akutt, men jeg tror du kunne hatt godt av et samtaletilbud igjen. 

Sjekk ut tilbudene til kommunen du, også bestemmer du deg for om du vil prøve hos legen igjen, eller om du heller vil gå gjennom noen andre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg føler med deg.  Håper du klarer å stresse ned og tenke mindre på søvnmangel. Tenk heller på alt du kan få gjort, alt fra rydding, vasking til serier og bøker. 

Lykke til i kveld og hold oss gjerne oppdatert. 

Anonymkode: f753c...cfa

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg føler med deg.  Håper du klarer å stresse ned og tenke mindre på søvnmangel. Tenk heller på alt du kan få gjort, alt fra rydding, vasking til serier og bøker. 

Lykke til i kveld og hold oss gjerne oppdatert. 

Anonymkode: f753c...cfa

Tusen takk❤️ TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virket ok på søvnen.

Ble utrolig feit, fikk søvnapnè, så effekten på søvnproblemet gikk opp i spinninga...

Anonymkode: 720ac...32e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://tidsskriftet.no/2019/09/kronikk/kvetiapin-er-ikke-en-sovemedisin

Jeg anbefaler virkelig ikke å begynne på den driten! (Unnskyld uttrykket!)

Gikk selv på 25 mg Quetiapin i 6-7 år. Var et helvete å slutte! Tok meg mange måneder med våkenetter, men nå har jeg endelig god søvnkvalitet igjen! 

Anonymkode: de704...067

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Har du jobb og greier du å holde deg våken der?

Anonymkode: e75b9...c03

Jobber ikke foreløpig. Går bare stepps kurs. TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler bare kroppen sier stopp snart, og hjernen. Jeg gjør ting, rydder, prøver å trene, prøve å være meg selv, uten noe søvn. Hjernen jobber på høygir hele tiden. :( TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Føler bare kroppen sier stopp snart, og hjernen. Jeg gjør ting, rydder, prøver å trene, prøve å være meg selv, uten noe søvn. Hjernen jobber på høygir hele tiden. :( TS

Det gjør den ikke. Kroppen tåler ganske mye. Men du trenger noen å snakke med.. Tror du at du klarer å ta kontakt med noen i morgen?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, AnonymBruker said:

får vel bare havne i psykose:

Da kan du fort få mer seroquel, det er nemlig det medisinen er for (eller mot, da), altså psykose.

Anonymkode: b36f0...59d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Det gjør den ikke. Kroppen tåler ganske mye. Men du trenger noen å snakke med.. Tror du at du klarer å ta kontakt med noen i morgen?

Usikker. Ser liksom ikke vitsen med det, er ingen hjelp å få før det verste skjer tror jeg :( legen skriver ikke ut noe annet enn det han allerede har gjort, den eneste jeg tenker på som jeg kan kontakte er dps og høre om jeg får snakke med overlegen, men han svarer nesten aldri. Prøvde å få kontakt med han før, han skulle ringe meg opp men gjorde det aldri, så jeg vet ikke. TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Usikker. Ser liksom ikke vitsen med det, er ingen hjelp å få før det verste skjer tror jeg :( legen skriver ikke ut noe annet enn det han allerede har gjort, den eneste jeg tenker på som jeg kan kontakte er dps og høre om jeg får snakke med overlegen, men han svarer nesten aldri. Prøvde å få kontakt med han før, han skulle ringe meg opp men gjorde det aldri, så jeg vet ikke. TS

Nei, men jeg tror ikke du trenger flere medisiner. Men å snakke med noen også. Du engster deg sånn, og stresser.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei, men jeg tror ikke du trenger flere medisiner. Men å snakke med noen også. Du engster deg sånn, og stresser.

Pluss dette med at du sier om at søvnmangel er veldig triggende for deg. Lurt å snakke med noen nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, AnonymBruker said:

Jobber ikke foreløpig. Går bare stepps kurs. TS

Stepps kurs er vel veldig bra? Regulering av vonde følelser osv. Høres jo ikke dumt ut det? Lenge til neste time?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Stepps kurs er vel veldig bra? Regulering av vonde følelser osv. Høres jo ikke dumt ut det? Lenge til neste time?

Ja funker ganske bra, hver tirsdag og torsdag. TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...