Gå til innhold

Erfaring med seroquel?

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Skriver du søvndagbok? Det kan være lurt for å få en oversikt over når og hvor mye du sover, både for din egen del og for å ta med til legen. Søvnmangel føles veldig ille og det er plagsomt, men når man får det ned på papiret, så ser man ofte at man har sovet nok til at det ikke er farlig likevel. Det skal veldig mye til for at søvnmangel skal være farlig.

Jo mer man stresser rundt søvn, jo vanskeligere blir det å sove. Selvfølgelig er det vanskelig å ikke bry seg, særlig når man er redd for å være syk eller redd for å bli psykotisk. Du blir jo fulgt opp av legen og du venter på å få tatt en undersøkelse (MR?). Det kan være nervepirrende å vente på, men det tyder jo på at du blir ivaretatt og at du snart vil få et svar.

Du tenker at det er noe galt med deg siden medisinene ikke virker, men det behøver ikke være så veldig galt. Vi som har psykiske plager har gode og dårlige perioder. Nå har du kanskje en dårlig periode? Jeg har tro på at det vil gå over. Men du må nok prøve å være tålmodig. Følge disse kjedelige søvnrådene i tillegg til å ta medisiner slik legen har foreskrevet dem til deg.

En natt uten søvn betyr ikke at det ikke virker. Og natten før sov du 7 timer, det er jo kjempebra.

Hold kontakten med legen og psykologen. Blir du verre (deprimerte tanker) så må du kontakte dem igjen og fortelle hvordan du har det.

Anonymkode: 3acf5...5ce

Takk for gode ord❤️ Er bare vanskelig når man står i det. Er så sliten. TS

Anonymkode: babbc...2ca

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjenner at kroppen min snart ikke klarer mer. TS

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Kjenner at kroppen min snart ikke klarer mer. TS

Jeg synes det høres ut som du har angst for tiden jeg. Tror du det kan stemme? Kroppen tåler mye mer enn det vi tror. Hvis du føler deg utslitt og så trøtt at du holder på å svime av så kan du jo legge deg ned og slappe av litt nå. Kanskje du sovner, kanskje ikke. Uansett godt å hvile seg.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg synes det høres ut som du har angst for tiden jeg. Tror du det kan stemme? Kroppen tåler mye mer enn det vi tror. Hvis du føler deg utslitt og så trøtt at du holder på å svime av så kan du jo legge deg ned og slappe av litt nå. Kanskje du sovner, kanskje ikke. Uansett godt å hvile seg.

Ja er bare så slitsomt når jeg vil gjøre ting og trene for å opprettholde en grei kropp, så klarer jeg det ikke. Dette ødelegger jo livet mitt. det er ikke noe liv å ha det sånn her, hatt det sånn her i flere måneder og det tar ikke slutt :( jeg føler jeg mister meg selv og alt tilslutt. TS

Skrevet

Jeg bruker 8 timers podcast med regnlyder. :)

Det er noe dritt å være dårlig, altså, det er det. Men vi må tro og håpe at det vil gå bedre igjen etterhvert. :klem:

Skrevet

Føler bare at det er så lite håp når til og med ikke medisiner funker på meg. Vil bare sove om natta :( prøver å ikke tenke negativt rundt natta, har heller ingen angst når jeg skal sove, tenker ikke på noe, ikke noe psykisk, sover bare ikke. TS

Skrevet

Er nesten så ille at jeg vurderer å få tak i nozinan. TS

Skrevet

For et styr.

Anonymkode: b31b7...c0c

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker said:

Er nesten så ille at jeg vurderer å få tak i nozinan. TS

Du må helt nødt til å la legen bestemme hvilke medisiner som er best for deg. Du er ikke lege. Selv om du hadde vært lege så hadde du ikke hatt lov til å behandle deg selv. Alle medisiner har bivirkninger. Når man blander medisiner, bytter frem og tilbake annenhver dag med forskjellige kombinasjoner og doser, da øker sjansen for at man vil føle seg dårlig.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du må helt nødt til å la legen bestemme hvilke medisiner som er best for deg. Du er ikke lege. Selv om du hadde vært lege så hadde du ikke hatt lov til å behandle deg selv. Alle medisiner har bivirkninger. Når man blander medisiner, bytter frem og tilbake annenhver dag med forskjellige kombinasjoner og doser, da øker sjansen for at man vil føle seg dårlig.

Ja da er det dumt at de dosene som legen skriver ut ikke funker da. TS

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Ja da er det dumt at de dosene som legen skriver ut ikke funker da. TS

Generelt vil jeg si at dersom man får utskrevet nye medisiner og man har forsøkt dem i 2 netter så er det alt for tidlig å si at det ikke funker, særlig hvis man fikk sove 7 timer en av de to nettene.

Skrevet

Hvis dette fortsetter så skal jeg ringe å høre om jeg kan få zyprexa. Skal se det an i noen dager. TS

• Liker 1
Skrevet

Jeg trenger søvn, på en eller annen måte. Er helt utslitt. Kroppen skriker etter søvn. TS

Skrevet

Virker som at du stresser veldig over dette nå, og da får du ikke slappet av skikkelig heller. Får du gått en liten tur kanskje? Du trenger dagslys når det er lyst ute.  Pleier du å komme deg ut litt på dagtid? 

Kanskje du kan gå tur istedenfor å trene i en liten stund fremover nå.

Hvis du får veldig tunge tanker pga dette, må du bestille deg en legetime eller ringe/tekste psykologen din💛

Sender deg en god klem TS:klem:

Anonymkode: 91eca...64e

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Virker som at du stresser veldig over dette nå, og da får du ikke slappet av skikkelig heller. Får du gått en liten tur kanskje? Du trenger dagslys når det er lyst ute.  Pleier du å komme deg ut litt på dagtid? 

Kanskje du kan gå tur istedenfor å trene i en liten stund fremover nå.

Hvis du får veldig tunge tanker pga dette, må du bestille deg en legetime eller ringe/tekste psykologen din💛

Sender deg en god klem TS:klem:

Anonymkode: 91eca...64e

Har vært ute å gått :( jeg kjenner jeg bare takler ikke det her mere. Jeg får mye mere dårlige tanker når jeg ikke får sove, jeg griner bare veldig mye. Fordi jeg kjenner meg så sliten. Vurderer å bare ringe å høre om jeg kan bli innlagt, fordi jeg kjenner at jeg blir knust snart 💔 TS

Skrevet

Kjenner meg så utrolig sliten av søvnmangel, vil egentlig bare bli innlagt hvis dette ikke tar slutt. Er så svimmel, klarer nesten ikke å se, kjempe vondt i øynene og alt tærer på. TS

Skrevet

Jeg kjennet meg ikke selv igjen. Ser meg i speilet, og er helt rød og hoven rundt øynene. Ser ikke ut som meg selv. Hater dette. TS

Skrevet

Dette går veldig utover psyken min, det å ikke sove og gå uten søvn. Har ingen matlyst mere, og mange skumle tanker :( TS

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg trenger søvn, på en eller annen måte. Er helt utslitt. Kroppen skriker etter søvn. TS

Herregud, gi deg. Du sov 7 timer forrige natt. Dette begynner å bli fryktelig slitsomt å lese om.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Herregud, gi deg. Du sov 7 timer forrige natt. Dette begynner å bli fryktelig slitsomt å lese om.

Javel. Men jeg sov bare 2 timer inatt så. Da kan du la være å gå inn på tråden da, herregud. TS

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...