Gå til innhold

Erfaring med seroquel?

Fremhevede innlegg

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Tror ikke jeg tør å ta seroquel inatt. Føler meg lobotomert, følt det sånn i hele dag. Aldri følt det sånn av remeron eller noe annet. Går som en zombie å øynene bare glir igjen. Verste er at det ikke engang funket med 3 seroquel inatt, måtte også ta remeron for at jeg skulle sove. Usikker på om jeg skal teste det ut lengre. Om denne følelsen av at jeg er lobotomert går over. TS

Anonymkode: babbc...2ca

Det er veldig vanskelig å gi deg noe mer råd enn at du må gjøre det som du har avtalt med legen. Virker sannsynlig at du vil få mindre bivirkninger av 2 tabletter enn av 3. Og er det ikke bedre å være litt trøtt noen dager og få hvilt deg litt slik at du kanskje slipper å bli psykotisk da?

Anonymkode: 3acf5...5ce

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Det er veldig vanskelig å gi deg noe mer råd enn at du må gjøre det som du har avtalt med legen. Virker sannsynlig at du vil få mindre bivirkninger av 2 tabletter enn av 3. Og er det ikke bedre å være litt trøtt noen dager og få hvilt deg litt slik at du kanskje slipper å bli psykotisk da?

Jo, kan prøve det noen dager framover sånn at jeg får hvile litt. kan kanskje prøve med 2 inatt. TS

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tror ikke jeg tør å ta seroquel inatt. Føler meg lobotomert, følt det sånn i hele dag. Aldri følt det sånn av remeron eller noe annet. Går som en zombie å øynene bare glir igjen. Verste er at det ikke engang funket med 3 seroquel inatt, måtte også ta remeron for at jeg skulle sove. Usikker på om jeg skal teste det ut lengre. Om denne følelsen av at jeg er lobotomert går over. TS

Der beskrev du godt akkurat det jeg opplevde da jeg gikk på seroquel, helt zombie. Jeg var på et helt annet stadie i livet da, og hadde ganske høy dose, men jeg hadde aldri takla å gå rundt og føle meg sånn nå i dag. 

• Liker 2
Skrevet
jennnny skrev (20 minutter siden):

Der beskrev du godt akkurat det jeg opplevde da jeg gikk på seroquel, helt zombie. Jeg var på et helt annet stadie i livet da, og hadde ganske høy dose, men jeg hadde aldri takla å gå rundt og føle meg sånn nå i dag. 

Skjønner. Synd man skal føle seg sånn. Spesielt ved lave doser. TS

Skrevet

Jeg kan også kjenne på det med at jeg "bare sitter der", tunga er kjempestor, orker ikke prate og er litt zombie. Det som er med meg er at dosen virker litt forskjellig noen ganger. En gang i blant slår effekten inn, sånn at det virker for godt og da må jeg passe på så jeg ikke faller osv.

Dessverre har jeg ikke noe valg. Det må være sånn ellers så må jeg ha den indre uroen og søvnløsheten. Mye verre..

Anonymkode: 07ca3...2de

Skrevet

Rart at jeg ikke kjenner meg rolig av seroquel, men motsatte. Får masse Angst og kjenner ikke på ro. Håper det går over snart. TS

• Liker 2
Skrevet

Blir nok ikke å ta denne medisinen flere ganger. Funker ikke. TS

Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker said:

Rart at jeg ikke kjenner meg rolig av seroquel, men motsatte. Får masse Angst og kjenner ikke på ro. Håper det går over snart. TS

Du bør slå av skjermer og skru ned lyset der du bor et par timer før du legger deg og følge normale søvnhygieneråd. Det har bare gått en time og klokken er ikke tolv engang. Natten har såvidt begynt. I går sovnet du i 2-3 tiden og du sov til klokken 10, så det er ikke rart at du ikke har sovnet. Du har fremdeles en døgnrytme, selv om du tar medisiner. Slå av skjermer og legg deg for å hvile. Tenk på noe hyggelig. Da kommer nok søvnen i løpet av et par timer.

• Liker 2
Skrevet

Sov dypt / ruset aktig / i ørska,  men fikk masse rare / ekle /  sprø drømmer. Nesten som hallusinasjoner eller noe. Varierte om de var ekle eller merkelige osv. Våknet ofte av drømmene, og var våt av svette, men sovnet fort igjen

Anonymkode: a2e9d...fcb

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Kan du kanskje prøve å sette på en lydbok/sovemusikk, eller lignende? Stå opp igjen hvis det går langt over 15 minutter uten at du sovner. Så gjør du en eller annen rolig aktivitet i en liten stund, til du kjenner deg litt trøtt kanskje, før du prøver å legge deg igjen. 

Det er ikke lurt at du holder på med skjerm etter leggetid, så det burde du legge vekk. Også kan du oppdatere oss om hvordan det går, når du står opp om morgenen igjen💛 Skjønner at dette er utrolig frustrerende for deg, og kanskje litt ensomt også? Men søvnhygiene er utrolig viktig, selv om du går på medisiner. 

Det er muligens noen gratis søvnkurs på nett? Jeg har i hvert fall sett noe sånt på nett en plass. Eller kanskje rask psykisk helsehjelp har, dersom du har det tilbudet i kommunen din? 

Håper virkelig at du får det bedre med søvnen igjen snart!💛💛

Anonymkode: 91eca...64e

Skrevet

Hei alle. En veldig dårlig natt :( endte med å ta 3 seroquel, sovna ikke. Så tok en del remeron. Sovna virkelig ikke inatt. Seroquel har funka på meg før, men virker som det heller ikke funker lenger :( får vel bare havne i psykose: virker som det eneste som gjør at jeg sover er zyprexa, men den er jo så heavy. TS

• Liker 1
Skrevet

Lurer på hva som er galt med meg, som gjør at seroquel ikke funker. det funka jo før. Men ble ikke trøtt av det engang og sovna ikke. TS

Skrevet

Lei av å være helt utslitt og ikke klare noe pga søvnmangel :( TS

• Liker 1
Skrevet

Har du pulsklokke og få sjekket pulsen om natten?

Anonymkode: e75b9...c03

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har du pulsklokke og få sjekket pulsen om natten?

Anonymkode: e75b9...c03

Nei dessverre ;/ TS

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 12.11.2021 den 21.16):

Takk for svar! godt å høre at man ikke går opp i vekt av den. men blir man oppblåst f.eks?

Man GÅR opp i vekt av denne, ved den miste mg - den er kjent for å øke appetitten voldsomt. 
Har gått på disse i flere år, og jeg får SÅ munchies om natta - jeg klarer å kontrollere meg nå, men i begynnelsen slet jeg veldig. Har sikkert gått opp et par kg pga det, men det syntes heldigvis ikke :P
De er også kjent for at man kan få mange rare drømmer, sånn er det bare. Hvis man må, så må man.

Ellers så er dette den eneste medisinen som fungerer for meg pga søvn, har gått på Imovane og typiske "rød trekant" medikamenter, men dette får jeg ikke like ofte av legen. Så har slått meg til ro med dette preparatet.  

Endret av Rosatoast
Skrevet

Tenker hver dag : hvor lenge skal jeg holde ut? Hvor lenge skal jeg holde ut dette livet uten søvn, med å være helt utslitt hver dag? Klarer ikke å leve sånn mye lengre. Får flere og flere dårlige tanker pga dette. Jeg vet ikke om det er mere hjelp å få enn det jeg allerede har fått 💔 virker både som fastlege og psykiater på dps ikke vet hva de skal gjøre. TS

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei alle. En veldig dårlig natt :( endte med å ta 3 seroquel, sovna ikke. Så tok en del remeron. Sovna virkelig ikke inatt. Seroquel har funka på meg før, men virker som det heller ikke funker lenger :( får vel bare havne i psykose: virker som det eneste som gjør at jeg sover er zyprexa, men den er jo så heavy. TS

Du har jo sovet. Hadde du ikke fått sove i natt så hadde du skrevet her inne, men det har du ikke gjort. 

Anonymkode: 624a7...852

• Liker 1
Skrevet

Skriver du søvndagbok? Det kan være lurt for å få en oversikt over når og hvor mye du sover, både for din egen del og for å ta med til legen. Søvnmangel føles veldig ille og det er plagsomt, men når man får det ned på papiret, så ser man ofte at man har sovet nok til at det ikke er farlig likevel. Det skal veldig mye til for at søvnmangel skal være farlig.

Jo mer man stresser rundt søvn, jo vanskeligere blir det å sove. Selvfølgelig er det vanskelig å ikke bry seg, særlig når man er redd for å være syk eller redd for å bli psykotisk. Du blir jo fulgt opp av legen og du venter på å få tatt en undersøkelse (MR?). Det kan være nervepirrende å vente på, men det tyder jo på at du blir ivaretatt og at du snart vil få et svar.

Du tenker at det er noe galt med deg siden medisinene ikke virker, men det behøver ikke være så veldig galt. Vi som har psykiske plager har gode og dårlige perioder. Nå har du kanskje en dårlig periode? Jeg har tro på at det vil gå over. Men du må nok prøve å være tålmodig. Følge disse kjedelige søvnrådene i tillegg til å ta medisiner slik legen har foreskrevet dem til deg.

En natt uten søvn betyr ikke at det ikke virker. Og natten før sov du 7 timer, det er jo kjempebra.

Hold kontakten med legen og psykologen. Blir du verre (deprimerte tanker) så må du kontakte dem igjen og fortelle hvordan du har det.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du har jo sovet. Hadde du ikke fått sove i natt så hadde du skrevet her inne, men det har du ikke gjort. 

Anonymkode: 624a7...852

Nei, jeg bruker ikke tlf selv om jeg var våken. Vet jo det gjør ting mye verre. Gikk å satte meg i sofaen og det. Kjenner meg jo helt svimmel og holder på å svime av fordi jeg er så trøtt. Kjenner jo hvor mye det tærer på kroppen. TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...