Gå til innhold

Erfaring med seroquel?

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du kan få forlenget qr-intervall.

I verste fall. 

Hater quetiapin 

Anonymkode: fb1fe...01f

Hva er det? TS

Anonymkode: babbc...2ca

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan få forlenget qr-intervall.

I verste fall. 

Hater quetiapin 

Anonymkode: fb1fe...01f

Søkte det opp. Får slutte med seroquel imorgen hvis det ikke funker inatt. TS

Skrevet

Hva skal jeg gjøre hvis jeg ikke får sove av det og det ikke funker? Er det noe håp for meg da, for å sove? Gått mange dager uten søvn nå. TS

Skrevet

Hva skal jeg gjøre hvis jeg ikke får sove av det og det ikke funker? Er det noe håp for meg da, for å sove? Gått mange dager uten søvn nå. TS

Det første du må gjøre er jo å legge fra deg mobilen, og gå å legge deg i senga. Du kan jo ikke forvente at du på magisk vis skal sovne mens du scroller og skriver?

Jeg prøvde denne medisinen for et par år siden. Den var ikke noe for meg. Jeg fikk grusom hodepine, og sluttet etter to uker. Nå tar jeg Alimemazin (som Vallergan men sterkere), og det fungerer greitt. 

Anonymkode: 57d88...e7b

• Liker 5
Skrevet

Du må ikke stresse ts, du stresser veldig. Stol på legen, å ta dosen du har fått foreskrevet ikke noe mer. Jeg har også gått på den i mange år, og har bare positivt å si om den. Tar den alltid i ukedagene 25 mg eller en halv,, og kan til og med klare meg uten i helger. Dette går helt fint og er ikke farlig:) ro helt ned

Anonymkode: a3e65...07c

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er alltid håp ❤️ Selv om jeg hadde gode erfaringer med seroquel generelt så var det en periode der jeg var veldig psykisk dårlig og virkelig ikke fikk sove. Fikk da en medisin av legen som jeg ikke husker navnet på, men jeg fikk bare en en tablett med meg hjem ettersom de var veldig sterke og avhengighetsskapende. Ble slått rett ut av den lille pilla og etter jeg fikk en natt med god søvn så holdt det med seroquel videre og jeg sov kjempegodt de neste dagene. Så får du ikke sove i kveld, ikke stress! Ta en telefon til legen din og forklar situasjonen din - så fikser det seg garantert tilslutt :) 

Anonymkode: 8ffbb...41e

Skrevet

Sovna i 2-3 tiden. Måtte ta en remeron. Våknet nå kl 10, ikke den beste søvnen jeg har hatt. TS

Skrevet

Kjente meg nesten mer urolig. TS

Skrevet

Foretrekker remeron istedenfor kjenner jeg. Bare synd den har sluttet å funke. TS

Skrevet

Kvetiapin er et andregenerasjons antipsykotikum med godkjent indikasjon for behandling av schizofreni og bipolar lidelse samt tilleggsbehandling ved depresjon.

Tross utbredt bruk av lavdose kvetiapin ved insomni er effekt og sikkerhet på denne indikasjonen dårlig dokumentert i kliniske studier

Anonymkode: b36f0...59d

Skrevet

Har veldig god erfaring med den. Har brukt 25 mg i 6 år nå. Ingen bivirkninger, kan bruke den selv om jeg har barn. Det er tungt å bli vekket etter f.eks to timer av barnet de gangene det skjer, men det går også fint. Sover ikke så tungt at jeg ikke får med meg noe. Uten den er jeg sånn som kan være våken i dagevis. Har PTSD.

Anonymkode: 6414a...c5d

• Liker 1
Skrevet

Synes ikke seroquel er så bra som jeg forventet, så det var dumt. TS

Skrevet

Brukt den i flere år, fungerer bra.

Menet helvette å slutte på, tok siste pille for en uke siden. Fremdeles dårlig.

Anonymkode: 645b7...82d

Skrevet

Føler meg annerledes og ikke som meg selv, mer dårlig. Tror ikke den er noe for meg. Men fikk isåfall sove litt. Får høre med legen om jeg kan få noe annet istedenfor. Spurte om truxal, men legen sa nei til det. TS

Skrevet

Føler på en slags hangover. Føler meg svak i kroppen og muskelsmerter. Varer dette lenge? Bruker å trene og da kan jeg ikke være helt svak i musklene. TS

Skrevet

Legen har sagt at du kan ta 2 eller 3 tabletter. I går kveld tok du 3, da fikk du litt hjertebank som du synes var ubehagelig. Du sov 7 timer! 7 timer søvn er kjempebra! I kveld kan du kanskje prøve med 2 tabletter? Godt mulig du blir like trøtt men at du ikke får hjertebank og mindre hangover.

Noen får bivirkninger når de starter opp med en ny medisin, men bivirkningene går over når man har brukt det i noen uker, eller de går over når man tar en lavere dose.

Så jeg vil anbefale deg at du for det første,  gjør det legen har sagt, følg doseringen og behandlingen til punkt og prikke! Ellers kan du ikke si at det ikke virker. Det betyr også, for det andre, at du ikke må gi opp etter bare en natt. Du har sovet 7 timer. Det er veldig bra og det tyder på at dette virker. De fleste gode ting tar det tid å få til. Du må være mer tålmodig.

Anonymkode: 3acf5...5ce

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Legen har sagt at du kan ta 2 eller 3 tabletter. I går kveld tok du 3, da fikk du litt hjertebank som du synes var ubehagelig. Du sov 7 timer! 7 timer søvn er kjempebra! I kveld kan du kanskje prøve med 2 tabletter? Godt mulig du blir like trøtt men at du ikke får hjertebank og mindre hangover.

Noen får bivirkninger når de starter opp med en ny medisin, men bivirkningene går over når man har brukt det i noen uker, eller de går over når man tar en lavere dose.

Så jeg vil anbefale deg at du for det første,  gjør det legen har sagt, følg doseringen og behandlingen til punkt og prikke! Ellers kan du ikke si at det ikke virker. Det betyr også, for det andre, at du ikke må gi opp etter bare en natt. Du har sovet 7 timer. Det er veldig bra og det tyder på at dette virker. De fleste gode ting tar det tid å få til. Du må være mer tålmodig.

Anonymkode: 3acf5...5ce

Tusen takk for svar. Bare kjipt å føle på denne hangoveren og at jeg er mere trøtt nesten. Får prøve med 2 tabletter inatt. TS

Skrevet

Liker bare ikke den følelsen av at jeg blir så slapp og sliten i kroppen og føler meg svak. TS

Skrevet

Tror ikke jeg tør å ta seroquel inatt. Føler meg lobotomert, følt det sånn i hele dag. Aldri følt det sånn av remeron eller noe annet. Går som en zombie å øynene bare glir igjen. Verste er at det ikke engang funket med 3 seroquel inatt, måtte også ta remeron for at jeg skulle sove. Usikker på om jeg skal teste det ut lengre. Om denne følelsen av at jeg er lobotomert går over. TS

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...