Gå til innhold

Erfaring med seroquel?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det ble stille fra deg. Hvordan går det med deg? ❤

Klen fra din søvnløse venn ❤

Anonymkode: f753c...cfa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei ❤ Hvordan går det med deg ? 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.11.2021 den 3.03):

Det ble stille fra deg. Hvordan går det med deg? ❤

Klen fra din søvnløse venn ❤

Det går ikke så bra. Sluttet med både seroquel og zyrpexa nå, og er veldig dårlig dessverre. Takk som spør ❤️ TS

Anonymkode: babbc...2ca

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hei ❤ Hvordan går det med deg ? 

Hei❤️ Det går ikke bra akkurat nå. Prøver meg uten noe form for medisiner så er ganske dårlig :( TS

• 2 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tatt 100mg seroqvel i 4 år ved behov. Noen ganger tar jeg den 3-4 ganger pr uke,andre ganger 1-2. På ferie hver dag (sliter iallefall med å sove andre steder)

I starten altså da jeg begynte med 100mg ble jeg litt zombie dagen derpå og falt akutt i søvn og sov gjerne 14 timer😅

Nå sover jeg max 9 timer i strekk. Ingen bivirkninger. Ingen zombie tilstand. Kan fint ta den 21:00,sovner gjerne 22:30 og våkner helt fint 08-09 dagen derpå.

Virkningen fungerer jo litt dårligere ,men kommer aldri til å øke. 50mg funket ikke. Kun 100mg rett på for meg

Den er min redning når jeg har dype nerve smerter i muskulatur grunnet lite søvn,tar jeg 100mg sovner jeg og har ingen smerter dagen derpå da den tvinger meg til å få musklene slappe av

Eneste negative for meg...tar jeg den 3-4 dager på rad må jeg regne med en søvnløs natt uten etterpå. Men verdt det for meg. Derfor tar jeg den ikke hver dag fordi jeg trenger at den fungerer bra.

Prøvd mye. Denne er den beste for meg❤

Ingen vektøkning av pillen. Er om du får økt matlyst. Det gjør ikke jeg. Men for psykoser tas det jo opptil 800(?) mg og da har jeg hørt man får enorm appetitt.

Kun for søvn her. 

Anonymkode: dede3...089

• Liker 1
  • 10 måneder senere...
Skrevet

Sluttet med seroquel fordi jeg fikk hjerteforstyrrelser. Tror det er en bivirkning. Tar nå mirtazapin pluss melatonin 

Anonymkode: a141e...71b

Skrevet

De jeg kjenner gikk opp 50 kg på denne medisinen. Burde vært forbudt. Dere blir zombier og overvektige. 

Anonymkode: d232a...907

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

De jeg kjenner gikk opp 50 kg på denne medisinen. Burde vært forbudt. Dere blir zombier og overvektige. 

Anonymkode: d232a...907

Jeg ble aldri overvektig på den medisinen og heller ikke zombie. 

Anonymkode: 23550...748

• 3 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har klart å trappe ned fra 200 mg kveld for søvn til 25 mg og er så lykkelig for at jeg har greid det. Når sommeren kommer planlegger jeg å kutte helt.

Anonymkode: e59ab...d9c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.2.2025 den 16.49):

Jeg ble aldri overvektig på den medisinen og heller ikke zombie. 

Ikke jeg heller. 

• 6 måneder senere...
Skrevet (endret)

Tråden er ryddet for helseskadelige råd og anbefalinger. 

veronica<3, mod.

Endret av veronica<3
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.11.2021 den 16.38):

Hei. Har fått seroquel av legen min for søvn. Noen som har erfaring med det? 

Å herregud, grøsser når jeg ser ordet Seroquel, ble kjempetrøtt og la på meg mye, ville aldri tatt den 🤯

Anonymkode: c0d1f...28f

• 1 måned senere...
Skrevet

Etter snart femten år er jeg endelig kvitt giften. Har fått byttet til andre midler som hjelper, og det er så godt å kunne leve livet uten kvetiapin.

• Hjerte 1
Skrevet

Tråden er ryddet for innlegg som omhandler dosering.

veronica<3, mod. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.2.2025 den 0.05):

Råder deg til å lese denne artikkelen om Seroquel, TS:

https://www.kk.no/livet/mamma-jeg-vil-ikke-do-du-ma-hjelpe-meg/81072604

Anonymkode: 04889...e40

Forferdelig historie, husker denne godt...

Les denne også: https://www.nrk.no/trondelag/26-aring-mener-han-har-fatt-livet-odelagt-av-antipsykotiske-legemidler-_-prover-na-a-bli-medisinfri-1.16295643

AnonymBruker skrev (På 11.11.2025 den 12.44):

Etter snart femten år er jeg endelig kvitt giften. Har fått byttet til andre midler som hjelper, og det er så godt å kunne leve livet uten kvetiapin.

Så bra!! 😊 Altfor mange blir avhengig av dette unødig.

Anonymkode: 34f20...535

• Liker 1
Skrevet (endret)

Det høres skummelt ut.  Jeg prøver litt med dette nå, for jeg sliter så veldig med tankekjør, og mange netter uten søvn. Har prøvd diverse sovemidler uten effekt,   Fikk minstedose  og sloknet både tungt og godt, men var helt zombie neste formiddag. Aldri vært så utslått før.

Endret av Perine
Skrevet
Perine skrev (9 timer siden):

Det høres skummelt ut.  Jeg prøver litt med dette nå, for jeg sliter så veldig med tankekjør, og mange netter uten søvn. Har prøvd diverse sovemidler uten effekt,   Fikk minstedose  og sloknet både tungt og godt, men var helt zombie neste formiddag. Aldri vært så utslått før.

Snakk med legen din om  Mianserin i laveste dose, brukt den selv for søvn. Tok den 2t før leggetid, den virket godt.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Snakk med legen din om  Mianserin i laveste dose, brukt den selv for søvn. Tok den 2t før leggetid, den virket godt.

Takk for tipset, jeg har notert det.  Man blir jo helt utmattet etter lange perioder med dårlig søvn.  I går hadde jeg en stressende dag, trøtt av mangel på søvn, så operasjon av et øye, styr med medisiner og transport osv, så jeg tok en pille før jeg la meg.  Sov i 11 timer(!) og kjenner ikke noe rart. Det går greit i dag, for jeg har ingen planer, og trenger hvile, men kan jo ikke sove så mye.  Burde satt på vekking etter 7, maks 8 timer i hvert fall. Jeg har aldri hatt behov for mer enn 6-7 timers søvn.   Jeg tenker at jeg kanskje burde bruke dem "etter behov", kanskje en gang i uka eller noe.  Foreløpig skal jeg bare teste dem litt ut.

Skrevet
Perine skrev (2 timer siden):

Takk for tipset, jeg har notert det.  Man blir jo helt utmattet etter lange perioder med dårlig søvn.  I går hadde jeg en stressende dag, trøtt av mangel på søvn, så operasjon av et øye, styr med medisiner og transport osv, så jeg tok en pille før jeg la meg.  Sov i 11 timer(!) og kjenner ikke noe rart. Det går greit i dag, for jeg har ingen planer, og trenger hvile, men kan jo ikke sove så mye.  Burde satt på vekking etter 7, maks 8 timer i hvert fall. Jeg har aldri hatt behov for mer enn 6-7 timers søvn.   Jeg tenker at jeg kanskje burde bruke dem "etter behov", kanskje en gang i uka eller noe.  Foreløpig skal jeg bare teste dem litt ut.

Seroquel er ikke sovemedisin.

Mianserin er veldig harmløs, snakk med legen din så fort som mulig om dette. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...