AnonymBruker Skrevet 19. november 2021 #241 Skrevet 19. november 2021 Hei alle sammen. legen min sa på onsdag at jeg kunne bli innlagt, jeg sa da at jeg skulle tenke på det fram til torsdag. prøvde å ringe han da, men da var han opptatt, han sendte mld og skrev at jeg måtte kontakte legevakten. det gjorde jeg, fikk beskjed om å dra hjem , fikk bare valium. idag prøvde jeg å ringe DPS / ambulant akkutteam, de sa bare at det ikke var alvorlig nok når det bare er søvnproblemer. så er tilbake på samme sted må vist gjøre noe drastisk for å få hjelpen jeg trenger. fikk zonat idag av legen, men den funker neppe når ingenting annet funker, så vet ikke hva jeg skal gjøre ! Anonymkode: babbc...2ca
AnonymBruker Skrevet 19. november 2021 #242 Skrevet 19. november 2021 AnonymBruker skrev (På 18.11.2021 den 17.50): Det går over etter noen dager! 😊Jeg og fikk hangover og en ekkel følelse i starten, men det går over! Ihvertfall gjorde den det for min del. Jeg har gått på denne medisinen i 1 1/2 år nå, og har fått et helt nytt liv etter jeg startet på den! Tar en tablett på 25mg, eller en og en halv, på kveldene. Jeg har slitt med søvnen siden jeg var lita, pga omsorgssituasjonen jeg levde under så var nettene preget av usikkerhet og frykt, og jeg lå mye våken og redd. Og som voksen har jeg alltid strevd veldig med å få sove normalt. Jeg har vel en form for ptsd, selv om jeg ikke liker å ha diagnoser. 😅Kunne egentlig ønske jeg fikk denne medisinen for mange år siden, men jeg har alltid vært skeptisk til medisiner for sånt. 🙈 Gi det litt tid, og se om det blir bedre. Hvis ikke så kan du spørre legen om noe annet. Nozinan er også en medisin som er bra mot søvn, og som ikke er vanedannende på samme måte som tradisjonelle sovemedisiner. Tror nozinan også egentlig er antipsykotika, som seroquel. 😊 Anonymkode: b7846...3ad takk for svar! tror ikke legen min skriver ut nozinan. er bare det at det ikke funker med 1 tablett eller 2 av seroquel, må ta 5-6 for at jeg skal sove 3-4 timer, og våkner fortsatt på natten, i 3 tiden. inatt våknet jeg kl 4 og fikk ikke sove noe etter da TS Anonymkode: babbc...2ca
AnonymBruker Skrevet 19. november 2021 #243 Skrevet 19. november 2021 Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre 💔 TS Anonymkode: babbc...2ca
AnonymBruker Skrevet 19. november 2021 #244 Skrevet 19. november 2021 DPS og ambulant team sa at det ikke var alvorlig nok når det bare var søvnproblemer, men det er jo ikke bare søvnproblemer? Har de misforstått deg? Hjalp det noe med den valiumen du fikk av legevakten? Anonymkode: 3acf5...5ce 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2021 #245 Skrevet 19. november 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): DPS og ambulant team sa at det ikke var alvorlig nok når det bare var søvnproblemer, men det er jo ikke bare søvnproblemer? Har de misforstått deg? Hjalp det noe med den valiumen du fikk av legevakten? Anonymkode: 3acf5...5ce jeg sa også at jeg hadde selvmordstanker, depresjon pga søvnproblemer, at jeg ikke sover på flere dager og at jeg nesten har besvimt pga det. de brydde seg ikke. turde ikke ta valium. TS Anonymkode: babbc...2ca
Surrebukken Skrevet 19. november 2021 #246 Skrevet 19. november 2021 (endret) 4 minutter siden, AnonymBruker said: jeg sa også at jeg hadde selvmordstanker, depresjon pga søvnproblemer, at jeg ikke sover på flere dager og at jeg nesten har besvimt pga det. de brydde seg ikke. turde ikke ta valium. TS Anonymkode: babbc...2ca Det høres ut som det er lurt å ta valiumen. Du har fått den av en grunn, og den er ikke farlig - ikke i nærheten så farlig som antipsykotikumet kvetiapin. De fleste som ikke har tatt valium før pleier å bli veldig trøtte av det, og det høres ut som det er en god ting i ditt tilfelle. Jeg anbefaler det i hvert fall, å ta én valium har særdeles liten sjans for å gjøre skade, har relativt få bivirkninger, og kan være godt for deg på det stadiet du er nå. Selv har jeg god nytte av de, og har lang efaring med både problematikken og medisinene nevnt i tråden. Endret 19. november 2021 av Surrebukken 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2021 #247 Skrevet 19. november 2021 Surrebukken skrev (3 minutter siden): Det høres ut som det er lurt å ta valiumen. Du har fått den av en grunn, og den er ikke farlig - ikke i nærheten så farlig som antipsykotikumet kvetiapin. De fleste som ikke har tatt valium før pleier å bli veldig trøtte av det, og det høres ut som det er en god ting i ditt tilfelle. Jeg anbefaler det i hvert fall, å ta én valium har særdeles liten sjans for å gjøre skade, har relativt få bivirkninger, og kan være godt for deg på det stadiet du er nå. Selv har jeg god nytte av de, og har lang efaring med både problematikken og medisinene nevnt i tråden. takk for svar. er bare redd for å utvikle mer angst og at ting blir verre etter at den har gått ut av systemet, og er redd for å bli avhengig. TS Anonymkode: babbc...2ca
AnonymBruker Skrevet 19. november 2021 #248 Skrevet 19. november 2021 23 minutter siden, AnonymBruker said: takk for svar. er bare redd for å utvikle mer angst og at ting blir verre etter at den har gått ut av systemet, og er redd for å bli avhengig. TS Anonymkode: babbc...2ca Man kan få mer angst av valium hvis man har brukt det i lang tid og så slutter. Men det skal ikke brukes lenge, bare i kortere perioder for å komme igjennom en krise. Du har vel bare fått noen få tabletter? Du rekker ikke å bli avhengig av noen få tabletter. Ta en i kveld, en time før du skal legge deg. Så får du litt hvile som du sårt behøver. Anonymkode: 3acf5...5ce 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2021 #249 Skrevet 19. november 2021 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Man kan få mer angst av valium hvis man har brukt det i lang tid og så slutter. Men det skal ikke brukes lenge, bare i kortere perioder for å komme igjennom en krise. Du har vel bare fått noen få tabletter? Du rekker ikke å bli avhengig av noen få tabletter. Ta en i kveld, en time før du skal legge deg. Så får du litt hvile som du sårt behøver. Anonymkode: 3acf5...5ce Kan prøve å ta en ikveld. TS Anonymkode: babbc...2ca 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2021 #250 Skrevet 19. november 2021 23 minutter siden, AnonymBruker said: Kan prøve å ta en ikveld. TS Anonymkode: babbc...2ca Høres fornuftig ut! 1 hour ago, AnonymBruker said: takk for svar. er bare redd for å utvikle mer angst og at ting blir verre etter at den har gått ut av systemet, og er redd for å bli avhengig. TS Anonymkode: babbc...2ca Som en over skriver, det er absolutt ingen fare for å utvikle avhengighet fordi man tar en valium en kveld, eller tre kvelder for den saks skyld. Jeg har selv fått det forskrevet over uker uten å bli avhengig. Ingenting å være redd for. Det samme gjelder angsten, men det kan føles litt rart ut når man blir kvitt angsten pga. medisinen, og den kommer tilbake igjen. Så vær obs på det, angsten vil sannsynlig komme tilbake, valium er ikke behandling, men et midlertidig tiltak som kan gjøre at du får overskuddet du trenger for å bli klar for behandling/bli bedre. Anonymkode: f9d88...c42
AnonymBruker Skrevet 19. november 2021 #251 Skrevet 19. november 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Høres fornuftig ut! Som en over skriver, det er absolutt ingen fare for å utvikle avhengighet fordi man tar en valium en kveld, eller tre kvelder for den saks skyld. Jeg har selv fått det forskrevet over uker uten å bli avhengig. Ingenting å være redd for. Det samme gjelder angsten, men det kan føles litt rart ut når man blir kvitt angsten pga. medisinen, og den kommer tilbake igjen. Så vær obs på det, angsten vil sannsynlig komme tilbake, valium er ikke behandling, men et midlertidig tiltak som kan gjøre at du får overskuddet du trenger for å bli klar for behandling/bli bedre. Anonymkode: f9d88...c42 Problemet er at jeg har ikke mye angst. Så skjønner ikke helt hvorfor jeg fikk den. Han sa jeg kom til å sove av den da, så kanskje derfor. Er bare noe inni meg som sier at jeg ikke bør ta en sånn tablett. TS Anonymkode: babbc...2ca
AnonymBruker Skrevet 19. november 2021 #252 Skrevet 19. november 2021 Fordi jeg blir jo ikke kvitt søvnproblemene av å bare ta valium. TS Anonymkode: babbc...2ca
AnonymBruker Skrevet 19. november 2021 #253 Skrevet 19. november 2021 6 minutter siden, AnonymBruker said: Fordi jeg blir jo ikke kvitt søvnproblemene av å bare ta valium. TS Anonymkode: babbc...2ca Nei, det er ikke bare å ta en enkelt tablett og så er alle problemene løst. Ofte trenger man tid og man må ta det skritt for skritt. Valium er bra til nettopp det, det gir en hvile når man trenger tid på seg for at noe skal begynne å virke eller gå over. Jeg ser at flere har skrevet her i tråden at Seroquel trenger tid for å virke, jeg tror at en person skrev at det tok henne 4 uker og at hun måtte ta det hver dag, ellers ble hun i ulage igjen. Hvis du får stresset ned, sovet litt og hvilt deg så slutter du å hallusinere. Så orker du kanskje å gå tilbake på Stepps kurset, kanskje orker du å trene igjen. Så føler du deg bedre og blir ikke like redd for å sove. Når man ikke er redd for å ikke få sove, da blir det også lettere å få sove. Da kommer du kanskje ut av en negativ spiral og inn i en positiv en istedet. Og vær så snill, pass på at du tar riktig dose. Når du bruker høyere dose enn du har fått foreskrevet av legen, så får du mer bivirkninger, blir for trøtt til å trene og så blir du fortvilet igjen osv. Anonymkode: 3acf5...5ce 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2021 #254 Skrevet 19. november 2021 Jeg har tatt valium en gang før pga angst, men fy søren så godt jeg sov når jeg endelig fikk roet meg ned. Når det kommer til søvnen din kan jeg kjenne meg igjen. Har også seroquel som jeg nå tar ved behov, trenger ikke ta den fast lenger. Da jeg ikke fikk sove før var jeg stressa hele dagen fordi jeg var redd for å ikke få sove igjen til natten. Og når jeg leste bakover i tråden her så fikk du jo sove litt. Psykologen min fikk meg til å snu det hele med å tenke "ok, hva så om jeg ikke fikk sove denne natta. Hvis jeg holder meg i aktivitet i dag så vil jeg tilslutt bli trøtt eller hvertfall sliten, så får jeg nok sove igjen til natten." Sånn tenkte jeg IKKE før, da brukte jeg hele dagen på å stresse og fikk ikke sove igjen. Det at jeg vet at jeg kan ta noe for å sove gjør at jeg slapper mer av og jeg legger meg når jeg blir trøtt - selv om klokken er 19 eller 20. Jeg vet at dette kan høres ut som et teit forslag og at du TS kanskje tenker at dette ikke funker, men det er verdt å prøve å jobbe med tankene. Anonymkode: 0f6b7...2a6 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2021 #255 Skrevet 19. november 2021 Og et annet tips fra meg er å kanskje ikke bruke så mye forskjellige preparater? Ser du har tatt tre seroquel og en remeron, det kan jo være at de da vil jobbe mot hverandre? Ikke vet jeg, jeg har ikke peiling, men tenker at det er lurt å høre på legen og være litt forsiktig med hvilke medisiner du tar. Jeg håper virkelig at dette løser seg for deg! Anonymkode: 0f6b7...2a6 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2021 #256 Skrevet 19. november 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Nei, det er ikke bare å ta en enkelt tablett og så er alle problemene løst. Ofte trenger man tid og man må ta det skritt for skritt. Valium er bra til nettopp det, det gir en hvile når man trenger tid på seg for at noe skal begynne å virke eller gå over. Jeg ser at flere har skrevet her i tråden at Seroquel trenger tid for å virke, jeg tror at en person skrev at det tok henne 4 uker og at hun måtte ta det hver dag, ellers ble hun i ulage igjen. Hvis du får stresset ned, sovet litt og hvilt deg så slutter du å hallusinere. Så orker du kanskje å gå tilbake på Stepps kurset, kanskje orker du å trene igjen. Så føler du deg bedre og blir ikke like redd for å sove. Når man ikke er redd for å ikke få sove, da blir det også lettere å få sove. Da kommer du kanskje ut av en negativ spiral og inn i en positiv en istedet. Og vær så snill, pass på at du tar riktig dose. Når du bruker høyere dose enn du har fått foreskrevet av legen, så får du mer bivirkninger, blir for trøtt til å trene og så blir du fortvilet igjen osv. Anonymkode: 3acf5...5ce Tusen takk for svar❤️ Skjønner. TS Anonymkode: babbc...2ca
AnonymBruker Skrevet 19. november 2021 #257 Skrevet 19. november 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg har tatt valium en gang før pga angst, men fy søren så godt jeg sov når jeg endelig fikk roet meg ned. Når det kommer til søvnen din kan jeg kjenne meg igjen. Har også seroquel som jeg nå tar ved behov, trenger ikke ta den fast lenger. Da jeg ikke fikk sove før var jeg stressa hele dagen fordi jeg var redd for å ikke få sove igjen til natten. Og når jeg leste bakover i tråden her så fikk du jo sove litt. Psykologen min fikk meg til å snu det hele med å tenke "ok, hva så om jeg ikke fikk sove denne natta. Hvis jeg holder meg i aktivitet i dag så vil jeg tilslutt bli trøtt eller hvertfall sliten, så får jeg nok sove igjen til natten." Sånn tenkte jeg IKKE før, da brukte jeg hele dagen på å stresse og fikk ikke sove igjen. Det at jeg vet at jeg kan ta noe for å sove gjør at jeg slapper mer av og jeg legger meg når jeg blir trøtt - selv om klokken er 19 eller 20. Jeg vet at dette kan høres ut som et teit forslag og at du TS kanskje tenker at dette ikke funker, men det er verdt å prøve å jobbe med tankene. Anonymkode: 0f6b7...2a6 Takk , skal prøve å jobbe med det❤️ Er bare ikke så lett når man står i det TS Anonymkode: babbc...2ca
AnonymBruker Skrevet 19. november 2021 #258 Skrevet 19. november 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Og et annet tips fra meg er å kanskje ikke bruke så mye forskjellige preparater? Ser du har tatt tre seroquel og en remeron, det kan jo være at de da vil jobbe mot hverandre? Ikke vet jeg, jeg har ikke peiling, men tenker at det er lurt å høre på legen og være litt forsiktig med hvilke medisiner du tar. Jeg håper virkelig at dette løser seg for deg! Anonymkode: 0f6b7...2a6 Ja , blander en del medisiner dessverre : zyprexa må jeg ta uansett, selv om den ikke funker, fordi det er er farlig å slutte brått på den, så den må jeg ta uansett. Lurer på om zonat hjelper inatt. TS Anonymkode: babbc...2ca
AnonymBruker Skrevet 19. november 2021 #259 Skrevet 19. november 2021 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Ja , blander en del medisiner dessverre : zyprexa må jeg ta uansett, selv om den ikke funker, fordi det er er farlig å slutte brått på den, så den må jeg ta uansett. Lurer på om zonat hjelper inatt. TS Anonymkode: babbc...2ca Skal du ta både zyprexa, zonat og valium ? Anonymkode: 91eca...64e 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2021 #260 Skrevet 19. november 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Skal du ta både zyprexa, zonat og valium ? Anonymkode: 91eca...64e Bare zyprexa og zonat prøver jeg på først. TS Anonymkode: babbc...2ca
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå