AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #221 Del Skrevet 17. november 2021 Jeg vil bare bli den jenta jeg var før, og sove normalt, vil få medisiner som gjør at jeg sover uten at jeg føler meg helt lobotomert. Føler meg lobotomert både av zyprexa og av seroquel, klarer ikke å ta de, men da går jeg uten søvn i flere dager. Er redd for å bli dopet ned på medisiner på DPS og aldri bli frisk. TS Anonymkode: babbc...2ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #222 Del Skrevet 17. november 2021 Hvordan går det med deg? ❤ Anonymkode: f753c...cfa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #223 Del Skrevet 17. november 2021 Det er vanskelig å være i den situasjonen at man trenger hjelp og medisiner for å bli bedre, men samtidig er man redd for hjelp og medisiner. Men jeg tror det er bedre å ta i mot hjelp nå enn å vente til du blir enda dårligere? Kanskje du ikke behøver å være innlagt så lenge? Bare så du får brutt det mønsteret du er inne i, få sovet ut og hvilt deg ordentlig så du kan orke å trene litt igjen og gå på Stepps kurset. Anonymkode: 3acf5...5ce 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #224 Del Skrevet 17. november 2021 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Hvordan går det med deg? ❤ Anonymkode: f753c...cfa Det går ikke så bra jeg føler meg helt dopet ned på medisiner, jeg sitter bare å griner jeg hater zyprexa, viste ikke at jeg kom til å føle meg så dopet ned. Klarer nesten ikke å gå. Tok 10 mg. Jeg vet ikke om jeg er så dårlig pga medisinen eller noe annet men føler meg ikke bra i det hele tatt. TS Anonymkode: babbc...2ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #225 Del Skrevet 17. november 2021 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Det er vanskelig å være i den situasjonen at man trenger hjelp og medisiner for å bli bedre, men samtidig er man redd for hjelp og medisiner. Men jeg tror det er bedre å ta i mot hjelp nå enn å vente til du blir enda dårligere? Kanskje du ikke behøver å være innlagt så lenge? Bare så du får brutt det mønsteret du er inne i, få sovet ut og hvilt deg ordentlig så du kan orke å trene litt igjen og gå på Stepps kurset. Anonymkode: 3acf5...5ce Ja det har du nok helt rett i. Jeg er bare redd jeg får feil medisiner jeg klarer ikke å være dopet ned. Det eneste jeg vil er å se fram til en ny dag og være opplagt. Nå ser jeg ikke fram til noe men hvordan skal jeg orke å trene hvis jeg blir helt dopet ned? TS Anonymkode: babbc...2ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #226 Del Skrevet 17. november 2021 Og jeg sov knapt 5 timer av zyprexa, mens andre folk sover 12+ timer med den. Mens jeg får knapt noe søvn jeg aner ikke hva som er galt og hva jeg skal gjøre. TS Anonymkode: babbc...2ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #227 Del Skrevet 17. november 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Og jeg sov knapt 5 timer av zyprexa, mens andre folk sover 12+ timer med den. Mens jeg får knapt noe søvn jeg aner ikke hva som er galt og hva jeg skal gjøre. TS Anonymkode: babbc...2ca 5 timer søvn er kjempebra! Langt i fra nok, men bra nok til å unngå psykose og det er jo veldig positivt. Kanskje du trenger å være "dopet ned" en liten stund ? Du trenger masse hvile og pleie noen dager og jeg tror ikke du vil våkne opplagt og klar for trening før du gir kroppen og hodet ditt en sjanse til å hente seg inn. Det er ikke nå det er viktig å være opplagt, nå er det viktig å ta vare på deg selv. Ikke sammennlign deg med slik du var før, det er en annen situasjon nå ❤ Klem fra din søvnløse venn som har sovet i natt ❤ Anonymkode: f753c...cfa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #228 Del Skrevet 17. november 2021 3 hours ago, AnonymBruker said: Og jeg sov knapt 5 timer av zyprexa, mens andre folk sover 12+ timer med den. Mens jeg får knapt noe søvn jeg aner ikke hva som er galt og hva jeg skal gjøre. TS Anonymkode: babbc...2ca Hvis du blir innlagt så kan du jo få hjelp til å finne ut hva som eventuelt er galt, så slipper du å bekymre deg for helsen din på toppen av alt annet. Jeg synes ikke det høres ut som om det er noe farlig i veien med deg. Synes det høres ut som at du har det vondt fordi du er plaget med søvnmangel, at du er inne i en dårlig periode og kanskje har angst eller helseangst. Jeg synes ikke du behøver å bekymre deg så mye for å bli feilmedisinert på sykehuset. De som jobber der er proffe og driver med dette hver dag. Det kan være lurt å få litt hjelp til å komme seg gjennom en dårlig periode. Det er dumt å la det skure og gå helt til man treffer bunn før man får hjelp. Da blir veien tilbake til å føle seg bedre kortere også. Men det er veldig positivt om du har sovet 5 timer. Vi trenger ofte ikke mer enn det. Anonymkode: 3acf5...5ce 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #229 Del Skrevet 17. november 2021 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): 5 timer søvn er kjempebra! Langt i fra nok, men bra nok til å unngå psykose og det er jo veldig positivt. Kanskje du trenger å være "dopet ned" en liten stund ? Du trenger masse hvile og pleie noen dager og jeg tror ikke du vil våkne opplagt og klar for trening før du gir kroppen og hodet ditt en sjanse til å hente seg inn. Det er ikke nå det er viktig å være opplagt, nå er det viktig å ta vare på deg selv. Ikke sammennlign deg med slik du var før, det er en annen situasjon nå ❤ Klem fra din søvnløse venn som har sovet i natt ❤ Anonymkode: f753c...cfa Takk❤️❤️ TS Anonymkode: babbc...2ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #230 Del Skrevet 17. november 2021 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Hvis du blir innlagt så kan du jo få hjelp til å finne ut hva som eventuelt er galt, så slipper du å bekymre deg for helsen din på toppen av alt annet. Jeg synes ikke det høres ut som om det er noe farlig i veien med deg. Synes det høres ut som at du har det vondt fordi du er plaget med søvnmangel, at du er inne i en dårlig periode og kanskje har angst eller helseangst. Jeg synes ikke du behøver å bekymre deg så mye for å bli feilmedisinert på sykehuset. De som jobber der er proffe og driver med dette hver dag. Det kan være lurt å få litt hjelp til å komme seg gjennom en dårlig periode. Det er dumt å la det skure og gå helt til man treffer bunn før man får hjelp. Da blir veien tilbake til å føle seg bedre kortere også. Men det er veldig positivt om du har sovet 5 timer. Vi trenger ofte ikke mer enn det. Anonymkode: 3acf5...5ce Takk for svar ❤️ Det er bare litt dumt ettersom jeg ikke vil gå på zyprexa pga mange bivirkninger. Men så føles det umulig å sove uten. Har snakket litt med familien å de synes også det er lurt at jeg blir innlagt, så jeg venter ikke lengre enn til imorgen å høre om jeg kan bli det. TS Anonymkode: babbc...2ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #231 Del Skrevet 17. november 2021 Jeg snakket med legen idag og han sa jeg kan bli innlagt imorgen. TS Anonymkode: babbc...2ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #232 Del Skrevet 17. november 2021 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Jeg snakket med legen idag og han sa jeg kan bli innlagt imorgen. TS Anonymkode: babbc...2ca Hvorfor fortsetter du å skrive i denne tråden? Anonymkode: b31b7...c0c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #233 Del Skrevet 17. november 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvorfor fortsetter du å skrive i denne tråden? Anonymkode: b31b7...c0c Hva feiler det deg? Anonymkode: f753c...cfa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #234 Del Skrevet 17. november 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg snakket med legen idag og han sa jeg kan bli innlagt imorgen. TS Anonymkode: babbc...2ca Så godt å høre ❤ Hvordan ser du på natten? Håper du klarer å bare slappe av å ikke stresse om du ikke får sove i natt. Godt å lese at du tar imot hjelp ❤ Klem fra din søvnløse venn ❤ Anonymkode: f753c...cfa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Safiye Skrevet 18. november 2021 #235 Del Skrevet 18. november 2021 Tråden er ryddet for innlegg som bryter forumrommets regler -Safiye, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #236 Del Skrevet 18. november 2021 Stille fra deg ❤ Håper du har fått hjelpen du trenger nå ❤ Klem fra din søvnløse venn, så har fått sovet i natt også ❤ Anonymkode: f753c...cfa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #237 Del Skrevet 18. november 2021 AnonymBruker skrev (På 17.11.2021 den 13.42): Jeg vil bare bli den jenta jeg var før, og sove normalt, vil få medisiner som gjør at jeg sover uten at jeg føler meg helt lobotomert. Føler meg lobotomert både av zyprexa og av seroquel, klarer ikke å ta de, men da går jeg uten søvn i flere dager. Er redd for å bli dopet ned på medisiner på DPS og aldri bli frisk. TS Anonymkode: babbc...2ca Vet ikke hvor lenge du gikk på zyprexa og seroquel. Jeg hadde sammen opplevelsr av seroquel i starten, følte meg helt «lobotomert» og ned dopet på dagtid. Men den effekten går over etter 1-2 mnd bruk, men tar du å stopper opp på medisinen, eller glemmer deg, får jeg samme «ned dopet» følelse når igjen starter opp igjen på medisinen. Så løsningen er å gå på det fast over lengre tid. Kroppen trenger å vende seg til medisinen, og da vil bivirkninger som døsighet, nedstemthet, følelse av å være ned dopet, sakte men sikkert forsvinne. Det er min erfaring med seroquel, om det er en trøst Anonymkode: e4b7d...4af 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #238 Del Skrevet 18. november 2021 AnonymBruker skrev (På 13.11.2021 den 14.23): Tusen takk for svar. Bare kjipt å føle på denne hangoveren og at jeg er mere trøtt nesten. Får prøve med 2 tabletter inatt. TS Anonymkode: babbc...2ca Det går over etter noen dager! 😊Jeg og fikk hangover og en ekkel følelse i starten, men det går over! Ihvertfall gjorde den det for min del. Jeg har gått på denne medisinen i 1 1/2 år nå, og har fått et helt nytt liv etter jeg startet på den! Tar en tablett på 25mg, eller en og en halv, på kveldene. Jeg har slitt med søvnen siden jeg var lita, pga omsorgssituasjonen jeg levde under så var nettene preget av usikkerhet og frykt, og jeg lå mye våken og redd. Og som voksen har jeg alltid strevd veldig med å få sove normalt. Jeg har vel en form for ptsd, selv om jeg ikke liker å ha diagnoser. 😅Kunne egentlig ønske jeg fikk denne medisinen for mange år siden, men jeg har alltid vært skeptisk til medisiner for sånt. 🙈 Gi det litt tid, og se om det blir bedre. Hvis ikke så kan du spørre legen om noe annet. Nozinan er også en medisin som er bra mot søvn, og som ikke er vanedannende på samme måte som tradisjonelle sovemedisiner. Tror nozinan også egentlig er antipsykotika, som seroquel. 😊 Anonymkode: b7846...3ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2021 #239 Del Skrevet 19. november 2021 Tenker på deg, håper du har fått god hjelp og at det går bedre med deg, TS. Anonymkode: 3acf5...5ce 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2021 #240 Del Skrevet 19. november 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Tenker på deg, håper du har fått god hjelp og at det går bedre med deg, TS. Anonymkode: 3acf5...5ce hei. fikk ikke bli innlagt 😕 ts Anonymkode: babbc...2ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå