AnonymBruker Skrevet 16. november 2021 #201 Skrevet 16. november 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Fikk tilbud om innleggelse. Tenker å velge å bli innlagt imorgen hvis jeg ikke sover inatt. Har egentlig ikke lyst til å prøve zyprexa, fordi jeg har jo ikke shizofreni. Jeg tror det er noe annet som feiler meg, noe fysisk med hjernen. Er så svimmel, skulle dusje, svimte av i dusjen og falt. Ligger bare i senga å stirrer i taket. TS Anonymkode: babbc...2ca Uff, så ekkelt!😕 Det var bra at det ikke gikk verre da❤️ Håper virkelig at du får sove i natt❤️ Men jeg er glad for at du velger å bli innlagt hvis ikke, slik at du blir tatt vare på. God natt da Anonymkode: 91eca...64e 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2021 #202 Skrevet 16. november 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Lithium funket bra i starten, men effekten hos meg flatet ut. Fikk ikke vektøkning på Lithium, mer andre veien, fikk noe tregere mage om jeg tok for store doser. Seroquel derimot gir økt matlyst, har lagt på meg en del. Men helt ærlig, jeg har det mye bedre som feit og fungerende, enn normaltvektig med depressjon og mani. Mulig det er mer akseptert å være overvektig når man er mann. Men skal jeg gi ett råd, det finnes mye viktigere ting i livet enn vekta. God livskvalitet, søvn, kunne fungere i arbeid, slipper å få dårlige relasjoner til andre, er alt mye viktigere enn om man legger på seg noen kilo Dersom du tenker at vektøkning er et problem, er det noe du burde ta opp med behandler, slik at du kan få kognetiv hjelp til å akseptere og være fornøyd med egen kropp, uavhenig av hvilke tall vekta viser. Pluss, man kan alltid trene og være sunn med kostholdet om man ønsker å bremse vektøkningen på slike medisiner. Men, er ikke alle som for vektøkning av seroquel, medisin funker ulikt fra person til person. Men som bipolar kan jeg si en ting med sikkerhet, medisiner må man ta, og burde man ta. Det burde aldri være et alternativ å droppe medisiner for å oppnå en ideal vekt. Men med det sagt, finnes andre medisiner som ikke gir veltøkning, slik f.eks. brintellix. For meg fungerte ikke medisinene som ikke skal gi vektøkning, selv hadde jeg lite effekt av slike medisiner, og opplevde kun økt kvalme og at jeg brakk meg og kastet opp om jeg spiste «mye», så for meg hadde de medisinene dårlig effekt. Men det er individuelt og forskjellig fra person til person. Men uansett åssen medisiner du ender opp med, når du finner medisiner som funker for deg, så er det viktig at du bruker de, uavhengig av om det gir vektøkning eller ikke. Viktigste er at medisinene virker. Har hatt både mani og psykose, og det er noe jeg ønsker å unngå for enhver pris. Derfor mener jeg vektøkning er en lav pris, sålenge medisine kan holde meg frisk Vekt ikke hvor gammel du er, men min erfaring er at man blir mer komfortabel i egen kropp, og bryr seg mindre om hva andre synes ettersom man blir eldre Uansett masse lykke til, kjenner meg igjen i prosessen med utprøving av nye medisiner. Anonymkode: e4b7d...4af Tusen takk for svar❤️ TS Anonymkode: babbc...2ca
AnonymBruker Skrevet 16. november 2021 #203 Skrevet 16. november 2021 Hm, zyprexa har ikke funket. Fortsatt helt lys våken. TS Anonymkode: babbc...2ca
AnonymBruker Skrevet 16. november 2021 #204 Skrevet 16. november 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hm, zyprexa har ikke funket. Fortsatt helt lys våken. TS Anonymkode: babbc...2ca Du kan prøve å høre litt på lydbok i dempet belysning i en stund? Med en kopp varm melk eller te, kanskje? Eller bare ligg der med øynene lukket, mens du lytter. Så kan du forsøke å legge deg igjen etterpå. Storytel har sånn 30 dagers gratis prøveperiode Anonymkode: 91eca...64e 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2021 #205 Skrevet 16. november 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Du kan prøve å høre litt på lydbok i dempet belysning i en stund? Med en kopp varm melk eller te, kanskje? Eller bare ligg der med øynene lukket, mens du lytter. Så kan du forsøke å legge deg igjen etterpå. Storytel har sånn 30 dagers gratis prøveperiode Anonymkode: 91eca...64e Kan prøve TS Anonymkode: babbc...2ca
AnonymBruker Skrevet 16. november 2021 #206 Skrevet 16. november 2021 Når jeg lukker øynene og skal sove har jeg kjempe høy puls, og det kjennes ut som jeg skal svime av. Skjønner ikke hva det er. Kjennes ut som jeg skal besvime i det jeg lukker øynene og blir da uvel. er skummelt. TS Anonymkode: babbc...2ca
AnonymBruker Skrevet 16. november 2021 #207 Skrevet 16. november 2021 Blir vist ingen søvn inatt heller TS Anonymkode: babbc...2ca
AnonymBruker Skrevet 16. november 2021 #208 Skrevet 16. november 2021 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Når jeg lukker øynene og skal sove har jeg kjempe høy puls, og det kjennes ut som jeg skal svime av. Skjønner ikke hva det er. Kjennes ut som jeg skal besvime i det jeg lukker øynene og blir da uvel. er skummelt. TS Anonymkode: babbc...2ca Uff da, det høres ikke godt ut😕😕Kanskje du skal ringe legevakt, siden du faktisk har besvimt en gang fra før av? Ellers så ville det kanskje vært lurt å prøve lydbok, og bare fokusere på å slappe av, og ikke tenke på at du snart må sovne osv. Men at du bare må hvile deg. Men jeg ville ringt legevakta først, for det høres ut som at du har vært ganske dårlig det siste døgnet i hvert fall. Fortelle dem at du har besvimt, og alle de andre symptomene som du har fått nå. Og at legen egentlig har tilbudt deg å bli innlagt. Håper du får det bedre snart❤️ Anonymkode: 91eca...64e 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #209 Skrevet 17. november 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det gikk bra, fikk bare litt vondt. Takk som spør❤️ Har tatt den, så håper jeg får sove. Hvis ikke så blir det nok at jeg legger meg inn. Håper virkelig du får sove etterhvert, du har ikke noe sovemedisin du kan ta imellom da? Ikke godt å gå uten søvn klem❤️ TS Anonymkode: babbc...2ca Jeg har fått sove i 2 timer nå utrolig godt. Satte på podkast og sutta på tommelen 🙈 Gjorde det frem til 25 års alderen, men det er så skambelagt at jeg sluttet da jeg fikk kjæreste. Men det var veldig beroligende og kanskje en fin løsning for meg. Kan fornye resepten på imovane på torsdagen, men det er ikke en særlig bra medisin for min del da jeg også sliter med hyppige oppvåkninger. Men får iallefall sovnet, så gleder meg til da. Ser at du fortsatt ikke har sovnet. Hadde håpet du skulle få lukket øynene litt ❤ Tenkte å si at du må være forsiktig med tanke på blodtrykksfall hvis du reiser deg opp for raskt. Da kan du besvime igjen og kroppen din er så utslitt at den klarer ikke å reagere som den skal. Har du magnesium? Det hjelper sliten muskulatur. Ligger du fortsatt i sengen? Satt på lydbok ? Eller kanskje prøv en podkast? Har du hallusinasjoner i natt ? ❤ Klem ❤ Anonymkode: f753c...cfa
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #210 Skrevet 17. november 2021 får ikke sove selv om jeg har tatt zyprexa. TS Anonymkode: babbc...2ca
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #211 Skrevet 17. november 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Uff da, det høres ikke godt ut😕😕Kanskje du skal ringe legevakt, siden du faktisk har besvimt en gang fra før av? Ellers så ville det kanskje vært lurt å prøve lydbok, og bare fokusere på å slappe av, og ikke tenke på at du snart må sovne osv. Men at du bare må hvile deg. Men jeg ville ringt legevakta først, for det høres ut som at du har vært ganske dårlig det siste døgnet i hvert fall. Fortelle dem at du har besvimt, og alle de andre symptomene som du har fått nå. Og at legen egentlig har tilbudt deg å bli innlagt. Håper du får det bedre snart❤️ Anonymkode: 91eca...64e Tusen takk❤️❤️ Aner bare ikke hva som feiler meg TS Anonymkode: babbc...2ca
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #212 Skrevet 17. november 2021 Er våken enda og kl er 6 zyprexa funket vist ikke. Er redd jeg har en hjernesvulst. TS Anonymkode: babbc...2ca
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #213 Skrevet 17. november 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Er våken enda og kl er 6 zyprexa funket vist ikke. Er redd jeg har en hjernesvulst. TS Anonymkode: babbc...2ca Ååå så synd jeg synd I deg ❤ Tror det blir godt for deg å bli lagt inn idag. Har du ringt legen din nå på morgenen? Jeg har faktisk sovet siden kl 2-3 i natt, med tommelen i munnen... Klem fra din søvnløse venn ❤ Anonymkode: f753c...cfa 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #214 Skrevet 17. november 2021 Har sovet kanskje 3 timer: redd hva de sier når jeg vil bli innlagt og hva de gjør TS Anonymkode: babbc...2ca
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #215 Skrevet 17. november 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ååå så synd jeg synd I deg ❤ Tror det blir godt for deg å bli lagt inn idag. Har du ringt legen din nå på morgenen? Jeg har faktisk sovet siden kl 2-3 i natt, med tommelen i munnen... Klem fra din søvnløse venn ❤ Anonymkode: f753c...cfa Så godt å høre at du har sovet ❤️ TS Anonymkode: babbc...2ca
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #216 Skrevet 17. november 2021 Du burde legge bort mobilen din kl. 20 hver kveld. Les heller bøker. At du bruker skjerm forverrer innsovningsvanskene dine. Spis, gå tur og null skjermbruk etter kl. 20 en periode. Kun bøker. Anonymkode: de704...067
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #217 Skrevet 17. november 2021 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Har sovet kanskje 3 timer: redd hva de sier når jeg vil bli innlagt og hva de gjør TS Anonymkode: babbc...2ca Skjønner det, men det er bedre at du ringer og får det overstått, enn at du skal gå å grue deg. Tror det bare ville vært godt for deg nå❤️❤️ Anonymkode: 91eca...64e 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #218 Skrevet 17. november 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Er våken enda og kl er 6 zyprexa funket vist ikke. Er redd jeg har en hjernesvulst. TS Anonymkode: babbc...2ca Skjønner godt at du blir redd for at det er noe galt med deg når det er sånn, men det er nok mest sannsynlig at dette skjer pga kraftig søvnmangel. Har du husket på å spise godt og drikke nok de siste dagene også? Vet det er sånn som alltid blir sagt, men hvis du har kraftig søvnmangel og i tillegg muligens mangler væske og energi fra mat, så vil dette også sterkt forverre situasjonen din. Vil absolutt også støtte opp om en eventuell innleggelse, jeg tror du trenger å ha noen til å ta vare på deg slik som du har det nå. Stor klem ❤️ Anonymkode: 52e38...74a 2
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #219 Skrevet 17. november 2021 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Skjønner godt at du blir redd for at det er noe galt med deg når det er sånn, men det er nok mest sannsynlig at dette skjer pga kraftig søvnmangel. Har du husket på å spise godt og drikke nok de siste dagene også? Vet det er sånn som alltid blir sagt, men hvis du har kraftig søvnmangel og i tillegg muligens mangler væske og energi fra mat, så vil dette også sterkt forverre situasjonen din. Vil absolutt også støtte opp om en eventuell innleggelse, jeg tror du trenger å ha noen til å ta vare på deg slik som du har det nå. Stor klem ❤️ Anonymkode: 52e38...74a Takk❤️❤️ Ja drikker og spiser nok. Men skjønner bare ikke hvorfor jeg ikke sover og at zyprexa ikke funker engang. Er så vanskelig å ringe legen og si at jeg vil bli innlagt, føles ut som jeg har en sperre for det. TS Anonymkode: babbc...2ca 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #220 Skrevet 17. november 2021 Og zyprexa klarer jeg ikke å ta mere heller, føler meg dårlig av den men er redd jeg blir dopet ned på medisiner på DPS hvis jeg blir innlagt. TS Anonymkode: babbc...2ca
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå