AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #1 Del Skrevet 12. november 2021 Hei. Har fått seroquel av legen min for søvn. Noen som har erfaring med det? Anonymkode: babbc...2ca 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KjøttOPP Skrevet 12. november 2021 #2 Del Skrevet 12. november 2021 Oppsummerer dette ved å si hva jeg kaller medisinen: "Cirka kveld"😂 Sovner som en stein 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #3 Del Skrevet 12. november 2021 Ja funker bra men må opp i dose etterhvert Anonymkode: 341e9...48a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #4 Del Skrevet 12. november 2021 Har brukt 25mg hver kveld i snart 4 år. Funker fjell. Har ikke hatt behov for å øke dosen. Tar det for å dempe tankekjør, pluss at den gjør meg skikkelig trøtt. Sover natta gjennom. Kan ha en viss hangover, men jeg vil heller ha hangover fra quetiapine, enn å være konstant søvnløs og sånn sett ikke fungere i hverdagen i det hele tatt. Anonymkode: a7835...52a 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #5 Del Skrevet 12. november 2021 Den er god for søvn, men bør brukes med aktsomhet. En versting når det kommer til vektoppgang, men dèt er selvsagt en liten pris å betale for de som er sykest. Anonymkode: ca5a1...896 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #6 Del Skrevet 12. november 2021 Eneste som funka for meg mtp søvn! Har prøvd litt forskjellige medisiner for søvn, men seroquel var det eneste som faktisk funket uten å gi meg en heftig hangover dagen etterpå! Var litt trøtt og sliten dagen etter i begynnelsen men det ble bedre etter en stund. Eneste jeg ville vært obs på er at du ikke skal noe etter du har tatt den! Jeg ble ofte så trøtt at det var umulig å holde hodet oppe tilslutt😂 Anonymkode: 8ffbb...41e 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #7 Del Skrevet 12. november 2021 Fungerer veldig bra. Tar den fast på kvelden. Hjelper på tankekaos og gjør det lettere å sove. Ser du får advarsel om vektøkning. Det er ikke slik at medisinen i seg selv får deg til å gå opp i vekt, det kommer av økt matlyst. Så passer du på hva du spiser så vil du ikke gå opp i vekt. Anonymkode: 57f60...f6f 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #8 Del Skrevet 12. november 2021 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Fungerer veldig bra. Tar den fast på kvelden. Hjelper på tankekaos og gjør det lettere å sove. Ser du får advarsel om vektøkning. Det er ikke slik at medisinen i seg selv får deg til å gå opp i vekt, det kommer av økt matlyst. Så passer du på hva du spiser så vil du ikke gå opp i vekt. Anonymkode: 57f60...f6f Takk for svar! godt å høre at man ikke går opp i vekt av den. men blir man oppblåst f.eks? Anonymkode: babbc...2ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #9 Del Skrevet 12. november 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har brukt 25mg hver kveld i snart 4 år. Funker fjell. Har ikke hatt behov for å øke dosen. Tar det for å dempe tankekjør, pluss at den gjør meg skikkelig trøtt. Sover natta gjennom. Kan ha en viss hangover, men jeg vil heller ha hangover fra quetiapine, enn å være konstant søvnløs og sånn sett ikke fungere i hverdagen i det hele tatt. Anonymkode: a7835...52a Hvordan rutiner har du ift medisinen? Lurer på hvordan du har klart å unngå å måtte øke dosen. Tar du medisinen med kaldt vann eller f eks varm te? Hvor lenge før leggetid tar du den? Hvor lenge etter matinntak tar du den? Pleier du å gi etter for spiselysten som sniker seg på etter man har tatt medisinen eller går du å legger deg? Legger du deg med en gang du har tatt medisinen eller sitter du oppe til du blir trøtt? Hvor lang tid tar det før den virker for deg? Sorry mange spørsmål men jeg vil gjerne ned i dose, bruker nå 200mg etter å ha brukt medisinen i tre år, men går opp i vekt av så høy dose. Har du merket noe til vekten av din dose på 25mg? Anonymkode: 341e9...48a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #10 Del Skrevet 12. november 2021 Jeg ble anbefalt å ta 25 mg, men tar kun en kvart pille (deler den opp). Funker som bare det, sovner ganske raskt. Anonymkode: db81c...020 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #11 Del Skrevet 12. november 2021 Fikk også quetiapine mot innsovingsvansker. Tok bare en halv 25 mg. tablett, å det gjorde at jeg sovnet. Men jeg likte den ikke, fordi selv om den ikke er vanedannende i seg selv som mange av de andre så blir man fort psykisk avhengig allikevel. Men hvis alternativet er null søvn så er det nok verdt det om den funker. Men jeg går på aduvanz (adhd medisin), å de to motarbeider hverandre litt føler jeg. Fikk en slags hangover av quetiapine, ble både svimmel og trøtt i hue. Så følte meg like trøtt dagen derpå med kanskje 8 timers søvn som jeg gjorde ved 3 timers søvn uten. Sliter veldig med hjernetrøtthet som symptom på adhd, å følte veldig at jeg fikk det tilbake på quetiapine. Så kanskje ikke en god kombinasjon for meg. Jeg følte ikke den roet tankekjøret heller, men jeg tok veldig lav dose. Men vær obs på den psykiske følelsen av at man tilslutt ikke klarer sove uten. Jeg fikk den for å ta ved behov, men tilslutt var behovet der hver kveld. Fordi jeg ble stresset, å tenkte at jeg ikke kom til og sovne uten. Evig ond sirkel... 🙉 Men søvn er No dritt og slite med.. Anonymkode: f6051...529 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #12 Del Skrevet 12. november 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Fikk også quetiapine mot innsovingsvansker. Tok bare en halv 25 mg. tablett, å det gjorde at jeg sovnet. Men jeg likte den ikke, fordi selv om den ikke er vanedannende i seg selv som mange av de andre så blir man fort psykisk avhengig allikevel. Men hvis alternativet er null søvn så er det nok verdt det om den funker. Men jeg går på aduvanz (adhd medisin), å de to motarbeider hverandre litt føler jeg. Fikk en slags hangover av quetiapine, ble både svimmel og trøtt i hue. Så følte meg like trøtt dagen derpå med kanskje 8 timers søvn som jeg gjorde ved 3 timers søvn uten. Sliter veldig med hjernetrøtthet som symptom på adhd, å følte veldig at jeg fikk det tilbake på quetiapine. Så kanskje ikke en god kombinasjon for meg. Jeg følte ikke den roet tankekjøret heller, men jeg tok veldig lav dose. Men vær obs på den psykiske følelsen av at man tilslutt ikke klarer sove uten. Jeg fikk den for å ta ved behov, men tilslutt var behovet der hver kveld. Fordi jeg ble stresset, å tenkte at jeg ikke kom til og sovne uten. Evig ond sirkel... 🙉 Men søvn er No dritt og slite med.. Anonymkode: f6051...529 Takk for utfyllende svar. Har prøvd mye forskjellig av medisiner, å er ganske desperat etter søvn nå. Så håper den funker. TS Anonymkode: babbc...2ca 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #13 Del Skrevet 12. november 2021 Det fungerer, men måtte opp i sinnsyke doser for å få effekt og et helvete å slutte med. Merket ikke mye til vektoppgang, men fikk ofte takikardy på kvelden, spesielt hvis jeg anstrengte meg etter de begynte å fungere og må ha minimum ni timer søvn for å fungere. Holder på å trappe ned nå. Anonymkode: 7e7b6...e93 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #14 Del Skrevet 12. november 2021 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Hvordan rutiner har du ift medisinen? Lurer på hvordan du har klart å unngå å måtte øke dosen. Tar du medisinen med kaldt vann eller f eks varm te? Hvor lenge før leggetid tar du den? Hvor lenge etter matinntak tar du den? Pleier du å gi etter for spiselysten som sniker seg på etter man har tatt medisinen eller går du å legger deg? Legger du deg med en gang du har tatt medisinen eller sitter du oppe til du blir trøtt? Hvor lang tid tar det før den virker for deg? Sorry mange spørsmål men jeg vil gjerne ned i dose, bruker nå 200mg etter å ha brukt medisinen i tre år, men går opp i vekt av så høy dose. Har du merket noe til vekten av din dose på 25mg? Anonymkode: 341e9...48a Jeg jobber todelt turnus, så det varierer litt når jeg tar den på kvelden. Har egentlig ikke noen spesielle rutiner, noen ganger blir jeg kjempetrøtt på en halvtime, andre ganger kan det ta opp mot 90 minutter. Har vel hendt noen få ganger at jeg ikke har blitt trøtt, men det er veldig sjelden. Jeg sitter stort sett oppe til jeg blir trøtt, med unntak når jeg går fra seinvakt til dagvakt og har få timers hviletid mellom vaktene, da tar jeg tabletten med vann og legger meg med lydbok eller podkast på øret. Kjenner ikke noen økt sultfølelse og har heller ikke gått opp i vekt. Det med matinntak ift når jeg tar tablett har jeg ikke tenkt over før en gang, så det blir litt vanskelig å svare på. Anonymkode: a7835...52a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #15 Del Skrevet 12. november 2021 Jeg bruker 25 mg hver kveld for å sove, og jeg har gjort det i mange år uten å ha behov for å øke dosen. Jeg sovner ganske raskt av den og sover natten igjennom. Merker ingen hangover og jeg har aldri fått noen bivirkninger av den. Så for meg fungerer den veldig godt. Anonymkode: f9de7...be6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #16 Del Skrevet 12. november 2021 Kjenner på hjertebank og er urolig, skal det være sånn? TS Anonymkode: babbc...2ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #17 Del Skrevet 12. november 2021 Og er enda ikke trøtt. ts Anonymkode: babbc...2ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #18 Del Skrevet 12. november 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Kjenner på hjertebank og er urolig, skal det være sånn? TS Anonymkode: babbc...2ca De første gangene syns jeg også det var litt ubehagelig og fikk disse bivirkningene, det er nok ikke farlig men jeg ville kanskje begynt med en litt mindre dose neste gang du skal ta de, og heller gradvis bygge opp dosen dersom du føler behovet for det ❤️ Anonymkode: 8ffbb...41e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #19 Del Skrevet 12. november 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Og er enda ikke trøtt. ts Anonymkode: babbc...2ca Prøv å ikke fokuser så mye på å sove, gjør noe annet - les en bok eller sett på en tvserie! Anonymkode: 8ffbb...41e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #20 Del Skrevet 12. november 2021 Du kan få forlenget qr-intervall. I verste fall. Hater quetiapin Anonymkode: fb1fe...01f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå