AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #1 Skrevet 12. november 2021 F eks selge huset på Jar og kjøpe leilighet på Bekkestua. Anonymkode: e4950...b38
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #2 Skrevet 12. november 2021 Nei, vi bygger bolig vi kan bli i hele livet. Anonymkode: 28a9c...073
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #3 Skrevet 12. november 2021 Nei kjøpte hus som er bygget slik at vi kan bruke kun 1.etasje som eldre (soverom, bad, stue, kjøkken). Har også bad og soverom oppe samt kjeller, kjekt å ha når barn og barnebarn kommer på besøk. Vedlikehold kan man leie inn folk til. Anonymkode: 1af2c...dc5
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #4 Skrevet 12. november 2021 Ja, vi planlegger å selge huset om noen få år. Vi har hytte, og det går mye tid til vedlikehold av både hytte og hus. Så da kjøper vi leilighet så vi har det lettvint hjemme. Anonymkode: 84304...dec 1
Kristin70 Skrevet 12. november 2021 #5 Skrevet 12. november 2021 Ja, vi er ikke hagemennesker og vi har hytte så da blir leilighet eller rekkehus uten hage løsningen når barna flytter ut. 1
Leo Skrevet 12. november 2021 #6 Skrevet 12. november 2021 Nei. Vi har ikke barn så huset er kjøpt og bygget om med tanke på at det skal være mulig å bo her livet ut. Alt ligger på ett plan, dørene er brede nok etc. og det skal kun minimale endringer til før det er enkelt å ta seg ut og inn alle innganger med rullestol eller rullator. Hagen er også flat og lettstelt så der skal det ikke stort mer til enn en robotgressklipper før den klarer seg selv.
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #7 Skrevet 12. november 2021 Jeg håper det. Liker huset vårt godt, og vi kan i teorien bo her til vi blir gamle. Men når barna flytter hjemmefra kunne jeg tenkt meg å bo nærmere kultur, kafeer og servicetilbud. Jeg tror bare at mannen ikke er helt enig. Anonymkode: 037a3...e85
Wenda Skrevet 12. november 2021 #8 Skrevet 12. november 2021 Vi bor i et hus med bare 1 etasje pluss vaskerom og kjellerstue nede. Vil tro vi kan bo der til vi ev må over på gamlehjem Eneste som kommer til å bli et slit er hagen, men den tid, den sorg
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #9 Skrevet 12. november 2021 Jeg har ingen gubbe, men en mann, og vi kommer til å selge huset og kjøpe leilighet ja. Anonymkode: 05aa7...dfc 2
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #10 Skrevet 12. november 2021 Vi er oppi åra, men leilighetene vi kunne tenkt oss er veldig mye dyrere enn det huset er verd så er det ikke aktuelt før vi evt må pga helse. Mange bør dessuten tenke seg godt om før de flytter til blokk etter førti-femti år i enebolig. Du kommer veldig tett på folk og bør være av den aksepterende typen og ikke irritere deg over et, etter din mening, udugelig styre.🛑 Anonymkode: 3a577...5ea 2
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #11 Skrevet 12. november 2021 Vi kommer til å selge huset ja. Det er stort, men ikke så stor hage. Har fritidseiendommer som vi ikke selger. Anonymkode: 9eabe...f75
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #12 Skrevet 12. november 2021 Spørs hvor dårlig til bens vi blir. Trapper her. Huset er kjøpt med tanke på at det er siste bolig før barna flytter ut. Stort nok til alle fire, de siste årene barna bor hjemme, og lite nok til å være ok for bare meg og mannen også. Kjøpte det selv av 75 år gammel enke. Da først ville hun flytte i enkel liten leilighet. Det er mange år til vi er så gamle. Mulig da, men ikke når barna flytter ut. Anonymkode: 09773...1aa
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #13 Skrevet 12. november 2021 Vårt hus er ikke en livsløpsbolig, så vi kommer til å flytte når vi blir gamle. Akkurat nå er det ikke toalett i hovedetasjen, så når vi begynner å slite med trapper går det ikke. Vi kan selvfølgelig pusse opp huset og ordne et bad i hovedetasjen. Vi kan også sette opp en vegg i stua og lage et soverom. Da vil selve boligen fungere litt lengre, selv om klesvask i kjelleren blir tungvint. Om vi bygger tilbygg kan vi kanskje få det hypotetiske badet stort nok til vaskemaskin. Men selv om vi hadde fått huset til å fungere, så kan vi ikke fikse tomta. Huset ligger på toppen av en bratt bakke. Om vinteren er det ofte ikke trygt å kjøre opp, så da må vi parkere nede og gå opp bakken. Jeg har vært nødt til å gi opp å få med barnevogn opp den bakken, så en gammel dame med rullator vil ikke ha sjans. Derfor har vi ingen planer om å bo her resten av livet. Anonymkode: 72a70...bdd
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #14 Skrevet 12. november 2021 Ja, ønsker å bytte til tomannsbolig eller enn litt stor leilighet når vi blir eldre. Svigerforeldrene mine sitter i et gigantisk hus der vedlikeholdsutgifter bare blir mer og mer for hvert år som går….. jeg vil heller bytte it enebolig med leilighet og ev kunne tilbringe lengre perioder i varmere strøk når jeg blir eldre👍🏻 Anonymkode: ec4f3...106
Gjest Smeltemann Skrevet 12. november 2021 #15 Skrevet 12. november 2021 (endret) Kommer til og bo i her jeg bor til de bærer meg ut med hode først,om jeg ikke må på gamlehjem. Endret 12. november 2021 av Smeltemann
Gjest Elder Millennial Skrevet 12. november 2021 #16 Skrevet 12. november 2021 Så absolutt ikke 😅🙈 Kunne aldri tenkt meg å bo i leilighet. Kunne nok hatt ett mindre hus ja, men frister ikke å bo vegg i vegg med andre nei.
skrue Skrevet 13. november 2021 #17 Skrevet 13. november 2021 Ikke før det eventuelt blir tvingende nødvendig. Det aller meste er på samme plan her nå og alt kan samles om nødv. Har en i familien som flyttet i 72/73-års alder. Årsaken var at hagearbeidet ble kjedelig i lengden, ikke at var et ork.
Mooza Skrevet 13. november 2021 #18 Skrevet 13. november 2021 Nei. Vi tenker å kjøpe fin tomt og heller pusse opp gammelt hus på den. Sørge for at alt nødvendig er i en etage. Det finnes robotklippere, gartnere osv. Jeg takler ikke å bo nær andre folk. Ille nok med enebolig vi har nå.
Pillarguri Skrevet 13. november 2021 #19 Skrevet 13. november 2021 Vi skal ikke flytte ut av eneboligen vår. Det ble bygget med livsløpsstandard i 1987 og kan fungere helt fint for eldre mennesker som ikke vil gå i trapper f. eks. Vi får omtrent det samme for vårt 380 m2 store hus m/utleieleilighet som vi evt måtte ha betalt for en ny fin leilighet på ca. 120 m2. Da mister vi også leieinntekten på 11.000 pr. mnd. Når det blir nødvendig så kjøper vi de tjenestene vi trenger. Når den dagen kommer at en av oss blir alene så kan det hende at vi ser annerledes på det.
AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #20 Skrevet 13. november 2021 Nei. Vi har barn og barnebarn og annen familie som ofte er her og overnatter, så vi trenger god plass. Vi har også alt vi trenger på en flate. Anonymkode: 65b50...444
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå