Gå til innhold

Hvordan kan jeg som enslig kvinne i 40-årene øke min markedsverdi på datingmarkedet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har penger så det holder. Bør jeg gå all in når det gjelder botox/fillers? Hva med trening?

Anonymkode: b0a68...5ee

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du bør få deg konesveis og hornbriller. 

Anonymkode: 34c3e...16d

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg har penger så det holder. Bør jeg gå all in når det gjelder botox/fillers? Hva med trening?

Hmm, lukter troll men greit:

Botox/fillers/falske øyevipper: Definitivt nei. Dealbreaker for ganske mange. 
Trening: Ja, både cardio og styrke. 

Ellers ville jeg lagt mye vekt på klesstil. Finn en kul stil som passer deg, og som gjør at du skiller deg ut fra den grå mengden. Det er mao. her du bør bruke pengene. 

Anonymkode: 54ed9...ced

• Liker 7
Skrevet

God selvfølelse. Da stråler du "I know my worth" og vil tiltrekke deg gode menn. 

Anonymkode: b5ad7...393

• Liker 10
Skrevet

Er du barnløs? Fremhev det! 

Har du egen bolig, førerkort, handyman-evner og generelt klarer deg selv? Fremhev det også. Men ikke lat som om du er en mann, bare en selvstendig og oppegående dame. Du vil at han skal føle du dater ham for den han er, ikke det han kan gjøre for deg.

Og så sørger du i tillegg for at du høres snill, varm og litt morsom ut.

Utseende: ikke kjerringsveis - gjerne halvlangt eller langt hår, ikke grått og ikke ihjelbleket. Vær normalvektig og sørg for å kle deg så det fremhever figuren din. Smink deg pent. Og de fleste kan med fordel bytte ut brillene med linser, ja. 

Anonymkode: 2d31c...487

• Liker 4
Skrevet

Den beste måten å forholde seg til denne "markedsverdien", lille troll, er å gi dette konseptet fingeren og ikke la seg påvirke av denne typen "informerende" aldersdiskriminering. Jeg poster link til en måte man ikke skal forholde seg til den på, skrevet av en av våre beste kommentatorer, trist nok: https://www.nrk.no/ytring/skammen-over-at-ansiktet-henger-1.15507856

Anonymkode: 7d8d9...5b5

• Liker 12
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Botox og fillers er bare stygt. Du kan selvfølgelig begynne å trene, men det er heller ikke viktig. By på deg selv, smil og vær glad. Vis litt former, men ikke for mye. 

Anonymkode: 4aeef...e75

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Har du egen bolig, førerkort, handyman-evner og generelt klarer deg selv? Fremhev det også. Men ikke lat som om du er en mann, bare en selvstendig og oppegående dame. Du vil at han skal føle du dater ham for den han er, ikke det han kan gjøre for deg.

Utseende: ikke kjerringsveis - gjerne halvlangt eller langt hår, ikke grått og ikke ihjelbleket. Vær normalvektig og sørg for å kle deg så det fremhever figuren din. Smink deg pent. Og de fleste kan med fordel bytte ut brillene med linser, ja. 

Hjelp 🤯

• Liker 3
Skrevet

Spille litt på sex. Helst ikke så åpenbart at det blir vulgært.

Jeg tror mye av årsaken til at kvinner faller i "markedsverdi" er frykten for at de er ferdig med sex. Ikke at de har feil frisyre.

Det sagt, så hjelper det mye å se litt fresh ut.

• Liker 8
Skrevet

- Langt hår
- Feminin klesstil
- Ikke for vulgær /dristig klesstil
- Vær leken, morsom og spontan

Anonymkode: 76387...8bd

• Liker 6
Skrevet

Ikke hør på han fyren bare fordi han er psykolog! Det er problemet til mannlige psykologer at de lurer ikke på hvordan du har det en gang, de lurer på hva du har i tilby verden, og hva som gjør at du er singel 🙄 det er min erfaring. Det er noe HELT annet å snakke med en kvinnelig psykolog. Da kan man faktisk snakke om problemer og ta tak i det. 

Anonymkode: 14376...1f9

• Liker 6
Skrevet

Selvtillit er bra og sexy uansett om det er menn eller damer. Ellers hjelper det alltid med et smil. 

Ellers kle deg som du vil, om det er sånn eller slik, botox- ikke Botox. Gjør det for DEG selv og ikke tekkes andre.

Anonymkode: 0ee94...e58

• Liker 1
Skrevet

Her kommer fordommer om mannlige psykologer allerede ser jeg. Spar oss!

Markedsverdi er reelt. Det er en fin måte å forstå dating på. Ts, her er mine tips til deg:

- Tren styrke

- Utforsk hobbyer og interesser. Hopp i det!

- Vær sosial, omgås folk. Smil, bygg selvtillitt og selvfølelse. Du trenger ikke være festens midtpunkt. Hensikten her er rett og slett å bli glad!

- vær snill mot deg selv, og verdsett alt du har oppnådd 

"Verdien" din på markedet handler i stor grad om selvtillit. Med trening i tillegg blir det bra!

Anonymkode: 12ba6...d45

• Liker 3
Skrevet

Fokuser på det du kan forandre, ikke det som er utenfor din kontroll.

Ikke ha kort hår, ikke vær overvektig. Vær hyggelig og imøtekommende. Vær REALISTISK (ikke alle kan få de høyeste og kjekkeste mennene, i hvertfall ikke når alle de unge damene også halser etter dem). Ikke vær ferdig med romantikk og sex.

Anonymkode: aa601...b73

• Liker 1
Skrevet

Hadde jeg hatt råd hadde jeg investert i facelift rundt 45-50 års alder, hudforbedrende laser i 40-45 års alder, og botox som forebyggende for rynker fra 35 års alder. 

Anonymkode: 18013...166

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

FREMHEVE det?? For mine ekser har dette vært en dealbreaker at jeg ikke ønsker meg barn. I tillegg mener en del menn at hvis kvinne ikke har / ikke ønsker seg barn, er det «noe galt» med henne. 

Anonymkode: 90017...17a

• Liker 8
Skrevet
Manns-Perspektiv skrev (59 minutter siden):

Hvis du spør 10 menn får du 10 forskjellige svar. Menn liker selvsikre damer.

Selvsikre som i....? 

«Jeg trenger ingen mann»-holdning skremmer menn. 

Anonymkode: 90017...17a

Skrevet

Ikke kall det markedsverdi, du er ikke en vare! 

Anonymkode: 18013...166

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Få deg en personlighet! Det er alltid det mest gangbare. Åpen, vennlig, vise interesse mot de som viser interesse for deg. Så trene litt og holde seg i form, mest for helsen men det har jo også bivirkninger på datingmarkedet. Så se an de du faktisk er interessert i. Verre er det ikke, da holder du "verdien" din oppe i din egen aldergruppe i alle fall.

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...