AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #1 Skrevet 12. november 2021 Jeg er sjelden sulten og har lite lyst til å spise. Har noen tips til måltider som går raskt å lage, lett å lage og gir næring og energi? Og gjerne også som er billig? Pleier ofte bare å koke meg et par egg eller ta en grovskive med smør og cottage cheese. Spiser ofte bare fordi jeg må, for å få energi og for ikke å ha vondt i magen. Anonymkode: 81dcc...702
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #2 Skrevet 12. november 2021 Frosne wokblandinger og kyllingfilet/ fiskefilet. Anonymkode: 9ab67...fcf
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #3 Skrevet 12. november 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Frosne wokblandinger og kyllingfilet/ fiskefilet. Anonymkode: 9ab67...fcf Bare gidder ikke bruke mat på tilberedning.. kylling og fisk er jo hvertfall kjedelig å spise. men takk for svar. Anonymkode: 81dcc...702
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #4 Skrevet 12. november 2021 Jeg kjøper ofte poser med frossenmåltider til å varme opp. Pasta, pytt i panne, gryteretter etc. Anonymkode: 8de27...1e2
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #5 Skrevet 12. november 2021 Ta en søndag også lager du opp middager med mat du liker og hiver i frysen til uka etter. Så kan du bare varme opp ferdig mat i en uke. Anonymkode: 50bcf...00d
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #7 Skrevet 12. november 2021 Havregrøt med melk. Varm melken i en skål i mikrobølgeovnen. Rør deretter ut lettkokte havregryn i melken. Tilsett evt smør/margarin og kanel og sukker eller syltetøy. Nyt Anonymkode: aee71...660
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #8 Skrevet 12. november 2021 1 hel stor boks med stabburet makrell i tomatsaus nytes sammen med to halve rundstykker eller et par brødskiver. Kan spises med gaffel rett fra boksen. Skivet slangeagurk smaker godt sammen med dette. Middag for meg dette Anonymkode: aee71...660
Ugresset Skrevet 13. november 2021 #9 Skrevet 13. november 2021 Ville satset på flytende næring faktisk. Dette er lett å få i seg, krever minimalt med tid og arbeid. Smoothier med nøtter, frossen bær og frukt, yoghurt og juice feks eller måltidsertattere tilsatt melk og frosne bær. Hvis det er helt krise, kun nøringsdrikk/måltidsertattere. Mye bedre enn å hive i seg en sjokolade eller ei skolebolle på farten. Anbefaler smoothie så lenge du har tid til det da det er lett å tilsette næringsrike ingredienser som smaker godt og som man slipper å spise.
AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #10 Skrevet 13. november 2021 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Jeg er sjelden sulten og har lite lyst til å spise. Har noen tips til måltider som går raskt å lage, lett å lage og gir næring og energi? Og gjerne også som er billig? Pleier ofte bare å koke meg et par egg eller ta en grovskive med smør og cottage cheese. Spiser ofte bare fordi jeg må, for å få energi og for ikke å ha vondt i magen. Anonymkode: 81dcc...702 •Couscous med ferdig middelhav bønne og oliven salat og salte nøtter. Hell couscous i en skål og legg over en tallerken,la stå i 5 min,bland inn middelhavsalaten og strø øver salte nøtter. •Sleng en pose med blomkål og brokkoli blanding i en kjele med grønnsaksbuljong,dekk akkurat med vann,la grønnsaken bli møre,tilsett en boks kokosmelk og kjør glatt med stavmikser. Sleng opp i kikerter og spise med brød Anonymkode: a7e4b...224
AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #11 Skrevet 13. november 2021 I stedet for å fokusere på maten ville jeg fokusert på psykisk hjelp. Anonymkode: f013e...355
AprilLudgate Skrevet 13. november 2021 #12 Skrevet 13. november 2021 (endret) Kjøp proteinpulver og nøttesmør på Tights (for eksempel). Miks sammen dette, (plante)melk, banan, havregryn og frosne bær av noe slag (evt bananbiter du har fryst på forhånd). Avocado kan du og ta i her+rått egg eller eggehvite. Eggerøre med litt fløte i. Stek opp proteinvafler (tilsett chiafrø, nøttesmør+++), dette kan fryses og tines raskt. En bolle nøtter stående fremme du forsyner deg av Hermetiske kikerter, sånne ferdige kjøttboller du varmer i ovnen, ost av noe slag (jeg liker feta), hva enn annet du har hjemme av grønt. Om du gidder: kok opp ris/couscous eller pasta. Fiskepinner+råkost oppi pitabrød eller burrito Fiskekaker Endret 13. november 2021 av Fløff 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #13 Skrevet 13. november 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): I stedet for å fokusere på maten ville jeg fokusert på psykisk hjelp. Anonymkode: f013e...355 Fordi man er matlei? 🙃 Kan jo såklart være mange grunner til det, og det har sikkert ts en oversikt over. Jeg er også matlei, har aldri hatt mye glede av å spise, sjokolade derimot det kunne jeg spist daglig. Men et måltid er jo bare stress, først må du ha en oppskrift og gjerne ha litt kunskap om matlaging, så kjøpe maten, og tilberedes. alt dette gir meg null glede og oppleves bare som en byrde egentlig. Blir mye smoothy og knekkebrød, nøtter, frukt, vann Litt kjøtt og grønnsaker innimellom. Har ikke noe råd, men du er ikke aleine ihvertfall Anonymkode: 18b85...496 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå