Gå til innhold

Flere som foretrekker å bruke øyenskygge som eyeliner fremfor å bruke eyeliner?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har bare aldri fått dreisen på å bruke våt eller tørr eyeliner. Å påføre øyenskygge som eyeliner med en liten pensel er det eneste jeg mestrer 🙄 Flere?

Anonymkode: aa39e...3f5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mestrer begge deler. Bruker gjerne flytende til fest.

Men til hverdags synes jeg skygge på en tynn pensel gir et mye mykere inntrykk. 

Anonymkode: c3c27...a4a

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg har bare aldri fått dreisen på å bruke våt eller tørr eyeliner. Å påføre øyenskygge som eyeliner med en liten pensel er det eneste jeg mestrer 🙄 Flere?

så - spm, bruker du da skyggen "våt" og hvorfor syns du det er bedre enn liner egentlig siden det jo er akkurat samme fremgangsmåte? 
Men for å svare - ja jeg gjør også innimellom det men liker linere bedre da de gjerne sitter bedre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mestrer begge deler, men synes det blir finest, og mest naturlig på meg med øyeskygge. Med et tynt lag sort øyeskygge inntil vippekanten oppe, kan jeg f.eks lettere få det til ikke å se så "dramatisk ut". Nå er jeg heller ikke 20 år lengre, og det har nok litt og si.

Anonymkode: fbea6...f06

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carrot skrev (6 minutter siden):

så - spm, bruker du da skyggen "våt" og hvorfor syns du det er bedre enn liner egentlig siden det jo er akkurat samme fremgangsmåte? 
Men for å svare - ja jeg gjør også innimellom det men liker linere bedre da de gjerne sitter bedre. 

Ja, bruker den våt.

Jeg synes det er enklere å påføre med pensel enn med typisk kajal som må spisses, våt eyeliner eller skru-typen. Føler det blir lettere å fylle inn. Får det liksom aldri pent når jeg aldri får det tett nok nær vippene, men med pensel gjør jeg det. Synes også at kajal og skru typen kan gjøre litt "vondt" å påføre, vet ikke helt hvorfor, men er vel fordi de er hardere enn en pensel. Og våt eyeliner har jeg bare aldri mestret i det hele tatt, det blir skikkelig klovn og jeg må bruke tid på å rette opp etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carrot skrev (16 minutter siden):

Jeg bruker den tørr. Men må være god kvalitet. 

Klarer å legge den tynnere, og mer inntil roten. Kan sakte bygge farge og form. Har en ultratynn, skrå, kost. At det er pudder gjør den mykere. Penn blir raskt for tynt, eller for tykt, og gjerne for skarpt. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Mestrer begge deler, men synes det blir finest, og mest naturlig på meg med øyeskygge. Med et tynt lag sort øyeskygge inntil vippekanten oppe, kan jeg f.eks lettere få det til ikke å se så "dramatisk ut". Nå er jeg heller ikke 20 år lengre, og det har nok litt og si.

Anonymkode: fbea6...f06

Samme her og jeg er passert 40. Har egentlig aldri kledd eyeliner pluss at ett av vippehårene bøyer seg ned i øyet når jeg påfører. Bruker en sånn skrå pensel og trykker øyenskyggen på. 

Anonymkode: 89bb7...07a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte liner i yngre dager, men nå som jeg er voksen, synes jeg det blir for hardt. Så jeg bruker skygge og skrå pensel, da blir det fint og mykt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan får dere skyggen til å sitte. Blir det ikke dratt utover ganske fort? 

Anonymkode: 2ef63...e36

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Hvordan får dere skyggen til å sitte. Blir det ikke dratt utover ganske fort? 

Anonymkode: 2ef63...e36

Aldri vært et problem. Gnir meg jo ikke i øynene når jeg bruker sminke, så det sitter fint gjennom dagen. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler heller ikke jeg verken kler eller får til vanlig eyeliner, og tenker kanskje øyeskygge kan fungere bedre. Hvilke farger bruker dere for å legge liner på øvre øyelokk? 🙂

Anonymkode: 41bef...217

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slo meg at jeg brukte øyeskygge og basic palett selv på julebord forrige helg. Så inspirert av tråden, og "fanget" i korona-vaner, gravde jeg frem igjen flytende, sort eyeliner i går. (burde sikkert vært byttet, men tok sjansen).

SÅ gøy å endelig sminke seg litt ekstra igjen. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg føler heller ikke jeg verken kler eller får til vanlig eyeliner, og tenker kanskje øyeskygge kan fungere bedre. Hvilke farger bruker dere for å legge liner på øvre øyelokk? 🙂

Anonymkode: 41bef...217

Jeg bruker en middels brun uten shimmer. Helt basic. Samme som jeg bruker til øyenbrynene. Det enkle er ofte det beste 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei må ha definisjonen som sort liner gir.  Ønsker meg en som er mørkebrun men ikke funnet en som er mørk nok.  Bruker Maybelline Lasting Drama gel eyeliner og penselen som følger meg. Beste jeg har funnet til den prisen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å bruke en kombinasjon. Kajal ytterst i hjørnet, øyeskygge med skrå pensel over øyevippene. Om jeg bruker flytende eller fast eyeliner klarer jeg ikke å få det mellom vippene, og det blir veldig synlig.

Fargen er vanligvis matt sort, men jeg varierer intensiteten med hvor mye jeg legger. Til nøytral sminke legger jeg bare et mørkt hint ytterst, mens til kraftigere sminke kan jeg legge en tydeligere svart strek. Noen ganger leker jeg meg med andre farger, om jeg vil ha noe mer iøynefallende. Da har jeg ofte sort under for å fylle ut vippekanten. 

Anonymkode: c122f...950

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Peonjenta skrev (På 13.11.2021 den 16.43):

Nei må ha definisjonen som sort liner gir.  Ønsker meg en som er mørkebrun men ikke funnet en som er mørk nok.  Bruker Maybelline Lasting Drama gel eyeliner og penselen som følger meg. Beste jeg har funnet til den prisen. 

Nyx sin Epic liner er mørkebrun, nesten litt sort synes jeg. 

Jeg liker best å blande våtliner og kajal som smudges - da brunt. 

Men etter jeg kjøpte TYNN kost klarte jeg endelig skygge 🥳 Sprayer litt fix+  på først. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.11.2021 den 14.21):

Jeg bruker den tørr. Men må være god kvalitet. 

Klarer å legge den tynnere, og mer inntil roten. Kan sakte bygge farge og form. Har en ultratynn, skrå, kost. At det er pudder gjør den mykere. Penn blir raskt for tynt, eller for tykt, og gjerne for skarpt. 

Du kan jo bruke pensel på kajalen også om du vil forsøke :) du har den bare på penselen først liksom? 

Anonymkode: cbc9a...60c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Du kan jo bruke pensel på kajalen også om du vil forsøke :) du har den bare på penselen først liksom? 

Anonymkode: cbc9a...60c

Jeg legger lett våt liner med vinge rett fra penn, det trikset sitter igjen fra 20 årene 😅

Bruker teknikken med tørr børste og øyeskygge da det gir et mykere inntrykk til hverdags, og er superraskt gjort med jevnt resultat på begge øyne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...