Kimmel Skrevet 12. november 2021 #1 Skrevet 12. november 2021 Hei! Har endelig!!!fått postitv graviditetstest etter IVF og fryseforsøk I styr syklus. Snakket med klinikken i dag, som mente jeg er 4 uker nå på først kommende mandag, men allerde tirsdag som var, så var testen soleklar postitv. Vil ikke det si at jeg er lengre på vei enn 3+3 i dag? Hvordan beregner dere termin med ivf og fryseforsøk? Synes det var veldig rart å få en så positiv test allerde på tirsdag. Da skulle jeg jo i følge klinikken bare vært 2+ ettellerannet.. Håper noen tar seg tid til å svare
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #2 Skrevet 12. november 2021 Du tenker klinikken som holder på med dette ikke har riktige svar, men at vi på KG skal ha det? Stol på det de sier du.... Anonymkode: e1243...aa1 2
Kimmel Skrevet 12. november 2021 Forfatter #3 Skrevet 12. november 2021 Synes bare det var rart at Ullevål og riksen sier noe annet?
Patriotpaula Skrevet 12. november 2021 #4 Skrevet 12. november 2021 Regn 14d+antall dager embryoet var var var ved innsett+dager siden innsett. Da får du hvor langt du er på vei og kan legge det inn i en terminkalkulator
Ginny Skrevet 13. november 2021 #5 Skrevet 13. november 2021 En del klinikker, st Olavs blant andre, mener at man er 2+0 når egget settes inn. Dette blir jo ikke helt rett hvis man setter inn en 5-dagers blasto. Uvisst hvorfor, de blir sinte hvis man spør... Gjør som @Patriotpaula sier, og oppgi den termindatoen du får da til lege/jordmor når skjemaet skal fylles ut på første kontroll😊 1
Patriotpaula Skrevet 13. november 2021 #6 Skrevet 13. november 2021 Ginny skrev (2 timer siden): En del klinikker, st Olavs blant andre, mener at man er 2+0 når egget settes inn. Dette blir jo ikke helt rett hvis man setter inn en 5-dagers blasto. Uvisst hvorfor, de blir sinte hvis man spør... Gjør som @Patriotpaula sier, og oppgi den termindatoen du får da til lege/jordmor når skjemaet skal fylles ut på første kontroll😊 Det er faktisk ganske hull i hodet at st.olav regner 2+0 ved innsett 😶🙈
Molly_ Skrevet 13. november 2021 #7 Skrevet 13. november 2021 Nå ble jeg usikker på om man får mensen som vanlig i styrt syklus. Men etter innsett av fryst blasto i naturlig syklus har de(Porsgrunn) bare regnet fra første mensdato. Trodde også de skulle regne etter faktisk alder på embryo og innsettdato men neida, her er det mensdato som gjelder som vanlig 😅 og siden det er ivf er det ingen som tør å flytte på termindato heller, så den er skrevet i stein hos alle 🙈
Ginny Skrevet 13. november 2021 #8 Skrevet 13. november 2021 Patriotpaula skrev (7 timer siden): Det er faktisk ganske hull i hodet at st.olav regner 2+0 ved innsett 😶🙈 Det syns jeg og, men de blir rasende hvis man spør om det 😛 Men termin fastslås ved OUL ifølge dem, uavhengig av hva man vet om befruktning og hva TUL sier, så vanskelig å si noe imot, de blir bare sinte 🤔
Patriotpaula Skrevet 13. november 2021 #9 Skrevet 13. november 2021 Ginny skrev (13 minutter siden): Det syns jeg og, men de blir rasende hvis man spør om det 😛 Men termin fastslås ved OUL ifølge dem, uavhengig av hva man vet om befruktning og hva TUL sier, så vanskelig å si noe imot, de blir bare sinte 🤔 Jupp, det sa de til meg på klinikken sist også. At st.olav er en av svært få sykehus i Norge som blåser i IVF-termin og kun bryr seg om egne målinger ved oul🙉
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå