Gå til innhold

Sliter med seksuell tiltrekning til menn og friendzoner alle

Anbefalte innlegg

Skrevet

Først og fremst NEI jeg er ikke lesbisk og tenner ikke på jenter. 

Men jeg finner utrolig sjeldent menn jeg syns er kjekke på den måten at jeg får lyst til å ligge med de! Jeg vet ikke om dette er normalt, og om det er en bra ting at man ikke seksualiserer menn som kjønn sånn som menn seksualiserer kvinner til enhver tid, men det gjør dating veldig vanskelig for meg. 

Masse flotte karer, både personlighet og utseende objektivt tiltrekkende, men så klarer jeg ikke å se for meg å bli knullet av de og bli seksuelt tiltrukket og da klarer jeg ikke bli interessert i noe utover et platonisk vennskap/bekjentskap. Har prøvd å date samme mann (inkl veldig kjekke) over lengre tid bare for å se om jeg får mer seksuell tiltrekning etterhvert men det kommer ikke.

Jeg erfarer at det må være der fra starten av, men at det er der med utrolig få menn. Bra karer men ingen jeg vil knulle liksom, fordi det bare mangler en seksuell spenning og seksuell kjemi der. 

Er det vanlig at det skal være så utrolig vanskelig å finne noen man blir seksuelt tiltrukket av? Er det noe jeg kan gjøre? 

Anonymkode: 69697...a94

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tar du medisiner eller p piller som kan redusere libido?

Anonymkode: 7bb70...efb

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tar du medisiner eller p piller som kan redusere libido?

Nei. Det har ingenting med sexlyst å gjøre, den er der. Har masse sex på egenhånd. 

Men det er så få menn jeg tenner på selvom de er kjekke og snille så er ikke det nok for meg til å tenne på de seksuelt. Kan til og med få avsmak av å forestille meg i senga med de, mens med de få jeg virkelig tiltrekkes seksuelt kan jeg ligge med hele dagen og fantasere masse om. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei. Det har ingenting med sexlyst å gjøre, den er der. Har masse sex på egenhånd. 

Men det er så få menn jeg tenner på selvom de er kjekke og snille så er ikke det nok for meg til å tenne på de seksuelt. Kan til og med få avsmak av å forestille meg i senga med de, mens med de få jeg virkelig tiltrekkes seksuelt kan jeg ligge med hele dagen og fantasere masse om. 

Alle er forskjellig. 

Kanskje du er veldig pen og høy siden du har arvet et veldig selektiv tenningsmønster. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Men jeg finner utrolig sjeldent menn jeg syns er kjekke på den måten at jeg får lyst til å ligge med de! Jeg vet ikke om dette er normalt, og om det er en bra ting at man ikke seksualiserer menn som kjønn sånn som menn seksualiserer kvinner til enhver tid, men det gjør dating veldig vanskelig for meg. 

Masse flotte karer, både personlighet og utseende objektivt tiltrekkende, men så klarer jeg ikke å se for meg å bli knullet av de og bli seksuelt tiltrukket og da klarer jeg ikke bli interessert i noe utover et platonisk vennskap/bekjentskap. Har prøvd å date samme mann (inkl veldig kjekke) over lengre tid bare for å se om jeg får mer seksuell tiltrekning etterhvert men det kommer ikke.

Jeg erfarer at det må være der fra starten av, men at det er der med utrolig få menn. Bra karer men ingen jeg vil knulle liksom, fordi det bare mangler en seksuell spenning og seksuell kjemi der. 

Er det vanlig at det skal være så utrolig vanskelig å finne noen man blir seksuelt tiltrukket av? Er det noe jeg kan gjøre? 

Kanskje du bare trenger riktig oppmerksomhet av riktig fyr over tid, og bruker lang tid på forelskelse. 

Anonymkode: d7e61...d44

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Alle er forskjellig. 

Kanskje du er veldig pen og høy siden du har arvet et veldig selektiv tenningsmønster. 

Er ikke det jeg vil kalle veldig pen heller. Men sånn midt på treet. Aldri hatt problem med å få gutters oppmerksomhet men er langt fra noen modell. 

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Kanskje du bare trenger riktig oppmerksomhet av riktig fyr over tid, og bruker lang tid på forelskelse. 

Anonymkode: d7e61...d44

Når jeg har blitt forelsket har det som regel skjedd raskt, men jeg har også vært småforelsket i noens personlighet og utseende men fortsatt ikke klart å tenne ordentlig på de. Begynner å lure på om jeg har urealistiske mål for sex, jeg må kunne se for meg mannen naken uten å få avsmak, og må kunne se for meg å gjøre masse kinky sammen. Men med de aller fleste menn klarer jeg ikke å se for meg dette seksuelle med. 

F eks forrige jeg data veldig kjekk mann, snill og god til å kysse men ble aldri tent på han for klarte ikke se for meg han over meg i misjonær eller løfte meg opp og ta meg hardt på vaskemaskinen osv. Da fikk jeg avsmak av å se for meg han i den rollen eller inni meg i det hele tatt! Jeg tror det har noe med væremåten dems og et fravær av en X faktor som gjør at jeg ikke får den seksuelle tiltrekningen. Resten blir liksom som hvem som helst mann i kassa på RIMI eller en kollega. 

Begynner å lure på om andre jenter ligger med menn de bare har platonisk tiltrekning til, og om jeg har for høye forventninger til at alt må være så lidenskapelig og hot? Eller har andre jenter lettere for å bli seksuelt tiltrukket av menn eller er det normalt å bare bli seksuelt tiltrukket av veldig få? 

• Liker 1
Skrevet

Jeg har det på samme måte.

Bare vært seksuelt tiltrukket av en mann i hele mitt liv

Anonymkode: cecf0...2ea

• Liker 1
Skrevet

Samme her. 

Løsningen var å lete til det klaffet. Alle må jo det, så ikke akkurat noe unormalt totalt sett, selv om det i mitt tilfelle var seksuell tiltrekning som ofte manglet. Kanskje oftere akkurat det enn jeg opplevde at venninner avsluttet dating av akkurat den årsaken. 

Fant den rette til slutt. Å slå meg til ro med en jeg ikke ble tent på var aldri et alternativ. 

Nei jeg har heller ikke problemer med det seksuelle. Tvertimot veldig seksuell av meg, men relativt få personer jeg tenner på. Med riktig mann har jeg lyst ofte. Alene også. 

Anonymkode: 9f204...422

• Liker 1
Skrevet

Så bra å høre jeg ikke er alene! Venninnene mine ligger med nye menn rett som det er, mens jeg treffer mange menn men som det ikke er aktuelt å ligge med. Har til og med lurt på om jeg kunne være lesbisk fordi jeg så sjeldent tenner på en mann haha.. Men kom fort frem til at det hvertfall ikke var tilfelle. 

Godt å vite jeg ikke er alene :)

Tenker dere man bare må holde seg til å lete etter den "typen" man pleier å tenner på og at det er dødfødt å presse frem noe tenning med andre hvis den uansett ikke er tilstede etter 5-10 dates? 

Venninnene mine sier at jeg bør ha prøveligg med de jeg ikke tenner på og se om det kommer seg , men for meg ville det føltes som overgrep omtrent å ligge med noen jeg ikke hadde oppriktig lyst til å ligge med! 

• Liker 2
Skrevet
Manns-Perspektiv skrev (1 minutt siden):

Jeg ser ikke noe problem så lenge du har det bra. Når du finner din store kjærlighet så kommer sikkert lysten.

Jeg tror dette er vanlig blant mange damer.

Ja da, jeg har det fint. Men det er litt frustrerende når man gjerne vil finne en partner eller sexpartner, men ikke finner noen hvor seksuell tiltrekning er på plass. Har vært seksuelt tiltrukket av fire menn gjennom et helt liv og nå er det flere år siden jeg hadde sex sist. Har datet men ikke blitt seksuelt tiltrukket nok og fått den seksuelle spenningen til at jeg får lyst til å ligge med de. Ønsker jo at jeg hadde den tiltrekningen mye oftere 

Skrevet

Jeg har det også sånn!! Nå har jeg en hormonspiral på toppen av denne flotte kransekaka i tillegg, men jeg fikk meg en skikkelig knekk etter en idiotforelskelse for fire år siden. Det var drømmemannen, og nå leter jeg innerst inne bare etter han selv om jeg vet han ikke eksisterer for meg. Får mindre og mindre lyst på menn for hver dag som går.

Anonymkode: 138f0...930

Skrevet

Du er aseksuell, enkelt og greit. Eller i det minste på grensa

Anonymkode: 26dec...05e

Skrevet

Du har et elendig syn på menn. Ikke rart du ikke vil ligge med dem da.

Anonymkode: c62e4...989

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Biologi...

Klart du kan gjøre noe..! Bare finn riktig mann og slutt og kast bort tiden på frosker som forblir frosker..selv om du kliner de aldri så mye..🌹

Skrevet
Ukjentkjendis skrev (1 time siden):

https://no.wikipedia.org/wiki/Aseksualitet

"En ofte sitert studie har plassert forekomsten av aseksualitet til 1% av befolkningen"

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du er aseksuell, enkelt og greit. Eller i det minste på grensa

Anonymkode: 26dec...05e

Har vurdert alternativet, men det er vel ikke mulig når jeg er kjempeseksuell med rett mann og alene. 

• Liker 1
Skrevet

Det er ikke unormalt syns jeg. Jeg kan telle på én hånd hvor mange jeg har følt jeg har en skikkelig seksuell dragning mot. Det har ingenting med lysten min å gjøre, for den er tilstedeværende, men om den ikke faller på en spesifikk mann så blir det mer rettet mot ansiktløse menn- om du forstår. Men jeg har også opplevd å ha null seksuell interesse i en mann og det har snudd totalt, så alt er ikke svart hvitt.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Du har et elendig syn på menn. Ikke rart du ikke vil ligge med dem da.

Anonymkode: c62e4...989

Fordi jeg ikke ser alle menn som sexobjekter og bare verdt pikken dems? Sånn som menn ser på damer som sexobjekter og dermed tenner på mange fler damer. 

Jeg ser menn som et medmenneske og ikke som en pikk! Alle medmennesker kan ikke være aktuelle sexpartnere vel, man skal jo faktisk ha lyst til å ligge og ikke ligge bare fordi noen er motsatt kjønn 

• Liker 3
Skrevet

Vedder på at hvis jeg hadde skrevet at jeg lå med alle menn jeg møtte hadde jeg blitt kalt hore og lås, mens når jeg skriver jeg ligger med nesten ingen av mennene jeg møter da er det noe galt med mannesynet mitt plutselig.. Damned if you do, damned if you dont, det er alltid rett noen ting så lenge man er kvinne tydeligvis! 

Jeg retter i tillegg problemet til å være meg selv og egen seksualitet , ikke mennene som jeg rett ut skriver er flotte og fine, så nei det er ikke fordi jeg har noe galt mannesyn 

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Dette får nok nødvendigvis et lite snev av vill gjetning over seg, men jeg har et mulig tips…

Seksuell interesse, spesielt hos kvinner, lever i stor grad av balansen mellom tilknytning og spenning – som egentlig er en form for emosjonelle motpoler: Opplevelsene av det trygge og nære felles vs. den polariserende x-faktoren.

• For lite tilknytning i forhold til spenning, og det hele kan ende opp med å mangle nærheten i det intime.
  • For lite spenning i forhold til tilknytning, og det hele kan ende opp med å mangle gnist og tenning.

Så er det også slik at det ikke finnes en bestemt balanse som er perfekt for alle kvinner: Noen vil ha mer at det ene, andre mer av det andre.

I tillegg kan opplevelsen av motsetning mellom tilknytning og spenning også variere, slik at noen vil ha mer av begge mens andre vil ha mindre av begge.

Spørsmålet mitt er: Kan det rett og slett tenkes at du har høyere behov for spenning i relasjonen med en mann enn det kvinner flest trenger? Eventuelt i kombinasjon med at for "trygg" tilknytning kan bli litt kvelende for lysten?

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...