Gå til innhold

Kommer dere som ikke har tatt vaksine ta nå? Pga vaksinesertfikat i kommunene?

Humle Brumle

?  

190 stemmer

1. 1. Kommer du som ikke ha tatt til å ta nå?

• Nei
      152
    • Ja, tar også tredje når den kommer.
      27
    • Ja, men bare en dose.
      5
    • Ja, men bare to doser.
      6

Anbefalte innlegg

Gjest laPistola
NewName skrev (2 minutter siden):

Trygg over tid, ja da vil jeg vurdere å ta den.

Virker ikke som selskapene som lager vaksinene var helt sikre på påvirkninger på kroppen. Det bør jo da ikke være en overraskelse for de at så mange kvinner får en mens syklus som er helt på bærtur, at unge friske folk plutselig får hjertepose betennelse, eller nå at stoffskifte pasienter opplever blodprøve verdier som  går plutselig amok. 

Så ja prøve kaninene kan avsløre alle farer først  om den så blir trygg nok så kan det godt hende at jeg tar den. 

Og jeg er forberedt på å dø av eller med corona imens jeg er i vurderings fasen. 

Dere vaksinerte føler dere trygge med den, så dere bør jo ikke frykte folk som meg som tar alle forholdsregler for å unngå smitte andre om jeg uheldigvis blir smittet selv. 

Om alle rådene fra myndighetene stemmer som avstand og bruk av munnbind så bør dere jo være trygge nok. 

De vaksinerte som føler seg trygge med den, bør ikke frykte deg nei, det er jo der hele logikken brister. De fleste vaksinerte er jo oppegående mennesker, som ser dette. Altså, rådene fra myndighetene har jo endret seg hele veien, når skal folk innse at ingen vet, vi lærer underveis. De gikk jo fra og fraråde munnbind til og påby det på 6 måneder. Samme med vaksinen, først skulle de syke og eldre beskyttes, så skulle 80% av de over 18 vaksineres for da fikk vi flokkimmunitet , så kom vi dit og smitten øker, så skal barn vaksineres, og alle må vaksineres, og vaksineres på nytt og.. ja, hvor ender dette? Hva er rådene om 1 år tro? Skal bli gøy og lese oppsummeringen i historiebøkene. 
jepp, du kan dø av corona imens du er i vurderingsfasen. Du kan også få kreft, bli påkjørt av en buss, eller gå på tryne i dusjen og brekke nakken imens du er i vurderingsfasen. Og leve er livsfarlig, og vi tar valg for vår egen sikkerhet etter beste evne hele tiden. Det bør også være ditt valg hvorvidt du skal ta denne vaksinen og når du evt skal ta den, det er jo du som må ta konsekvensene for valget, akkurat som alle andre . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fredelig skrev (15 timer siden):

Jeg tror mange uvaksinerte vil la seg vaksinere dersom koronapass innføres. Generelt er det ikke så moro å være prinsippfast når det fører til innskrenkning av egne goder 😊

Vaksinemotstandere surfer i praksis på oss som har innsett at helsemyndigheter kan mer om vaksiner, enn det den generelle blogger.

På hvilken måte "surfer" uvaksinerte på de vaksinerte? De utsatte mht risiko for alvorlig sykdom ved smitte må jo beskytte seg selv ved å la seg vaksinere, og på den måten kan vaksinasjon bidra til at man holder antall innleggelser nede. Problemet er at vaksinene ikke gir særlig langvarig beskyttelse. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, fordi det er min kropp og mitt valg. 

Hvis det kreves koronapass for å slippe inn på større arrangementer, så tar jeg heller en ekstra test. Hvis det blir påkrevd på restauranter, kino, treningssenter osv. så tenker jeg at jeg heller får finne på andre ting å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

clyde skrev (På 12.11.2021 den 13.05):

Jeg har tatt to doser, men er prinsipielt imot coronapass så kommer ikke til å besøke steder som krever det. Legg heller penger igjen andre steder, folkens. 

Samme her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pivot skrev (2 timer siden):

På hvilken måte "surfer" uvaksinerte på de vaksinerte? De utsatte mht risiko for alvorlig sykdom ved smitte må jo beskytte seg selv ved å la seg vaksinere, og på den måten kan vaksinasjon bidra til at man holder antall innleggelser nede. Problemet er at vaksinene ikke gir særlig langvarig beskyttelse. 

Du og andre uvaksinerte lever i et åpent samfunn nå på grunn av folk har tatt vaksine. 

Man prøver å ha et åpent samfunn til tross for valget dere tar, men hvorvidt det lar seg gjøre er usikkert. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Example skrev (16 minutter siden):

Du og andre uvaksinerte lever i et åpent samfunn nå på grunn av folk har tatt vaksine. 

Man prøver å ha et åpent samfunn til tross for valget dere tar, men hvorvidt det lar seg gjøre er usikkert. 

Vaksinering og åpent samfunn, ja vi ser jo hvilken vei dette går.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

zemer skrev (11 minutter siden):

Vaksinering og åpent samfunn, ja vi ser jo hvilken vei dette går.

Ja, takk til dere som ødelegger for det. Da bør dere få tiltaksbyrden også.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

clyde skrev (På 12.11.2021 den 13.05):

Jeg har tatt to doser, men er prinsipielt imot coronapass så kommer ikke til å besøke steder som krever det. Legg heller penger igjen andre steder, folkens. 

Hvorfor er du imot koronapass?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

got2go skrev (9 minutter siden):

Ikke meg du siterte, men jeg ønsker virkelig ikke et slikt samfunn! Med ekskludering og grupperinger. Blæ!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

got2go skrev (2 minutter siden):

Ikke meg du spør men jeg er også prinsipielt imot koronapass. Selv skal jeg klare meg helt fint om det blir innført, men det er så feil på så mange måter å bruke det som virke/pressmiddel - spesielt når mange vaksinerte også blir smittet. Og synes det er skremmende historieløst at mange ønsker et slikt pass velkommen … 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Example said:

Ja, takk til dere som ødelegger for det. Da bør dere få tiltaksbyrden også.

Jeg har nesten ikke ord for hvor skummelt jeg synes denne tendensen til todeling er. Regjeringen oppfordrer til nasjonal dugnad. Vi må vaksinere oss for alle andre. Vi får tilbud om en vaksine som vi ifølge lege i FHI kan takke ja eller nei til, den er tross alt frivillig:

– Det er leit at hun har følt et press. Vi er tydelige på at det ikke skal være press; dette er et tilbud som folk kan takke ja eller nei til. 

https://www.nrk.no/osloogviken/folte-seg-presset-til-a-ta-koronavaksine-_-sa-fikk-hun-hjertebetennelse-1.15654663 

Og når man nå snakker om tiltak som covidpass er motivet smittereduksjon, med en dårlig skjult agenda om å få de berømte etternølere til å brette opp ermene for et lite stikk. Jeg ser jo hvor myndighetene vil, men på grunn av holdninger og meninger som du viser skjønner jeg godt at de som er uvaksinerte ikke tør å stå frem. Hva om en av dine beste venner sto fram? Hadde du vist aksept og forståelse eller kjørt samme retorikken som her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, laraf said:

Jeg har nesten ikke ord for hvor skummelt jeg synes denne tendensen til todeling er. Regjeringen oppfordrer til nasjonal dugnad. Vi må vaksinere oss for alle andre. Vi får tilbud om en vaksine som vi ifølge lege i FHI kan takke ja eller nei til, den er tross alt frivillig:

– Det er leit at hun har følt et press. Vi er tydelige på at det ikke skal være press; dette er et tilbud som folk kan takke ja eller nei til. 

https://www.nrk.no/osloogviken/folte-seg-presset-til-a-ta-koronavaksine-_-sa-fikk-hun-hjertebetennelse-1.15654663 

Og når man nå snakker om tiltak som covidpass er motivet smittereduksjon, med en dårlig skjult agenda om å få de berømte etternølere til å brette opp ermene for et lite stikk. Jeg ser jo hvor myndighetene vil, men på grunn av holdninger og meninger som du viser skjønner jeg godt at de som er uvaksinerte ikke tør å stå frem. Hva om en av dine beste venner sto fram? Hadde du vist aksept og forståelse eller kjørt samme retorikken som her?

Noen gjør ikke engang et forsøk på å skjule hensikten.

Tromsøs ordfører om hvorfor de innfører coronapass: 

"Wilhelmsen viser til erfaringene fra Danmark, der han sier at passet har fått flere til å vaksinere seg for ikke å gå glipp av ting du må har coronapass for å få tilgang til.

– Dette er bra for at enda flere skal vaksinere seg, bra for hele reiselivsnæringen fordi vi er inne i nordlys-sesong, og det gjør at vi kan ha et enda mer åpent samfunn."

https://www.vg.no/nyheter/i/665KRo/dette-gjoer-byene-med-coronapass

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Example skrev (1 time siden):

Artig at du automatisk kategoriserer alle som ikke er enige med deg innpå forumet her som uvaksinerte/vaksinemostandere. Det har liksom ikke falt deg inn at andre kanskje kjenner noen som er rammet av alvorlige vaksinebivirkninger, av en vaksine man ikke er ferdig med å kartlegge omfanget av bivirkninger på enda, og derav har et annet perspektiv på dette med vaksinestrategi enn det du har. 

Vi lever i et åpent samfunn, som tidvis stenger delvis ned, fordi effekten av vaksinene ikke er gode nok. De som virkelig trenger vaksinen har ikke god nok effekt av den. Vaksinerte blir smittet, videresmitter og sykehusinnleggelse blant vaksinerte øker. Majoriteten av de uvaksinerte er ikke i risiko for alvorlig sykdom, statistisk sett, så det er ikke denne gruppen man frykter at skal overbelaste helsevesenet. At man i desperasjon skal (tvangs)vaksinere hele befolkningen med en vaksine som ikke hindrer smitte, og som gir mer bivirkninger enn man er vant til av en vaksine, for å prøve å hanskes med det faktum at vaksinen er altfor lite effektiv er tragikomisk.

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Example skrev (1 time siden):

Hva tenker du om søsteren min da som har tatt 2 doser og som fortsatt har null antistoffer? Hun går jo rundt som uvaksinert egentlig, siden vaksinen ikke fungerer. Skal hun straffes også tenker du? Hun er jo med på å stenge samfunnet, som du sier.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, Yoshi said:

Da Frankrike innførte koronapass, var det flere millioner som endelig bestilte time for å ta vaksinen. Det var altså et supereffektivt tiltak. 

Fra myndighetenes perspektiv et kjempesmart trekk. For innbyggerne en følelse av å ikke ha et valg. Lik det de som vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, Linnea27 said:

Jeg tipper mange kommer til å ta den. Synes det er utrolig morsomt med folk som ikke vil ha vaksinen, men som røyker eller tar narkotika. Det er jo mange kjipe bivirkninger av dette, i motsetning til koronavaksinen som det kanskje er noen få som får kjipe bivirkninger av. Signalet de sender ut tolker jeg som "ja til alt som er gøy." Tipper de samme folkene også vil ha vaksinen når den fører til at de får gjøre kjekke ting som å gå på bar, restaurant og shoppingsenter. Og bade i svømmehallen.

Jeg tipper også at flere kommer til å ta den ene og alene for at man føler seg enda mer presset.

Og for de få det gjelder er det jo skikkelig kjipt og få konstant hodepine eller hjertebetennelse eller miste mensen. Men heldigvis kan de få gå på bar og kafé osv dersom de bare tar et stikk til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tråden er ryddet for brudd på retningslinjene på korona-rommet. Elaine Marley, mod.

Endret av Elaine Marley
Lenke til kommentar
Del på andre sider

laraf skrev (2 timer siden):

Todelingen velger man selv.

Skal vi gjøre det samme med fyllekjører? "Det er en skummel tendens å skille mellom de som kjører i fylla og de som ikke gjør det."

Misnøyen med vaksinemotstandere er forventet, og den vil trolig kun øke dersom samfunnet sendes ut i nye runder med strenge tiltak.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Example skrev (1 minutt siden):

Todelingen velger man selv.

Skal vi gjøre det samme med fyllekjører? "Det er en skummel tendens å skille mellom de som kjører i fylla og de som ikke gjør det."

Misnøyen med vaksinemotstandere er forventet, og den vil trolig kun øke dersom samfunnet sendes ut i nye runder med strenge tiltak.

Nå er disse vaksinemotstanderne du innbiller deg mest en innbilning.

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jajajane skrev (2 timer siden):

Hva tenker du om søsteren min da som har tatt 2 doser og som fortsatt har null antistoffer? Hun går jo rundt som uvaksinert egentlig, siden vaksinen ikke fungerer. Skal hun straffes også tenker du? Hun er jo med på å stenge samfunnet, som du sier.

At hun burde få en tredje dose.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...