AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #1 Skrevet 12. november 2021 .. og hvem tar initiativet? Vi har en sønn på 8 måneder. Besteforeldrene bor litt spredt, to av dem bor 20-30 minutt unna og to av dem bor en timestid unna. De er unge besteforeldre, er i jobb og farter rundt ellers, men sjelden de ber om besøk eller spør om å få komme på besøk. Tips til hvordan få dem til å ta mer initiativ, og tips til hvordan selv ta mer initiativ? Er det kun middag som er godt nok eller kan man spørre om de bare vil komme for å henge litt med oss? Hvordan få en god rytme på det? De gangene vi sees babler de om å passe mini, men skal de passe et barn de såvidt kjenner? Jeg skulle ønske de viste litt mer interesse i å finne på ting. De er stadigvekk hos mine søsken og deres barn, de bor dog nærmere.. Men likevel, den kjøreturen er raskere for dem uten barn enn for oss med.. Anonymkode: d8754...1e3
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #2 Skrevet 12. november 2021 Hvor ofte spør dere om å få besøk eller komme dit? Anonymkode: 722b7...72d
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #3 Skrevet 12. november 2021 Veldig greit at det er lavterskel, at det ikke må være middag eller mye styr hver gang. Kanskje bare gå en tur eller «henge» litt sammen. Heller oftere uten at det må ta hele dagen, fungerer for meg. Vi jobber over 50 timer i uka, og det er 45 min å kjøre til barnebarna. Da er det leggetid innen vi rekker dit på hverdager, og helgene er ofte fulle- litt egentid skal man ha og syke/gamle foreldre skal også sees til. Planen er å trappe litt ned, men når man er på toppen av karrieren i 40-50 års alder er det ikke bare enkelt heller. Enklere når man blir pensjonist før man får barnebarn 😅 Anonymkode: 4abb4...1c6 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #4 Skrevet 12. november 2021 Er heldige da vi har tre barn og 6 barnebarn. Alle bor i gangavstand (for voksne) og vi har kaffebesøk av noen av de (veksler hvem som kommer) nesten hver eneste dag. Som regel har vi "familiegrøt" på lørdag, da dette alltid har vert en tradisjon. Anonymkode: 2c921...02e 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #5 Skrevet 12. november 2021 De kommer som regel hit i helgene da vi har større plass, og så er barnebarnet her på overnatting uten foreldrene innimellom, så vi ses minst en helg pr mnd, gjerne to og noen ganger innimellom når det passer med jobb og fri.. Anonymkode: 5f851...8c6 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #6 Skrevet 12. november 2021 Treffes ca. hver 14. dag. De bor en 30-60 min unna. Anonymkode: 90c18...533 1
tussi84 Skrevet 12. november 2021 #7 Skrevet 12. november 2021 Litt anderledes her, siden 1 av besteforeldrene har gått av med pensjon + de to andre er uføre. De er derfor ikke bundet av noen jobb. Men vi ser stort sett Barnets farmor en gang i uka. Hun bor en 10 min unna. Mormor og bestefar bor 1t 30 min unna, så det blir ca en gang i mnd. Oftest er de vi som drar på besøk dit. 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #8 Skrevet 12. november 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvor ofte spør dere om å få besøk eller komme dit? Anonymkode: 722b7...72d Tja, det varierer jo ut ifra hvordan uken er. Men alt fra 1-2 ganger i uken til 1-2 ganger i måneden. Anonymkode: d8754...1e3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå