Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. 

jeg slutta på prevensjon i sommer, og har prøvd å unngå å ha sex i eggløsningsperioden - men nå ser det slik ut: de lilla prikkene er dager jeg har hatt sex uten prevensjon med typen (og han har kommet inni meg). Vi begge er unge (24 år). Hva tror dere er sjangsen for at jeg blir gravid nå? Jeg vet ikke eksakt dato jeg hadde eggløsning, men jeg tipper det var på søndag eller mandag.  

Vil bare avklare at typen vet at jeg ikke går på prevensjon lenger (pga jeg ble helt hormonforstyrra) og et «uhell» er ikke noe som er katastrofalt for oss, ellers hadde vi brukt kondom:)

B423F2DE-F50E-4EF7-AF55-B31918EDA2AF.jpeg

Anonymkode: 0d04e...429

Videoannonse
Annonse
Skrevet

20% sjans for at du blir gravid med full klaff, som du har nå hvis eggløsning var søndag/mandag.

Anonymkode: 341fe...c15

Skrevet

Hva er vitsen med er sånt hemmelighold ang prevensjon? 
Er du klar over at du er i ferd med å sette deg og kjæresten din i en håpløs situasjon hvis du blir uplanlagt gravid? 
Tillit og ærlighet er alfa og omega i et forhold 

Anonymkode: 4a4de...152

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er du klar over at du er i ferd med å sette deg og kjæresten din i en håpløs situasjon hvis du blir uplanlagt gravid? 

Leste du HI i det hele tatt. Det står at typen vet at hun ikke går på prevensjon og at det ikke er krise om det skjer et "uhell"... 

Men ja, ca 20 % sjanse. 

Anonymkode: d14b6...fd0

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Det står at han vet godt at hun ikke går på prevensjon og at et uhell ikke er farlig🤦🏽‍♀️ 

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

TS her. Jeg skrev jo at han vet det.. var han som oppfordret meg til å slutte fordi jeg ble så jævlig hormonell og fikk mye bivirkninger.

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

20% sjans for at du blir gravid med full klaff, som du har nå hvis eggløsning var søndag/mandag.

Anonymkode: 341fe...c15

Åh, det er ikke større prosenter altså🙈 Skjønner meg ikke helt på det der

Skrevet

Samleie her er jo helt perfekt timet med tanke på eggløsning, som jo er dagene før eggløsning inntreffer😅 Husk at sædceller kan leve i minst 5 dager inni deg, så det er lurt å slutte med sex (hvor han kommer inni deg) i god tid før antatt eggløsning:)

Det er, som nevnt over meg, ca. 20-25% sjanse for graviditet per syklus hvor man treffer eggløsning helt perfekt og er unge og friske. Noen steder opererer med tall helt opp til 30%.

Anonymkode: 8acbd...107

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Åh, det er ikke større prosenter altså🙈 Skjønner meg ikke helt på det der

Det er jo ganske stor sjanse for å bli gravid da, ca. 1/4 sjanse :) 

Anonymkode: 8acbd...107

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...