Gjest Acer Skrevet 12. november 2021 #1 Skrevet 12. november 2021 (endret) Tidligere så fantes det en rekke offentlige steder hvor ein kunne få gjordt sitt fornøda uvahengi av en APP eller mynter. Nå er eg i selskap med mange andre menn som opplever en slags "krise tilstand "når ein blir spissetrengt, og toalettet burde vert innenfor en radius på 10 m. Spørsmålet er hvor bør grensen gå før politiet bør gjis anledning bøtelegge folk for å urinerer på offentlig sted. ? Ikkje alle har en APP eller eit bankort eller mynter tilgjengeleg når "krisen først oppstår" Dette handler også om eit sikkerhetsproblem ettersom mange menn troleg falt i sjøen fra en kai, o.l i fylla og omkommet som eit resultat av mangel på steder hvor ein kan få urinere. Bør ikkje urinering på uønskede steder sjå i samanheng med manglende tilbud. Etter at kafeer , resturander, kjøpesenter er stengt så finnes det knapt ingen steder å går når ein er ute. Endret 12. november 2021 av Skybe
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #2 Skrevet 12. november 2021 Det finnes voksenbleier for dem som ikke klarer å holde seg. Anonymkode: 7b96f...94d 2
KjøttOPP Skrevet 12. november 2021 #3 Skrevet 12. november 2021 Drikk med måte, og ta ansvar for egne handlinger. Velkommen til voksenlivet 1
Carrot Skrevet 12. november 2021 #4 Skrevet 12. november 2021 Er dette virkelig et problem og i så fall hva er problemet ditt? At du ikke klarer holde deg, at det ikke er nok offentlige toaletter eller at det er forbud mot offentlig urinering?
visp Skrevet 12. november 2021 #5 Skrevet 12. november 2021 Jeg syns det er idiotisk å bøtelegge dette.
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #6 Skrevet 12. november 2021 Mmmmm, blir skikkelig deilig ute hvis det skulle blitt greit å pisse over alt. Anonymkode: e8396...244
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #7 Skrevet 12. november 2021 visp skrev (5 timer siden): Jeg syns det er idiotisk å bøtelegge dette. Så det er greit at folk tisser i heisen på togstasjonen, det stinker tiss der for alle som har barnevogn eller rullestol. Og tisse i underganger og trapper, alle offentlige steder ute under tak. Og inni bussskur (hvorfor ikke gå bak i friluft og tisse på gress). Jeg synes ikke det er greit. ts, om det tisses på en busk/grøft der ingen går og det er ute i friluft uten tak over så det på sikt vil vaskes av regn så er det greit. Og om det ikke er folk der så folk slipper å se på tissingen. Anonymkode: a7c09...459 1
visp Skrevet 12. november 2021 #8 Skrevet 12. november 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Så det er greit at folk tisser i heisen på togstasjonen, det stinker tiss der for alle som har barnevogn eller rullestol. Og tisse i underganger og trapper, alle offentlige steder ute under tak. Og inni bussskur (hvorfor ikke gå bak i friluft og tisse på gress). Jeg synes ikke det er greit. ts, om det tisses på en busk/grøft der ingen går og det er ute i friluft uten tak over så det på sikt vil vaskes av regn så er det greit. Og om det ikke er folk der så folk slipper å se på tissingen. Anonymkode: a7c09...459 Selvfølgelig er det ikke greit, men folk som gjør sånt er uansett immune mot bøter. det er jo stort sett rus involvert. Jeg tenker mest på bøtelegging av det nederste avsnittet ditt.
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #9 Skrevet 12. november 2021 Ikke greit å tisse innendørs (utenom på do selvsagt), og heller ikke rett ved innganger til bygg osv. Ideelt sett så tisser man ikke andre steder enn på do, men det er da også til tider vanskelig å finne do. Restauranter slipper deg ikke inn om du ikke er kunde, butikker slipper deg ikke inn på do. Det er mange andre grunner til at man trenger å tisse nå enn at man nødvendigvis har drukket for mye. Jeg har hatt store problemer som gravid, og jeg har holdt barn som har sluttet med bleie men som likevel ikke kan vente en halvtime. Anonymkode: 2f433...25d
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #10 Skrevet 12. november 2021 Må vises skjønn. Om en løper tisser bak en busk i en nesten tom park, eller om man stiller seg opp og pisser i en blomsterpotte utenfor Rådhuset. Anonymkode: c51b3...ae2 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #11 Skrevet 12. november 2021 visp skrev (1 minutt siden): Selvfølgelig er det ikke greit, men folk som gjør sånt er uansett immune mot bøter. det er jo stort sett rus involvert. Jeg tenker mest på bøtelegging av det nederste avsnittet ditt. Jeg tenker det er vel så mye unge fulle folk. Jeg har hatt respekt for det fordi jeg ikke gjør noe ulovlig hvertfall. Så det er bra at loven finnes og skremmer unna noen fra å tro at det er greit. Anonymkode: a7c09...459
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #12 Skrevet 12. november 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg tenker det er vel så mye unge fulle folk. Jeg har hatt respekt for det fordi jeg ikke gjør noe ulovlig hvertfall. Så det er bra at loven finnes og skremmer unna noen fra å tro at det er greit. Anonymkode: a7c09...459 Og så er det en del lovlydige folk som har helseproblemer/naturlige utfordringer: graviditet, urinveisinfeksjon, små barn osv. Anonymkode: 2f433...25d
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #13 Skrevet 12. november 2021 Mange steder er toalettilbudet veldig dårlig, omtrent ikke-eksisterende. Anonymkode: 2f433...25d
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #14 Skrevet 12. november 2021 Jeg som voksen tisser i skogen å på fjellet når jeg er på langtur. Noe annet enn det er da absolutt ikke nødvendig. Jeg klarer jo å holde meg til jeg kommer til nærmeste toalett, og jeg klarer å kjøpe en brus på subway eller lignende for å få låne kundetoalettet deres. Barna mine derimot, de tisser på mange rare steder. Rett og slett fordi de ikke klarer å holde seg i mer enn et par minutter når de først kjenner at de må. (Og ja, vi setter dem selvsagt alltid på do før vi drar hjemmefra). Så de tisser i grøftekanter, langs fortauet, bak busker, bak snøhauger, hvor enn det minst sjenerende stedet i nærheten er, hvis vi ikke rekker frem til et offentlig toalett. Hvis vi skulle bli bøtelagt for det hadde jeg syntes det var idiotisk ja! I hvertfall så lenge man har valgt sted med omhu, og ikke lar barna legge en kabel midt på bytorget… Ergo - grensen burde gå mellom barn og voksene, samt at man har gjort en bitte liten innsats på å benytte et sted der folk flest ikke vil tråkke midt i det. Anonymkode: febce...4cc 2
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #15 Skrevet 12. november 2021 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Og så er det en del lovlydige folk som har helseproblemer/naturlige utfordringer: graviditet, urinveisinfeksjon, små barn osv. Anonymkode: 2f433...25d Men gravide tisser ikke i heis og underganger ol. Det er stort sett fulle folk. Gravide som tisser bsk en busk ute er greit. Anonymkode: a7c09...459
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #16 Skrevet 12. november 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men gravide tisser ikke i heis og underganger ol. Det er stort sett fulle folk. Gravide som tisser bsk en busk ute er greit. Anonymkode: a7c09...459 Det var jo egentlig det jeg skrev da... Anonymkode: 2f433...25d
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #17 Skrevet 12. november 2021 visp skrev (6 timer siden): Jeg syns det er idiotisk å bøtelegge dette. Det er bedre at det offentlige rom har en eim av urin i stedet? Til TS, kvinner kan ikke bare vippe'n ut. Når vi klarer å holde oss så klarer dere også. Jeg er sikker på det! Anonymkode: 191f0...b95 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå