Gå til innhold

Sykt barn - dra på julebord?

Mille89

Anbefalte innlegg

Just now, AnonymBruker said:

Har ingen grunn for og sitte å tenke over at jeg kan være smittebærer. Man blir tullete hvis man skal tenke på det konstant.  Ja når man SELV er syk så holder man seg hjemme. Men dem har ikke sagt at «er barnet ditt sykt, så hold deg hjemme» og i dette tilfellet er ikke Ts SYK. 

Anonymkode: 4fb28...d0b

MÅ du virkelig høre det fra myndighetene før du kan ta fornuftige avgjørelser angående smitte? Tragisk, spør du meg. Og er barnet ditt sykt i norovirus holder du deg hjemme. Uten at Jonas Gahr Støre må fortelle deg det. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Muskath skrev (2 minutter siden):

MÅ du virkelig høre det fra myndighetene før du kan ta fornuftige avgjørelser angående smitte? Tragisk, spør du meg. Og er barnet ditt sykt i norovirus holder du deg hjemme. Uten at Jonas Gahr Støre må fortelle deg det. 

Nei det må jeg ikke, Men jeg svarte deg på det du svarte ;). Jeg holder meg ikke hjemme så lenge jeg selv er frisk, selvom det er sykt barn hjemme. Hva du gjør er opp til deg, men med 5 barn i hus så går det dårlig og bruke syktbarndag fra jobben så ofte. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:

Nei! La oss bare legge av oss pre-pandemioppførselen og heretter alltid bli hjemme fra unødvendige ting når vi kan være smittsomme!

Anonymkode: 1f12c...1bc

Amen! Skulle ha plusset deg hundre ganger om jeg kunne. :P 

Hold deg hjemme, for guds skyld. Omgangssyke er det mest smittsomme som finnes, og det er mange som kan bli alvorlig syke av det. I tillegg er inkubasjonstiden gjerne opp mot 72 timer, så ville absolutt ikke følt meg trygg om jeg var deg.

Anonymkode: 8858c...72f

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muskath skrev (23 minutter siden):

Det er ingenting fornuftig i å leve livet sitt som om man er syk når man ikke er det, det er hysterisk. 

Anonymkode: 44f7e...6b2

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er rimelig hysterisk når det gjelder omgangssyke, som er noe av det verste jeg vet. Men tenker likevel at du ikke trenger å pålegge deg selv isolat. Så sant du er helt frisk og er nøye med håndhygiene også på julebordet, synes jeg du kan gå. Det er umulig å gardere seg mot alt. Reglene er jo faktisk og slik at du kunne gått på julebordet om det var korona barnet ditt hadde og du var vaksinert. 

Anonymkode: 93411...b9f

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

DU HOLDER DEG HJEMME NÅR DU HAR ETT SYKT BARN HJEMME SELVSAGT!!

Anonymkode: 1fe3b...473

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Det er ingenting fornuftig i å leve livet sitt som om man er syk når man ikke er det, det er hysterisk. 

OMGANGSSYKEN. Man blir jo garantert smittet av det. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mnjah skrev (Akkurat nå):

Ikke garantert smittet. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ikke garantert smittet. 

Man har bare griseflaks om man ikke blir det. Inkubasjonstiden til omgangssyken er helt ekstrem og noe man bør ta hensyn til - helt uavhengig av pandemi eller ei. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mnjah skrev (Akkurat nå):

Man har bare griseflaks om man ikke blir det. Inkubasjonstiden til omgangssyken er helt ekstrem og noe man bør ta hensyn til - helt uavhengig av pandemi eller ei. 

Har 5 barn i hus, og dem har hatt noen runder med det nå, men aldri blitt smittet selv, ingen i nær familie ble smittet. Handler ganske mye om håndhygiene. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mille89 skrev (6 timer siden):

Hei.

Jeg skal på julebord med jobben ikveld. Sønnen min kasta opp inatt, så ser ut til at han har fått omgangssyken (blitt smitta i barnehagen). Han er i grei form nå, men redusert. Jeg føler meg fin, ingen symptomer. Har vært veldig påpasselig med å vaske og klore, og brukte munnbind når han kasta opp og når jeg rengjorde etter oppkast.

Ville dere dratt? Hadde gleda meg veldig til dette julebordet, men er også usikker mtp risiko for smitte?

Nei 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Herlighet, folk her er jo helt hysteriske! Du er jo ikke syk, og det er ikke karantene ved korona engang for tiden, og i hvert fall ikke for omgangssyke. Dra på julebord og kos deg! (Og jeg er både smittevernshysteriker og hater omgangssyke, men vi kan ikke bli helt ekstremister heller!)

Anonymkode: cd70d...262

Man drar ikke fra en liten syk gutt.

Anonymkode: d6bf9...458

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Barnet har vel en far? 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Barnet har kanskje en annen forelder også? Tipper barnet ikke blir alene hjemme. 

Anonymkode: 2ef28...597

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er ikke alltid man er det. Sitter selv med 5 barn, og har hatt omgangssyken i hus. Aldri hatt det selv, og ingen i nær familie har hatt det. Når man er nøye med vasking av hender så går det utrolig bra. ;) 

Jeg har tre barn, og har samme historie som deg. Hadde noen runder med omgangssyke hos ungene, men hverken jeg eller faren ble smittet en eneste gang.  "vask, vask, vaske henda" :Nikke:

Anonymkode: d8ae3...94a

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du valgte å dra på julebord TS. Tåpelig av meg å si kanskje, som nettopp har ligget et døgn med spysjuka..

Men så lenge du har tatt forholdsregler så ser jeg ikke poenget med å holde seg hjemme. Spysjuka får du fra barnehagen, treningssenteret, dagligvarebutikken osv osv. Du som er bevisst på håndvask og litt avstand gjør nok mindre skade enn mange andre. 

Anonymkode: 2ac12...374

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mnjah skrev (31 minutter siden):

Nei, man blir ikke det. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er ikke alltid man er det. Sitter selv med 5 barn, og har hatt omgangssyken i hus. Aldri hatt det selv, og ingen i nær familie har hatt det. Når man er nøye med vasking av hender så går det utrolig bra. ;) 

Flaks heter det. Jeg er selv utrolig nøye med hygiene og tiltak når et av barna har fått omgangssyke, men det er svært smittsomt likevel og jeg har fått det flere ganger, typisk 1,5 til 2 døgn etter det kom i hus. 

Anonymkode: f55b3...eb4

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...