Gjest *Meg* i.i Skrevet 7. oktober 2005 #1 Skrevet 7. oktober 2005 Litt morsomt utsagn på vei til barnehagen i dag: "Vet du hva mamma?" "neei?" " atte mamman til Shiram er Tulipansk!"
Gjest vimse Skrevet 7. oktober 2005 #2 Skrevet 7. oktober 2005 ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ, e fikk ståpels!!!! Så skjønn
Gjest Milah Skrevet 7. oktober 2005 #6 Skrevet 7. oktober 2005 Barn sier de skjønneste ting innimellom!
Gjest Gjesta Skrevet 7. oktober 2005 #8 Skrevet 7. oktober 2005 Hehe burde skrive ned sånne kommentarer ← Vi skriver ned sånne hver eneste dag i barnehagen. Og så samler vi dem, og gir dem til foreldrene når barnet slutter. Mange som ler godt skal jeg si deg..... Sander 4 og Jonas 4 sitter og tegner. Sander: Jeg skal tegne et hjerte til mammaen min Jonas: Det skal ikke jeg! Sander: Jeg er så glad i mammaen min assa! Jonas: Det er jeg også. det. Sander: Hvorfor skal ikke du tegne hjerte til mammaen din, da? Jonas: Nehei, det gidder jeg ikke, hun er så sur om dagen, atte! ----------------------------------------------------------------------------------------- Vi står på kjøkkenet og lager mat. En mamma kommer med barnet sitt. Jeg (voksen) spør mammaen om hun har lyst til å bli igjen for å spise suppe sammen med oss. -Nei, jeg må nok på jobben, sier hun Trine 5: Du (til meg) ? Hvorfor må mammaene på jobben sin? Jeg: Fordi de må tjene penger slik at de kan kjøpe hus og mat, og slik at dere kan være her i barnehagen :-) Trine: Koster det penger at jeg er i barnehagen? Jeg: Ja, det gjør det. Trine tenker litt. Trine: Hvor mye koster det for deg å være i barnehagen da?? ----------------------------------------------------------------------------------------- Vi har snakket om forskjellige yrker. Linda 4 sier: Jeg skal bli sånn sitte i butikk Erik 3: jeg skal kjøre t-bane! Hans Kristian 5: jeg skal bli romvesen!! ------------------------------------------------------------------------ Som dere ser, vi ler oss skakke i barnehagen.
Gjest MrsL Skrevet 7. oktober 2005 #11 Skrevet 7. oktober 2005 Mari 3 oppdager ett edderkoppnett innimellom røttene på en stor furu: "se, edderkoppen har edderkoppnett i rompa si!" Voksen: "ja, det har den." Mari: "Men den har jo ikke noe tak?" Voksen: "Nei, det har den visst ikke..." Mari tenker lenge, ser opp i furua og utbryter: "Jo, der oppe er jo taket... og når det blir snø blir det enda bedre!!" Undring sammen med barna er artig
Gjest Gjest Skrevet 7. oktober 2005 #13 Skrevet 7. oktober 2005 1) min datter på 3 1/2 gjentar at jeg sier BioTex: "Biosex" 2) gjentar videre "hissigpropp" : "nissepropp" 3) et av mine barn løp i vei på parkeringsplassen, hvorpå jeg sint forteller at det er farlig, for det kan komme biler. Eldstemann på 3 1/2 sier "Det er farlig! Da blir du helt flat, Anne!" 4) Enda et gullkorn fra min datter på 3 1/2: "Mamma, har du melk i puppene?". Nei, sier jeg. "Hvorfor har du så lange pupper da?". Jeg har vel ikke lange pupper, sier jeg. "Jo, nesten ned til tissen". Da sier jeg, "nå tøyser du fælt" (jeg er fortsatt alvorlig, men jeg ler meg skakk på innsiden..). Jeg sier da: det er vel ingen som har såå lange pupper? Da sier hun tankefullt: "Joda, og de må holde puppene oppe når de tar på seg trusa.." Da klarte jeg ikke å holde meg alvorlig lengre..
Gjest Gjest Skrevet 7. oktober 2005 #14 Skrevet 7. oktober 2005 Min datter hadde fått ny hjelm til bruk om vinteren i parken der hun går (isete om vinteren og mye bakker. Påbudt med hjelm.) Hun tok på seg hjelmen, og da sa jeg at "du kan jo gå på skøyter med den flotte hjelmen der". Da sier hun: "Nå kan jeg gå på isen som en sommerfugl!". Da sier jeg at sommerfugler vel ikke går på isen? Hun svarer raskt: "Men det gjør jeg!".
bethen Skrevet 7. oktober 2005 #15 Skrevet 7. oktober 2005 he he . mye rart her. Jeg var i praksis i en barnehage , og vi var ute og gikk tur. Vi stoppet opp ved siden av en minnestein fra krigen der det stod navnet på de falne fra det stedet. En gutt på 4 år spør hva det er som står på den minnesteinen .Førskolelæreren forklarer at da det var krig var det mangen soldater som ble drept og at på denne steinen står navnet på noen av de døde soldatene slik at vi kan minnes de. Gutten på 4 år tenker litt før han sier " ja, ja. Den som er med på leken får smake steken. " Tror det er den beste kommentaren jeg har hørt fra en unge...
koldbruna Skrevet 7. oktober 2005 #16 Skrevet 7. oktober 2005 Så mye bra det var her. Unger sier det utroligste.
Gjest *Snart medlem* Skrevet 14. oktober 2005 #17 Skrevet 14. oktober 2005 (endret) Hadde sommerjobb i barnehage en gang, og der var det en gutt som alltid var veldig misunnelig på at en jente alltid hadde noe godt med i nistepakken sin, som rosinbolle eller pølse. Han kom bort til oss voksne i håp om at han også skulle få smake. Jeg sier til ham: "du må spørre om du kan få smake litt", hvorpå han går bort til henne og sier "kan jeg få spørre?" De andre voksne som hører ham si dette, forstår ikke hva han vil, og sier "ja, bare spør du", noe som selvfølgelig skaper visse forviklinger, gråt og hyl. Endret 14. oktober 2005 av *Snart medlem*
Gjest Gjest Skrevet 14. oktober 2005 #18 Skrevet 14. oktober 2005 Vi skriver ned sånne hver eneste dag i barnehagen. Og så samler vi dem, og gir dem til foreldrene når barnet slutter. Mange som ler godt skal jeg si deg..... Det synes jeg var et utrolig bra tiltak. Hadde blitt kjempeglad hvis jeg de hadde gjort det da mine gikk i barnehagen!
Gjest Gjest Skrevet 14. oktober 2005 #19 Skrevet 14. oktober 2005 Jeg hadde fått kjæreste (sambo nå) og nylig introdusert han for 3-åringen. Om morgenen kommer sønnen min løpende inn på badet til oss. Sønnen min, som er en ordentlig skravlekopp, setter i gang henvendt til meg: blablablablabla. Han kikker raskt bort på kjæresten som dusjer, og sier, fremdeles henvendt til meg: "Å! - Det var stor tiss, ass!", før han fortsetter blablablabla. Vi knakk sammen.
liv Skrevet 14. oktober 2005 #20 Skrevet 14. oktober 2005 Jeg jobber i barnehage og har øyekatar nå. I dag da alle barna skulle tegne seg selv skjedde noe litt morsomt. Ei av jentene på 3 var litt usikker på øyenfargen sin så vi gikk bort til speilet for å se. Etter å granske litt svarer hun hvit, jo svarer jeg det er hvit og. Sier så, se på mine øyne, hvilken farge er de?(vi har samme øyefarge) og jentungen svarer momentant; RØD!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå