Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan noen anbefale en god lyslenke til julepynting i trærene ute som går på batteri? Ser en del butikker selger dette, men at kundeanmeldelsene ikke er så gode🙄 Vil jo helst ha en som holder hele desember, og som lyser bra og lenge i mørket.

Anonymkode: daf2f...9f9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må nok belage deg på å bytte batteri ofte, batteriene holder mye kortere i kulda.

• Liker 2
Skrevet
Splittbinders skrev (4 minutter siden):

Du må nok belage deg på å bytte batteri ofte, batteriene holder mye kortere i kulda.

Enig i dette. Men om TS velger oppladbare batterier, så kan disse lades på dagtid.

Stikkontakt med timer vil nok være enklere (om målet er å spare strøm, noe det er for mange nå for tiden)

Anonymkode: 0c957...74c

Gjest 123 eller noe
Skrevet

Synes dette er en uting, lys som blir svakere og svakere fordi batteriet tappes... Søppel. Unngår å kjøpe lys med batteri uansett hvor fine de er, holder oss til kontakt med timer her.

Skrevet

Har fra Rusta, det er timer på de. Må bytte batteri en gang i uka. Har hatt de i flere år, og det er liv i de fortsatt.

Anonymkode: 11e6c...c35

• Liker 2
Skrevet

Tips til å få batteriene til å vare lengee:

- kjøp lyslenke med timer. Så slås lysene på kl 18 f.eks og slukker etter 6-8 timer

- pakk inn batteriboksen i noe som isolerer, slik som f.eks bobleplast + tett plastpose. Eller legg den i en tovet vott + tett plastpose.

Kjøpte min på Plantasjen. Ta vare på kvitteringen🤞

Anonymkode: 5fe42...222

• Liker 2
Skrevet

Har sett det samme. Hadde så lyst til å pynte opp balkongen med en sånn girlanderlyslenke, men kun dårlige omtaler på alt av det som går på batteri. Ikke alle som har stikkontakt ledig til dette 🤷🏻‍♀️

Anonymkode: 29c43...3ea

Skrevet

Takk for mange svar:)
Målet for min del er ikke strømsparing, men at stedet der lysene skal henges opp er utilgjengelig for bruk av stikkontakt:/ Så da er eneste mulighet batteri eller solcelle. Ønsker dog ikke å sette i gang med mindre løsningen er enkel og holder (trist med bruk og kast som det refereres til lengre oppe i tråden) flere sesonger

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Takk for mange svar:)
Målet for min del er ikke strømsparing, men at stedet der lysene skal henges opp er utilgjengelig for bruk av stikkontakt:/ Så da er eneste mulighet batteri eller solcelle. Ønsker dog ikke å sette i gang med mindre løsningen er enkel og holder (trist med bruk og kast som det refereres til lengre oppe i tråden) flere sesonger

De som jeg har fra Rusta har en levetid på 20.000 timer, så de overlever nok denne sesongen her også. Men det står levetid på pakkene, mener jeg.

Anonymkode: 11e6c...c35

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...