Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i midten av tyveårene og er samboer. Jobber i helsesektoren - noe som vil si kvelds og helgejobbing. 

Jeg har ei venninne som alltid vil drikke vin i helgene og ber meg alltid om å komme. Jeg synes frihelgene mine er hellige og jeg har ikke behov for å være sosial hele tiden. 

Hver eneste gang blir hun sur på meg når jeg sier nei. Jeg vet jeg kan si nei ofte, men for min del synes jeg det er hyggeligere å møtes på feks lørdag formiddag og spise lunsj etc. (Det er også noe vi gjør ofte). 

Nå sier hun at jeg bare sier nei fordi jeg driter i vennene mine og baaare vil bære med samboer. Men det gjør jeg alldeles ikke. Jeg synes bare det er godt å slappe av hjemme foran TVen etter en lang arbeidsuke.. 

Når hun skriver sånne meldinger til meg så blir jeg jo lei meg og får dårlig samvittighet..på en annen måte må jeg gjøre det jeg selv vil. 

Vet ikke hvor jeg vil med dette, men er så lei av å ha dårlig samvittighet samtlige helger fordi jeg ikke kommer å drikker vin (selvom vi har møttes på dagtid..) a

Flere som har det sånn?😌

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er mange som blir slitne av å være sosiale. Du er kanskje en mer innadvent/reservert type mens din venn er mer ekstrovert? Du må være ærlig med henne. Hvis ikke blir du bare irritert og det går (enda) mer utover vennskapet. det høres også ut som om dere er på forskjellige steder/stadier i livet nå og det er også helt ok.

Også er det jo også slik at det ikke bare er din venn som må føye seg etter dine behov. Kanskje du kan droppe besøket på formidagen en helg og heller møte henne på kvelden, så får dere litt av hvert.

Anonymkode: 5b2bc...97a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...