Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som er prøvere, tar dere influensavaksinen?

Vi får den gratis på jobb, og jeg vurderer det. Kan jo være skadelig for fosteret dersom mor blir skikkelig sjuk under graviditeten?

Anonymkode: dc56a...02c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, den er anbefalt så den har jeg tatt uten tvil. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg fikk samme tilbud men valgte å takke nei da jeg nylig har gjennomgått kraftige bivirkninger fra korona vaksinen og orker rett og slett ikke en runde til med vaksine nå.

Bruker munnbind, vasker og spriter hender og håper jeg kommer langt med det 😊

Anonymkode: c25ff...b6e

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg fikk samme tilbud men valgte å takke nei da jeg nylig har gjennomgått kraftige bivirkninger fra korona vaksinen og orker rett og slett ikke en runde til med vaksine nå.

Bruker munnbind, vasker og spriter hender og håper jeg kommer langt med det 😊

Anonymkode: c25ff...b6e

Har du tatt influensavaksine før da? Jeg tok den i fjor og merket ingenting, men ble litt dårlig etter dose 2 mot korona. Det er ikke sikkert at du blir like dårlig av influensavaksinen :)

Anonymkode: 3afb4...e75

• Liker 1
Skrevet

Jeg har tatt den. Gjør det hvert år, da jeg er i risikogruppen.

Anonymkode: d1705...a16

Skrevet

Den er jo uansett anbefalt for gravide, siden influensa i graviditeten kan være farlig for fosteret. Om jeg hadde mulighet til å ta den som prøver ville jeg absolutt gjort det! 

Anonymkode: fadff...a95

• Liker 1
Skrevet

Er gravid og har tatt den :) 

Anonymkode: 886e2...b83

• Liker 2
Skrevet

Skulle ta den før ny runde IVF, men ble tidligere oppstart enn planlagt så da ble det ikke. Synd, hvis jeg blir gravid må jeg klare meg uten ganske lenge. Hadde jeg kunnet gå tilbake i tid hadde jeg prioritert den, influensa er ikke bra for fosteret..

Anonymkode: f03c8...b86

Skrevet

Det har jeg ingen grunn til. Ikke hatt noen symptomer på mange år, og jobber heller ikke i helsevesenet.

Anonymkode: 73849...ed3

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.11.2021 den 12.36):

Skulle ta den før ny runde IVF, men ble tidligere oppstart enn planlagt så da ble det ikke. Synd, hvis jeg blir gravid må jeg klare meg uten ganske lenge. Hadde jeg kunnet gå tilbake i tid hadde jeg prioritert den, influensa er ikke bra for fosteret..

Anonymkode: f03c8...b86

Den kan tas når som helst i graviditeten.

Anonymkode: 507ad...a80

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Den kan tas når som helst i graviditeten.

Anonymkode: 507ad...a80

Som med covid-vaksine så anbefales den ikke i første trimester med mindre det foreligger andre grunner. Dette fordi vanlige bivirkninger som f.eks feber heller ikke er heldig for tidlig fosterutvikling. 

Anonymkode: fadff...a95

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...