Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg røyker en sigarett hver kveld. Kanskje to i helgene. Oppdaget at jeg er gravid. Ikke planlagt. Er sannsynligvis 4-5 uker på vei. Blir selvsagt ikke mer røyking! 

Hadde også en fyllakule når jeg sannsynligvis var uke 3-4.

Hvor skadelig er dette? Hørt det er mindre skadelig enn alkohol, men likevel...

Anonymkode: 3df79...2af

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Herre min hatt. CHILL !!!! 

Anonymkode: 91e12...5cb

• Liker 3
Skrevet

Dette gjelder mange så slapp av, går helt fint;)

• Liker 1
Skrevet

Du kan nok slappe helt av. Når man ikke vet om at man er gravid, lever man livet som man pleier. 

Så lenge du holder deg unna røyk og alkohol heretter så går nok dette helt fint! 

Gratulerer og lykke til med graviditeten 😊

Anonymkode: 5bd36...070

• Liker 2
Skrevet

Ta det helt med ro. Selvsagt er det ikke bra å røyke, men det er ikke spesielt ille for babyen din om du slutter nå. Fyllekule er verre, men når det er så tidlig i svangerskapet så har det også gått bra. Barnet deler ikke dine blodsirkulasjon så tidlig i svangerskapet. 

Anonymkode: 4351e...2f1

Skrevet

Det går fint. 

Verre med distriktsjentene som triller på vognen med sigg å iskaffe. 

Anonymkode: cae62...50c

• Liker 1
Skrevet

Det tar litt tid før fosteret blir koblet på morens blodstrøm, ikke før i uke 4-5, så vidt jeg vet, Du kan lese om det. Først må embryoet feste seg i livmorveggen osv. Så fyllekulen var sannsynligvis før det. 

Uansett så er er det ikke noe du får gjort med, og det går nok helt fint. Dette er så klart veldig vanlig, og ikke noe du får gjort med nå uansett. 

Anonymkode: eab1a...492

Skrevet

Dette går helt bra. Viktig å ikke bli hysterisk.

• Liker 1
Skrevet

Det går nok fint. Men ikke finn på å begynn med røyk igjen når ungen er født. Passiv røyking er ikke bra for barn.... og selv om du går ut må de leve med røykstanken og stempelet det er å ha ei mor som ikke gjør det beste for barna sine....

Anonymkode: d6ff3...e0f

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Jeg røyker en sigarett hver kveld. Kanskje to i helgene. Oppdaget at jeg er gravid. Ikke planlagt. Er sannsynligvis 4-5 uker på vei. Blir selvsagt ikke mer røyking! 

Hadde også en fyllakule når jeg sannsynligvis var uke 3-4.

Hvor skadelig er dette? Hørt det er mindre skadelig enn alkohol, men likevel...

Hvorfor røyker du en sigarett hver kveld? Har du alltid gjort det? Ikke vanskelig å bare holde seg til den ene da?

Skrevet

Sigaretter er farligere enn alkohol, det er en gammel myte. Men som andre sier så er det tidlig, og vanligvis så fører verken tobakk eller alkohol i svangerskapet til faktiske skader (men du burde holde deg helt unna nå).

Anonymkode: 30f19...93f

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Sigaretter er farligere enn alkohol, det er en gammel myte. Men som andre sier så er det tidlig, og vanligvis så fører verken tobakk eller alkohol i svangerskapet til faktiske skader (men du burde holde deg helt unna nå).

Anonymkode: 30f19...93f

Hvor har du det fra? Link til kilde? Høres rart ut for meg - da skulle man jo tro at boomer-generasjonen var rimelig skada da?

Anonymkode: e9838...61e

Skrevet
Ariel95 skrev (9 timer siden):

Hvorfor røyker du en sigarett hver kveld? Har du alltid gjort det? Ikke vanskelig å bare holde seg til den ene da?

Jeg har trappet ned siden jeg ønsker å slutte. Har jo selvsagt ikke røykt mer nå når jeg vet at jeg er gravid. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...