AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #1 Skrevet 12. november 2021 I forbindelse med planlagt keisersnitt fikk jeg satt inn et kateter i urinrøret før operasjonen. Hun som først skulle sette det inn fikk det ikke til. Hun stakk kateteret ganske hardt inn mot urinrøret flere ganger uten å lykkes, og til slutt måtte en kollega av henne overta. Da gikk det fint. Dagen etter keisersnittet ble kateteret fjernet uten problemer. Jeg kunne tisse like etterpå, så har ikke hatt vanskelig for å tømme blæren. Men siden fjerningen og frem til nå 1 uke etter, kjenner jeg tydelige smerter/ubehag hver gang jeg tisser. Ikke sterke smerter, men en dump smerte/trykkende følelse. Noen som har opplevd lignende etter keisersnitt? Kan det skyldes rifter i urinrøret? Jeg tviler på det er urinveisinfeksjon, da jeg ikke kjenner skarpe/stikkende smerter. Anonymkode: 9ed68...a21
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #2 Skrevet 12. november 2021 Ja, jeg hadde det akkurat sånn etter keisersnitt. Tok urinprøve for å være sikker, og det bør egentlig du gjøre også, for det kan visst være farlig å få urinveisinfeksjon så kort tid etter keisersnittet. Jeg hadde ikke urinveisinfeksjon og den lille smerten/ubehaget forsvant av seg selv etterhvert. Urinrøret er jo ganske lite og følsomt, så det er jo naturlig at man kjenner litt ubehag etter å ha hatt kateter. Anonymkode: 0e26e...299
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #3 Skrevet 12. november 2021 Ta en UVI-test ja. Jeg fikk heftig infeksjon etter kateteret. Man kan nok bli litt sår også. Anonymkode: 82f45...805 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #4 Skrevet 12. november 2021 Ta en uvi-test. Jeg fikk infeksjon begge gangene. Anonymkode: 8d9e0...82f 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #5 Skrevet 12. november 2021 Ja, man kan kjenne ubehag etter å ha hatt kateter. Det er også dessverre vanlig å få urinveisinfeksjon. Anbefaler deg å ta en urinprøve selvom du ikke kjenner klassiske symptomer 😊 Anonymkode: 2e6e5...b7f
boblevann Skrevet 12. november 2021 #6 Skrevet 12. november 2021 Ta en urinprøve og sjekk for infeksjon Jeg ble kateterisert hver 3. time etter min vaginale fødsel, og slet med lignende smerter som deg en stund etterpå. Det gikk over av seg selv, men alltid best å utelukke infeksjon! 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #7 Skrevet 12. november 2021 Hadde det på samme måte etter planlagt snitt for noen uker siden. Varte nok i et par uker etterpå. Hadde ikke urinveisinfeksjon. Anonymkode: 5f3d1...dc1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #8 Skrevet 12. november 2021 boblevann skrev (8 timer siden): Ta en urinprøve og sjekk for infeksjon Jeg ble kateterisert hver 3. time etter min vaginale fødsel, og slet med lignende smerter som deg en stund etterpå. Det gikk over av seg selv, men alltid best å utelukke infeksjon! Dette! Og i tillegg FRES over at INGEN på sykehuset nevnte at det var vanlig. Gikk med sinnsyke smerter lenge etter fordi «det er vanlig å ha vondt etter fødsel» Anonymkode: 23f15...b2f 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå