Gå til innhold

Angst for å vaksinere meg :(

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Tenk på hvor mange kvinner som har tatt vaksinen… ikke mange promille som har fått mensforstyrrelser. Vet det ikke er noe vitenskapelig bevis, men jeg kjenner rimelig mange kvinner, og har ikke hørt om en eneste en.

Anonymkode: 2b6c5...b97

Jeg fikk mensfortyrrelser av vaksinen, men det som har føkka opp mensen mest i mitt liv og som jeg fikk høyt blodtrykk av var P-PILLER!!

Nå tar jeg nr 3 så fort den er tilgjengelig.

Anonymkode: c7660...901

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Jeg fikk mensfortyrrelser av vaksinen, men det som har føkka opp mensen mest i mitt liv og som jeg fikk høyt blodtrykk av var P-PILLER!!

Nå tar jeg nr 3 så fort den er tilgjengelig.

Anonymkode: c7660...901

P-piller kan man slutte med...

Anonymkode: 704ed...e06

• Liker 5
Skrevet

Jeg var fullvaksinert 01 september. Tok moderna som dose 2. Ingen bivirkninger hverken ved første dose (pfizer) eller 2 dose (moderna) 

Ungen min på 6 år fikk korona av noen i klassen, fikk symptomer lørdag kveld, testet positivt på mandag. Hoster veldig, har hatt snørr og feber i 1,5 dag. Har lagt i samme seng som meg og hostet meg i ansiktet hver eneste natt. 

Jeg tester fremdeles negativt. 

Er VELDIG glad for at jeg er vaksinert, ellers hadde jeg helt garantert fått korona med usikkert utfall.

Anonymkode: 34019...c4b

• Liker 2
Skrevet

Tråden er ryddet for brudd på retningslinjene på korona-rommet, spekulasjoner og svar til dette. Elaine Marley, mod.

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Dette er et valg du må ta selv. Du er ikke en fare for andre ved å gå uvaksinert, da også vaksinerte får smitten og smitter videre. Det går kun utover deg selv.

Så utrolig tåpelig sagt. Det går ikke kun utover en selv hvis man smitter andre når man er uvaksinert. Vaksinerte har mindre sjanse for å bli syke og smittsomme.

• Liker 4
Skrevet

Ok

1) Det at man kan smitte noen som vaksinert betyr ikke at det er det samme om man er vaksinert eller ikke. Uvaksinerte smitter i mye større grad!

2) Folk må slutte å lage sin egen statistikk ut fra folk man kjenner!  Det spiller liten rolle hvor mange du kjenner som fikk bivirkninger. Det er sykt dårlig forskning med altfor få deltakere til å kunne konkludere med noe.  Egentlig er jeg usikker på om flere her bør tolke større studier selv også, det tolkes jo i både øst og vest. Hør heller på ekspertenes anbefalinger

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg skjønner deg godt.. Jeg har tatt førstedosen, men nå angrer jeg egentlig, og hater at dette ligger i kroppen min og kan påvirke meg i ubestemt tid. 

Hvis noen spør sier jeg bare at jeg er fullvaksinert. 

Anonymkode: 7c573...610

😏

Skrevet

Jeg velger å ikke vaksinere meg foreløpig, fordi jeg er redd for bivirkninger. Jeg er ikke redd for å få vondt i armen et par dager, jeg er redd for at mensforstyrrelsene og det at mange damer plutselig får melk i puppene!! Skal være mer alvorlig en vi foreløpig vet. Eller at jeg skal få en av de mange andre bivirkningene folk har fått. Det er ikke så stor sjanse for å få alvorlige bivirkninger, men stor nok sjanse til at jeg ikke er villig til å ta den (og en ny hver 6mnd, for da øker sjansene). Langtidseffektene vet heller ingen!

Jeg er i midten av 20 årene, så jeg kommer med stor sannsynlighet til å overleve corona hvis jeg får det. Så da velger jeg det over vaksinen. Prøver selvfølgelig å unngå det, men varer corona flere år kommer nok de fleste til å oppleve det.

Det er nå sånn jeg tenker! Kan godt hende jeg endrer mening etterhvert, men det blir ikke før vi faktisk vet med større sikkerhet hva som blir å skje. 

• Liker 4
Skrevet
NorthernLight skrev (48 minutter siden):

Så utrolig tåpelig sagt. Det går ikke kun utover en selv hvis man smitter andre når man er uvaksinert. Vaksinerte har mindre sjanse for å bli syke og smittsomme.

VET man at vaksinerte er mindre smittsomme? 

– Vaksinen er ikke egnet til å hindre smitte. Det er ikke veldig stor forskjell på smittsomhet blant ikke-vaksinerte og vaksinerte, sier professor Ulvestad.

https://www.tv2.no/a/14321028/

• Liker 7
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg var fullvaksinert 01 september. Tok moderna som dose 2. Ingen bivirkninger hverken ved første dose (pfizer) eller 2 dose (moderna) 

Ungen min på 6 år fikk korona av noen i klassen, fikk symptomer lørdag kveld, testet positivt på mandag. Hoster veldig, har hatt snørr og feber i 1,5 dag. Har lagt i samme seng som meg og hostet meg i ansiktet hver eneste natt. 

Jeg tester fremdeles negativt. 

Er VELDIG glad for at jeg er vaksinert, ellers hadde jeg helt garantert fått korona med usikkert utfall.

Anonymkode: 34019...c4b

Du vet vel det tar opptil 1-2 uker før du får påvist korona?

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Fordi du som vaksinert kan selvfølgelig ikke spre smitte...

Anonymkode: 704ed...e06

Er jo nettopp derfor det er greit med coronapass. Så slipper vi vaksinerte (flertallet i Norge) å smitte andre som kan bli veldig dårlig av dette viruset...

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg tok dose 2 med Moderna for halvannen måned siden og har vært sykemeldt fra jobben siden. Symptomene begynte dagen etter jeg fikk vaksinen. Sliter med ekstrem hodepine hver dag, konsetrasjons- og hukommelsesproblemer, kvalme som kommer og går, generell følelse av å være helt utmattet og ikke orke små ærend som å gå på butikken som ligger 100 meter ned i gata, svimmelhet ved all anstrengelse (blir svimmel av å gå opp en liten trapp, mens før gikk jeg fra bakkeplan og opp til leiligheten min i femte etasje uten å bli anpusten). Jeg merket ingenting etter dose 1, men etter dose 2 har hele helsen min gått i kjelleren.

Jeg har ukentlig kontakt med fastlegen for å få sykemeldingen forlenget, for jeg greier ikke å gå på jobb lenger. Før vaksinen hadde jeg ikke hatt en sykedag på to år. Legen har tatt alskens blodprøver og undersøkt meg fra topp til tå, men konklusjonen er at det er en dårlig reaksjon på vaksinen og at jeg har vært uheldig. Hun kan ikke svare på når jeg kan forvente å bli bedre...

Så jeg skjønner deg godt. Jeg har aldri vært skeptisk til vaksiner før, men akkurat denne har jeg kjent på kroppen og det føles ikke bra. Jeg kommer ikke til å ta en tredje dose. Føler meg lei og deppa nå som jeg har gått fra å være aktiv og arbeidssom til mer eller mindre sengeliggende.

Anonymkode: d9b2e...083

I forkant av 2 dose, var du veldig skeptisk? redd? Andre stressende tanker om bivirkninger? Jeg tror de fleste som sliter med hodepine, sliten i kroppen osv pga av tanker om at de kan få bivirkninger, får en krise i hodet sitt om de kjenner en mild bivirkning som lett feber, evt øm arm, gjør at kroppen, med toppen, går i vranglås og får en psykisk og fysisk krasj... 

• Liker 2
Skrevet
Pivot skrev (20 minutter siden):

VET man at vaksinerte er mindre smittsomme? 

– Vaksinen er ikke egnet til å hindre smitte. Det er ikke veldig stor forskjell på smittsomhet blant ikke-vaksinerte og vaksinerte, sier professor Ulvestad.

https://www.tv2.no/a/14321028/

Det har blitt forklart gjentatte ganger?   Hvorfor tror du  du det er mye større smitte i land  med lav vaksinedekning? Selvfølgelig bidrar vaksinering til at smitten går ned i samfunnet

I Russland har de satt dødsrekord etter dødsrekord de siste to ukene. Nå innfører landet igjen strenge coronatiltak.

Det samme skjer i Romania, som heller aldri før har registrert så mange coronadødsfall som de gjør nå.

I Latvia peker også pilene i feil retning. Ikke siden januar i år, under en kraftig andre bølge, har det baltiske landet registrert flere dødsfall.

I Polen beskriver myndighetene det høye smittetrykket som en «pandemieksplosjon».

De østeuropeiske landene har én ting til felles: Lav eller utilstrekkelig vaksinasjonsgrad.

https://www.dagbladet.no/nyheter/knuser-dodsrekorder/74421408

One study tracked over 600,000 COVID-19 cases in 13 states from April through mid-July. As delta surged in early summer, those who were unvaccinated were 4.5 times more likely than the fully vaccinated to get infected, over 10 times more likely to be hospitalized and 11 times more likely to die, according to the Centers for Disease Control and Prevention.

https://www.usnews.com/news/health-news/articles/2021-09-10/cdc-finds-unvaccinated-11-times-more-likely-to-die-of-covid

• Liker 6
Skrevet
Busthead skrev (53 minutter siden):

Jeg velger å ikke vaksinere meg foreløpig, fordi jeg er redd for bivirkninger. Jeg er ikke redd for å få vondt i armen et par dager, jeg er redd for at mensforstyrrelsene og det at mange damer plutselig får melk i puppene!! Skal være mer alvorlig en vi foreløpig vet. Eller at jeg skal få en av de mange andre bivirkningene folk har fått. Det er ikke så stor sjanse for å få alvorlige bivirkninger, men stor nok sjanse til at jeg ikke er villig til å ta den (og en ny hver 6mnd, for da øker sjansene). Langtidseffektene vet heller ingen!

Jeg er i midten av 20 årene, så jeg kommer med stor sannsynlighet til å overleve corona hvis jeg får det. Så da velger jeg det over vaksinen. Prøver selvfølgelig å unngå det, men varer corona flere år kommer nok de fleste til å oppleve det.

Det er nå sånn jeg tenker! Kan godt hende jeg endrer mening etterhvert, men det blir ikke før vi faktisk vet med større sikkerhet hva som blir å skje. 

Nå er det også mange unge som sliter med alvorlige ettervirkninger /longcovid.,i flere måneder ,noen mer en et år etter gjennomgått korona . Dette er gjerne symptomer fra hjerte lunger og hjerne. m.m Vi vet enda ikke hva det vil si på lang sikt, men det rammer  også unge topptrente, og barn ,som nesten ikke hadde symptomer da de ble smittet. Dette er noe unge bør  tenke igjennom før de tar et valg . For det er urovekkende at såpass mange sliter med dette

Når det gjelder menstruasjon forstyrrelser  ses det både hos de som er vaksinert og hos de som har gjennomgått covid. Hos de fleste stabliseres det etter en måned eller to, og det er også  vanlig når kroppen gjennomgår en stress reaksjon, men det er selvfølgelig kjedelig for de som får langvarige plager

• Liker 6
Skrevet
Lana01 skrev (13 minutter siden):

Det har blitt forklart gjentatte ganger?   Hvorfor tror du  du det er mye større smitte i land  med lav vaksinedekning? Selvfølgelig bidrar vaksinering til at smitten går ned i samfunnet

I Russland har de satt dødsrekord etter dødsrekord de siste to ukene. Nå innfører landet igjen strenge coronatiltak.

Det samme skjer i Romania, som heller aldri før har registrert så mange coronadødsfall som de gjør nå.

I Latvia peker også pilene i feil retning. Ikke siden januar i år, under en kraftig andre bølge, har det baltiske landet registrert flere dødsfall.

I Polen beskriver myndighetene det høye smittetrykket som en «pandemieksplosjon».

De østeuropeiske landene har én ting til felles: Lav eller utilstrekkelig vaksinasjonsgrad.

https://www.dagbladet.no/nyheter/knuser-dodsrekorder/74421408

One study tracked over 600,000 COVID-19 cases in 13 states from April through mid-July. As delta surged in early summer, those who were unvaccinated were 4.5 times more likely than the fully vaccinated to get infected, over 10 times more likely to be hospitalized and 11 times more likely to die, according to the Centers for Disease Control and Prevention.

https://www.usnews.com/news/health-news/articles/2021-09-10/cdc-finds-unvaccinated-11-times-more-likely-to-die-of-covid

Man vet at uvaksinerte blir oftere registrert smittet, men vaksinerte er ikke nødvendigvis mindre smittsomme, nei. 

- Studien bekrefter at vaksinering ikke er tilstrekkelig for å hindre overføring av coronaviruset i husstander der man lever tett på hverandre. Det at så mange som 1 av 4 fullvaksinerte personer smittes hvis de bor sammen med en coronasmittet person, uavhengig av om vedkommende er vaksinert eller ikke, forklarer antakelig mye av hvorfor flertallet av innlagte covid-pasienter i Norge for tida er fullvaksinerte, sier Nakstad og utdyper:

- Studien bekrefter også at du som fullvaksinert person kan være like smittsom som en uvaksinert person hvis du først blir smittet selv, men dem du bor sammen med er mer mottakelige for smitte dersom de er uvaksinerte. Nær 4 av 10 smittes da, viser denne studien.

https://www.google.com/amp/s/www.dagbladet.no/nyheter/sa-mange-fullvaksinerte-blir-smittet/74571986/amp

• Liker 5
Skrevet (endret)
Pivot skrev (14 minutter siden):

Man vet at uvaksinerte blir oftere registrert smittet, men vaksinerte er ikke nødvendigvis mindre smittsomme, nei. 

- Studien bekrefter at vaksinering ikke er tilstrekkelig for å hindre overføring av coronaviruset i husstander der man lever tett på hverandre. Det at så mange som 1 av 4 fullvaksinerte personer smittes hvis de bor sammen med en coronasmittet person, uavhengig av om vedkommende er vaksinert eller ikke, forklarer antakelig mye av hvorfor flertallet av innlagte covid-pasienter i Norge for tida er fullvaksinerte, sier Nakstad og utdyper:

- Studien bekrefter også at du som fullvaksinert person kan være like smittsom som en uvaksinert person hvis du først blir smittet selv, men dem du bor sammen med er mer mottakelige for smitte dersom de er uvaksinerte. Nær 4 av 10 smittes da, viser denne studien.

https://www.google.com/amp/s/www.dagbladet.no/nyheter/sa-mange-fullvaksinerte-blir-smittet/74571986/amp

Ja man kan overføre smitte, hvis man blir smittet, og noen blir det

Studier viser også at jo flere i husstanden som er vaksinert, jo mer beskyttet er man mot å bli smittet,

Tall fra Israel viser at smitten gikk drastisk ned , da  folk fikk tredje vaksine dose. Hvorfor? 

Endret av Lana01
  • Liker 6
Skrevet
Lana01 skrev (Akkurat nå):

Ja man kan overføre smitte, hvis man blir smittet, og noen blir det

Studier viser også at jo flere i husstanden som er vaksinert, jo mer beskyttet er man mot å bli smittet,

Tall fra Israel viser at smitten gikk drastisk ned , da  folk fikk tredje vaksine dose. Hvorfor? 

Men da må du lese hva jeg faktisk skriver, og ikke vri temaet over på noe annet. Den jeg siterte hevdet at vaksinerte er mindre smittsomme. Det var det jeg satte spørsmålstegn ved.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg har utsatt så lenge å vaksinere meg pga fryktelig angst for bivirkninger og at jeg føler jeg ikke stoler på den helt enda.

Tror jeg kommer til å slite med angst hver dag etter vaksinen i framtiden..

Hva kan jeg gjøre? Vente litt til? Folk blir jo syke uansett vaksinert 

Anonymkode: af845...af0

Er du ikke enda reddere for å få sykdommen da, fullstendig uvaksinert? Den kan ramme hardt hos noen. Havne på sykehus.

Iflg alt som står i media om dagen, er det en full oppblussing i gang nå.  

• Liker 4
Skrevet
Pivot skrev (19 minutter siden):

Men da må du lese hva jeg faktisk skriver, og ikke vri temaet over på noe annet. Den jeg siterte hevdet at vaksinerte er mindre smittsomme. Det var det jeg satte spørsmålstegn ved.

Da bør du nesten spesifisere at du mener det. Det blir gang på gang hevdet at vaksinerte smitter like mye. Det er feil informasjon, bevist? Det er forøvrig studier som viser til at man også er mindre smittsom , om man blir smittet. . Det er uenighet rundt  det. 

og de er mindre smittsomme iom at de ikke smittes like lett. Hvis . en som er smittet, har like mange nærkontakter uvaksinerte og vaksinerte.. vil de uvaksinerte vennene  smitte  videre i mye større grad. 4 x  så mange i den uvaksinerte gruppen smittes. Dette vil å øke på...ettersom de smittede møter enda flere uvaksinerte. 

• Liker 4
Skrevet
Lana01 skrev (10 minutter siden):

Da bør du nesten spesifisere at du mener det. Det blir gang på gang hevdet at vaksinerte smitter like mye. Det er feil informasjon, bevist? Det er forøvrig studier som viser til at man også er mindre smittsom , om man blir smittet. . Det er uenighet rundt  det. 

og de er mindre smittsomme iom at de ikke smittes like lett. Hvis . en som er smittet, har like mange nærkontakter uvaksinerte og vaksinerte.. vil de uvaksinerte vennene  smitte  videre i mye større grad. 4 x  så mange i den uvaksinerte gruppen smittes. Dette vil å øke på...ettersom de smittede møter enda flere uvaksinerte. 

At setningen "VET man at vaksinerte er mindre smittsomme?" trenger en spesifisering er vanskelig å forstå... Det var uansett ikke myntet på noe som du skrev.

Fullvaksinerte blir forresten smittet i hopetall nå, selv om uvaksinerte blir oftere smittet relativt sett. Og hvis de fullvaksinerte er like smittsomme som uvaksinerte så sier det seg selv at fullvaksinerte bidrar til økningen i smittetall. 3822 fullvaksinerte (mot 1613 uvaksinerte over 16 år) fikk påvist smitte i uke 44. Det er mange som kan smitte videre, det. 

• Liker 5
  • Opprett ny...