AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #21 Del Skrevet 12. november 2021 Jeg forstår deg. Selv har jeg tatt to vaksiner, og var fullstendig utslått i flere uker etterpå etter andre dose. Som i sin tur endte med en ekstrem psykisk knekk. Så det blir ingen 3. dose på meg. Aldri i livet! Det er så jævlig lett for de som fikk lite eller ingen bivirkninger å si at andre skal ta den, når de selv ikke har vært plaget av bivirkninger. Jeg vil ikke risikere å kanskje bli enda dårligere av neste dose, kun for å tilfredsstille en eller annen samfunnsmoral. Anonymkode: 187bc...f36 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Loff77 Skrevet 12. november 2021 #22 Del Skrevet 12. november 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har utsatt så lenge å vaksinere meg pga fryktelig angst for bivirkninger og at jeg føler jeg ikke stoler på den helt enda. Tror jeg kommer til å slite med angst hver dag etter vaksinen i framtiden.. Hva kan jeg gjøre? Vente litt til? Folk blir jo syke uansett vaksinert Anonymkode: af845...af0 Så gi f da, går fint 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #23 Del Skrevet 12. november 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva hvis jeg blir psysisk syk i lengre tid pga vaksinen? Kjenner flere som fått rare bivirkninger Anonymkode: af845...af0 Har du hørt om fjøra som ble til veldig mange høns? Dette er et slikt tema som blir større og verre jo lengre folk får prate om det i ettertid. Jeg har ikke hørt om noen bivirkninger i min omgangskrets, venner, familie eller naboer og jeg selv har tatt begge sprøytene og merket absolutt ingen bivirkninger i det hele tatt. Å kjenne litt ømhet når en tar på stedet der stikket er satt er ingen "bivirkning", men helt normalt når en har fått en injeksjon. Jeg hadde min tvil i starten, men etter hvert som tiden gikk tenkte jeg at det er like greit å ta det, alt tatt i betraktning. Vi må stole på at "de" vet hva de ber oss om å gjøre og selv om de ikke egentlig vet sikkert, så forsøker de seg frem og det går antagelig til en god sak til sist. Snart skal vi nok ha dose tre. Jeg skal ta den også. Anonymkode: a84aa...5c5 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majer Skrevet 12. november 2021 #24 Del Skrevet 12. november 2021 Selv om man kan bli syk av vaksinen er det bare rett etter. Vi vet at de fleste virusinfeksjoner har muligheten til å ta livet av folk flere tiår etter kontakt. Med vaksine reduseres den risikoen. Får du ikke litt angst av å tenke på at du kan dø lenge før din tid om du får corona. Du kan altså både dø mens du har viruset i kroppen og flere tiår senere. Hva er det mot litt feber? 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illuminatum Skrevet 12. november 2021 #25 Del Skrevet 12. november 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg har utsatt så lenge å vaksinere meg pga fryktelig angst for bivirkninger og at jeg føler jeg ikke stoler på den helt enda. Tror jeg kommer til å slite med angst hver dag etter vaksinen i framtiden.. Hva kan jeg gjøre? Vente litt til? Folk blir jo syke uansett vaksinert Anonymkode: af845...af0 Sannsynligheten er mye større for at covid vil gi det større effekter. Ja, vaksine er ikke 100% effektiv men reduserer sannsynligheten for alvorlig sykdom eller død. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #26 Del Skrevet 12. november 2021 Jeg tenker du burde vurdere hva som kan være worst case scenarioer. Å få kroniske senvirkninger av covid19 eller noen forbigående bivirkninger av vaksinen? Det er det som er virkeligheten, eller at du ikke får bivirkninger i det hele tatt . De fleste som jeg kjenner har bare hatt litt vondt i armen hilsen ei som må få tredje dose pga jeg er utsatt pga helseproblemer Anonymkode: d9e08...2f2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #27 Del Skrevet 12. november 2021 Han her vaksinerte seg heller ikke, dette er fra Norge. Lykke til med Covid - Nå, mer enn sju måneder etter at Peter ble coronasyk, kan han bare drømme seg tilbake til det aktive livet med jobb, familieaktiviteter, båt- og hytteliv. For Peter er fremdeles svært syk. Han sliter med pusten, koordinasjonen, noe som likner epilepsi, lammelse i bein, og ja, omfattende kognitiv svikt, slik nyere forskning viser at en del coronapasienter rammes av. https://www.google.no/amp/s/www.dagbladet.no/nyheter/coronasyke-peter-har-knapt-sett-dattera/74475077/amp Anonymkode: c7660...901 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #28 Del Skrevet 12. november 2021 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Jeg tenker du burde vurdere hva som kan være worst case scenarioer. Å få kroniske senvirkninger av covid19 eller noen forbigående bivirkninger av vaksinen? Det er det som er virkeligheten, eller at du ikke får bivirkninger i det hele tatt . De fleste som jeg kjenner har bare hatt litt vondt i armen hilsen ei som må få tredje dose pga jeg er utsatt pga helseproblemer Anonymkode: d9e08...2f2 Forbigående bivirkninger av vaksinen? Ikke sikkert at de er forbigående. Kroniske senvirkninger av covid? Ikke sikkert at man blir syk og merker det engang. Alt er individuelt. Anonymkode: 704ed...e06 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #29 Del Skrevet 12. november 2021 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Han her vaksinerte seg heller ikke, dette er fra Norge. Lykke til med Covid - Nå, mer enn sju måneder etter at Peter ble coronasyk, kan han bare drømme seg tilbake til det aktive livet med jobb, familieaktiviteter, båt- og hytteliv. For Peter er fremdeles svært syk. Han sliter med pusten, koordinasjonen, noe som likner epilepsi, lammelse i bein, og ja, omfattende kognitiv svikt, slik nyere forskning viser at en del coronapasienter rammes av. https://www.google.no/amp/s/www.dagbladet.no/nyheter/coronasyke-peter-har-knapt-sett-dattera/74475077/amp Anonymkode: c7660...901 Og jeg kjenner mange som sliter med dårlig søvn, kraftig hodepine o.l. etter vaksinen Anonymkode: 704ed...e06 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #30 Del Skrevet 12. november 2021 Bare fordi du føler noe, betyr ikke at det er riktig. Her tror jeg det er angsten du lar få lov til å bestemme, og ikke fornuften. Anonymkode: d61ba...e2e 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #31 Del Skrevet 12. november 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Og jeg kjenner mange som sliter med dårlig søvn, kraftig hodepine o.l. etter vaksinen Anonymkode: 704ed...e06 Da kan du jo selv regne ut hvor syke de ville ha blitt av covid. Anonymkode: c7660...901 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tamsi Skrevet 12. november 2021 #32 Del Skrevet 12. november 2021 Dere som er livredd for "å få fremmede ting i kroppen", hva gjør dere egentlig hvis dere nå skulle få behov for å dra på sykehus? Dere vet jo ikke hva de gir dere der heller? Når man legges på respirator får man slanger ned i lungene, nedentil både foran og bak, og så er det diverse som går gjennom veneflon på både armer, hals og bein. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #33 Del Skrevet 12. november 2021 Ingen kan kreve at du skal vaksinere deg, men jeg ser med glede på at det med stor sannsynlighet blir krav om vaksinepass innad i Norge så jeg ikke blir tvunget til å sitte ved siden av deg på f.eks kino. Anonymkode: a39c5...aef 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #34 Del Skrevet 12. november 2021 Jeg har også hatt angst for å ta vaksinen, så kanskje det hjelper litt at jeg deler min historie? Vil først bare nevne at jeg hverken kjenner eller har hørt om noen i nærheten der jeg bor som har fått alvorlige og langvarige bivirkninger av vaksinen, så det var mediene som hadde skremt livet av meg. Jeg utsatte og utsatte vaksinen, men jeg er minst like redd for korona, og skjønte at jeg har en slik jobb (jobber tett på mennesker) som gjør at jeg på ett eller annet tidspunkt vil få korona om jeg ikke vaksinerer meg. Jeg kjenner ingen som har dødd eller blitt alvorlige syke av korona, MEN jeg kjenner flere som har blitt langtidssyke med bl.a utmattelse i etterkant. Det er skummelt at folk som knapt nok ble snufsete i ettertid får ME-lignende symptomer. Vaksinen kan hindre smitte, men i hvert fall alvorlig sykdom. Dessverre har det blitt slik at man må velge mellom korona og vaksine, ingen kommer til å slippe unna. Du må også huske at grunnen til innleggelsene av vaksinerte nå ikke skyldes at vaksinen ikke virker, men at den bare virker en begrenset periode. Dose 3 burde være innført tidligere, for det er de som var fullvaksinerte tidlig som nå blir innlagt. De har ingen eller lite beskyttelse nå. Mange vaksiner, f.eks i barnevaksinasjonsprogrammet, skal gis i tre omganger. Noen vaksiner varer livet ut, mens andre må fylles på med jevne mellomrom, det varierer fra vaksine til vaksine. I tillegg er du jo slik at vaksiner aldri er en bombesikker garanti for å ikke bli syk, men statistisk sett vil det store flertallet unngå (alvorlig) sykdom dersom de er vaksinerte og vaksinen ikke har mistet virkningen. På tross av all denne positive faktaen, så var jeg allikevel redd, men smittetallene begynte å stige her jeg bor, så jeg valgte til slutt å vaksinere meg. Jeg satt bare og ventet på de skumle bivirkningene, men de kom aldri. Jeg ble så klart ganske vond og øm i armen et par døgn, men det er jo helt vanlig uansett vaksine. Nå er jeg veldig glad for at jeg turte å ta vaksinen! Anonymkode: 07844...0a0 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #35 Del Skrevet 12. november 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Forbigående bivirkninger av vaksinen? Ikke sikkert at de er forbigående. Kroniske senvirkninger av covid? Ikke sikkert at man blir syk og merker det engang. Alt er individuelt. Anonymkode: 704ed...e06 Neivel, men da må en bare satse på at alle gjør jobben for en da … Mange som har gått rundt og tenkt at nå er det så mange som har tatt vaksinen at da trenger ikke jeg å ta den. Jeg ville heller ta vaksinen enn å risikere å dø med angst og fryktelige pusteproblemer, å bli kvelt sakte men sikkert Anonymkode: d9e08...2f2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #36 Del Skrevet 12. november 2021 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Da kan du jo selv regne ut hvor syke de ville ha blitt av covid. Anonymkode: c7660...901 Det vet vi ingenting om. For det andre, må man først FÅ den, ikke sikkert at man gjør det hvis man bor alene og jobber hjemmefra Anonymkode: 704ed...e06 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #37 Del Skrevet 12. november 2021 Tamsi skrev (37 minutter siden): Dere som er livredd for "å få fremmede ting i kroppen", hva gjør dere egentlig hvis dere nå skulle få behov for å dra på sykehus? Dere vet jo ikke hva de gir dere der heller? Når man legges på respirator får man slanger ned i lungene, nedentil både foran og bak, og så er det diverse som går gjennom veneflon på både armer, hals og bein. Da er man allerede syk. Vaksinen derimot gis alle, også unge og friske Anonymkode: 704ed...e06 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #38 Del Skrevet 12. november 2021 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Ingen kan kreve at du skal vaksinere deg, men jeg ser med glede på at det med stor sannsynlighet blir krav om vaksinepass innad i Norge så jeg ikke blir tvunget til å sitte ved siden av deg på f.eks kino. Anonymkode: a39c5...aef Fordi du som vaksinert kan selvfølgelig ikke spre smitte... Anonymkode: 704ed...e06 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #39 Del Skrevet 12. november 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg har utsatt så lenge å vaksinere meg pga fryktelig angst for bivirkninger og at jeg føler jeg ikke stoler på den helt enda. Tror jeg kommer til å slite med angst hver dag etter vaksinen i framtiden.. Hva kan jeg gjøre? Vente litt til? Folk blir jo syke uansett vaksinert Anonymkode: af845...af0 Skjønner absolutt at du er engstelig. Men hvorfor er du ikke mer engstelig for korona? Det er jo ganske klinkende klart at det absolutt er farlig. Vaksinen derimot har kun en bitteliten sjanse for bivirkninger og en liten, teoretisk mulighet for langtidseffekter vi enda ikke vet om. Den største og absolutt kjente risikoen her er korona. Anonymkode: 528da...abf 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #40 Del Skrevet 12. november 2021 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Neivel, men da må en bare satse på at alle gjør jobben for en da … Mange som har gått rundt og tenkt at nå er det så mange som har tatt vaksinen at da trenger ikke jeg å ta den. Jeg ville heller ta vaksinen enn å risikere å dø med angst og fryktelige pusteproblemer, å bli kvelt sakte men sikkert Anonymkode: d9e08...2f2 Så konklusjonen er at folk skal velge selv. Å få korona betyr IKKE å bli alvorlig syk. De fleste merker ingenting. Anonymkode: 704ed...e06 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg