Gå til innhold

Angst for å vaksinere meg :(

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Uansett hvordan en vender og vrir på ting er det fakta  at en som uvaksinert bidrar til større smittetrykk, enn en gjør som vaksinert. En kan ikke gjemme seg bak gruppen vaksinerte og si at de samlet sett står for flere smittede,  eller at de også de kan smitte videre, det er i beste fall fornektelse . Hadde alle hatt samme filosofi hadde Norge og ikke minst verden vært i en global krise. 

Endret av Bendie
Korrigering
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alyanna skrev (2 timer siden):

Du vet vel det tar opptil 1-2 uker før du får påvist korona?

Å si at det tar opptil 1-2 uker før man får påvist korona, etter å ha vært nærkontakt med noen som er smittet er feil. Man skal være på oppmerksom på symptomer innen 10 dager. Det har nå gått 7 dager fra barnet mitt begynte å hoste. Hun fikk symptomer 3 dager etter kontakt med koronasmittet. Positiv test på dag 5. Selvfølgelig kan noe skje de neste dagene, men det forandrer ikke det at jeg er glad for å være vaksinert når jeg nå har vært såpass eksponert for viruset den siste uken som jeg har vært. Og at sannsynligheten for å bli smittet og syk er langt lavere nettopp pga vaksinen 😊

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bendie skrev (42 minutter siden):

Uansett hvordan en vender og vrir på ting er det fakta  at en som uvaksinert bidrar til større smittetrykk, enn en gjør som vaksinert. En kan ikke gjemme seg bak gruppen vaksinerte og si at de samlet sett står for flere smittede,  eller at de også de kan smitte videre, det er i beste fall fornektelse . Hadde alle hatt samme filosofi hadde Norge og ikke minst verden vært i en global krise. 

Vaksiner er kjempeviktige i bekjempning av smittsomme sykdommer, men man kan ikke lukke øynene for at akkurat denne vaksinen ikke gjør jobben som tiltenkt. Vaksinene har en effekt, helt klart, men effekten avtar for fort og derav er ikke vaksinen god nok. Økning i smitte og innleggelser blant fullvaksinerte tydeliggjør dette. De uvaksinerte blir lettere smittet, ja, men det hadde jo ikke vært noe problem for de vaksinerte dersom de var immune etter fullvaksinasjon? De aller fleste uvaksinerte er jo barn og unge som har liten risiko for alvorlig sykdom ved smitte, så man hadde ikke hatt et problem med mange smittede og derav for mange innlagte hvis vaksinen var effektiv nok. At yngre skal ta en vaksine, med et ukjent omfang av bivirkninger, mot en sykdom som ikke er særlig farlig for dem, statistisk sett, blir helt feil. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om effekten avtar, så betyr det ikke at det er et bedre alternativ å avså fra vaksinering, tvert i mot. Det viser at en er mer avhengig av full tilslutning. Nå viser foreløpige tall at antall alvorlige bivirkninger er lave blant barn og unge . De fleste antallet alvorlige meldte bivirkningene er myokarditt, noe som mangedobles om du utsettes for viruset. Omfanget av skadevirkninger av covid hos barn og unge i dag vet vi ikke. Det vi vet er at det er at antallet er langt hyppigere enn vi ser hos vaksinerte.  

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår godt angsten for å vaksinere seg. Jeg hadde det samme.  Men tok tilslutt ingen sjanser om å ikke gjøre pga jeg jobber i butikk. Jeg er derimot usikker på om jeg tør å ta en dose nr 3. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Har du hørt om fjøra som ble til veldig mange høns? Dette er et slikt tema som blir større og verre jo lengre folk får prate om det i ettertid. Jeg har ikke hørt om noen bivirkninger i min omgangskrets, venner, familie eller naboer og jeg selv har tatt begge sprøytene og merket absolutt ingen bivirkninger i det hele tatt. Å kjenne litt ømhet når en tar på stedet der stikket er satt er ingen "bivirkning", men helt normalt når en har fått en injeksjon.

Jeg hadde min tvil i starten, men etter hvert som tiden gikk tenkte jeg at det er like greit å ta det, alt tatt i betraktning. Vi må stole på at "de" vet hva de ber oss om å gjøre og selv om de ikke egentlig vet sikkert, så forsøker de seg frem og det går antagelig til en god sak til sist. Snart skal vi nok ha dose tre. Jeg skal ta den også. 

Anonymkode: a84aa...5c5

Jeg fikk heller ingen bivirkninger foruten om litt muskelsmerter. Det går i de aller fleste tilfeller helt bra, og får man bivirkninger så går de som oftest bort i løpet av en dag til et par dager. Mange har tatt vaksinen, og de aller færreste har fått alvorlige bivirkninger. Sjansen for å bli psykisk syk er i alle fall lav. 

Endret av Gjenferdet
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Når man ikke har flere argumenterer å komme med, sier man at folk "kverulerer". 

Anonymkode: 704ed...e06

Du vil ikke forstå hva jeg mener ganske enkelt. 
Gå og ta vaksinen hvis en kan pga helse. 
Synes du det var bedre før vi gikk vaksinen ? 
Et nedstengt samfunn? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 hours ago, Coronas said:

I forkant av 2 dose, var du veldig skeptisk? redd? Andre stressende tanker om bivirkninger? Jeg tror de fleste som sliter med hodepine, sliten i kroppen osv pga av tanker om at de kan få bivirkninger, får en krise i hodet sitt om de kjenner en mild bivirkning som lett feber, evt øm arm, gjør at kroppen, med toppen, går i vranglås og får en psykisk og fysisk krasj... 

Det var jeg som skrev innlegget du siterer, og nei, jeg var ikke skeptisk eller redd i forkant i det hele tatt. Hadde som nevnt ingen bivirkninger etter dose 1 og forventet ikke å få noen etter dose 2 heller. Har aldri vært skeptisk til eller redd for vaksiner noen gang før, men har blitt det nå. Jeg innbiller meg ikke å være dårlig (og det er faktisk litt fornærmende at du antyder det), jeg er dårlig og har vært det i halvannen måned.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner du har angst, og angst er utrolig vondt å ha men husk de færreste får alvorlig bivirkning av vaksinen. Jeg tenker det er større sjanse for å bli skikkelig syk av korona enn av vaksinen. Mange sliter jo med å bli skikkelig frisk igjen etter korona. Ja man kan bli syk av korona som vaksinert også men da er man i alle fall litt beskyttet. Bedre enn null beskyttelse mot det svineriet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...
AnonymBruker skrev (På 12.11.2021 den 7.33):

Jeg har utsatt så lenge å vaksinere meg pga fryktelig angst for bivirkninger og at jeg føler jeg ikke stoler på den helt enda.

Tror jeg kommer til å slite med angst hver dag etter vaksinen i framtiden..

Hva kan jeg gjøre? Vente litt til? Folk blir jo syke uansett vaksinert 

Anonymkode: af845...af0

Du bestemmer jo selv om du ønsker å ta vaksine, gjør det du føler er riktig for deg  ;) 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.11.2021 den 7.33):

Jeg har utsatt så lenge å vaksinere meg pga fryktelig angst for bivirkninger og at jeg føler jeg ikke stoler på den helt enda.

Tror jeg kommer til å slite med angst hver dag etter vaksinen i framtiden..

Hva kan jeg gjøre? Vente litt til? Folk blir jo syke uansett vaksinert 

Vil du helst kollidere i 90 km/t med eller uten bilbelte?

Endret av Bam
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pivot skrev (9 minutter siden):

En del av dem som har tatt vaksinen og fått alvorlige bivirkninger skulle ønske at de hadde valgt å møte viruset uten vaksine i kroppen, ja.

Hmm, de skulle ønske det ja.

Hvorfor snakkes det ikke mer om dette?

Siden du kjenner så godt til disse, belys oss, og med kilder.

Hvor er historiene til alle dem som ble alvorlig syke av vaksinen, og derav angrer på at de tok vaksinen? 

De eksisterer ikke. Derfor ser du dem ikke. Ingen vil risikere covid uten vaksine.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke bare de uvaksinerte som får hat. Det er også de som snakker om bivirkningene sine. Jeg opplever at folk er redde for å fortelle. Samtidig prøver de å prate det bort. De må si ting som at de ikke er vaksine motstandere og at det antagelig ikke skyldes vaksinen. Desverre ser det ut til at vi står ovenfor en stor skandale. Bare se på henne "Farmen jenta" på God kveld Norge's nettside (ny artikkel i går) Hun har blødd i 6 mnd etter vaksinen, men når man leser artikkelen kommer det knapt nok frem. Folk er redd for å bli hengt ut! At vaksine motstandere blir hengt ut er en ting, men de med bivirkninger?!? Jeg kjenner flere med bivirkninger som ikke tør å snakke åpent om det. Hvor sykt er ikke det. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.11.2021 den 7.42):

Hva hvis jeg blir psysisk syk i lengre tid pga vaksinen? Kjenner flere som fått rare bivirkninger

Omg, dette må være en spøk.

Tror du oppriktig at man kan bli psykisk syk av en vaksine? Hvilke planet er det du får kunnskapen din fra? :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Bam skrev (3 minutter siden):

Hmm, de skulle ønske det ja.

Siden du kjenner så godt til disse, belys oss, og med kilder.

De eksisterer ikke. Derfor ser du dem ikke. Ingen vil risikere covid uten vaksine.

Her er den eneste som jeg har lest om i media:

https://www.nrk.no/osloogviken/folte-seg-presset-til-a-ta-koronavaksine-_-sa-fikk-hun-hjertebetennelse-1.15654663

Utover det kan jeg jo ikke vise til kilder, når det ikke skrives om dette i nyhetsbildet. Og ja, jeg kjenner personlig mennesker som er rammet av (alvorlige) vaksinebivirkninger. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pivot skrev (1 minutt siden):

Her er den eneste som jeg har lest om i media:

https://www.nrk.no/osloogviken/folte-seg-presset-til-a-ta-koronavaksine-_-sa-fikk-hun-hjertebetennelse-1.15654663

Utover det kan jeg jo ikke vise til kilder, når det ikke skrives om dette i nyhetsbildet. Og ja, jeg kjenner personlig mennesker som er rammet av (alvorlige) vaksinebivirkninger. 

Hva slags alvorlige bivirkninger er det snakk om?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosatoast skrev (15 minutter siden):

Omg, dette må være en spøk.

Tror du oppriktig at man kan bli psykisk syk av en vaksine? Hvilke planet er det du får kunnskapen din fra? :)

Tror det menes at man kan få psykiske bivirkninger. 

Det er alt fra eggprotein til kvikksølv til antibiotika til latex til formalin til aluminiumssalter i vaksiner. 

Endret av Bølle
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bølle skrev (9 minutter siden):

Tror det menes at man kan få psykiske bivirkninger. 

Det er alt fra eggprotein til kvikksølv til antibiotika til latex til formalin til aluminiumssalter i vaksiner. 

Jeg har både k-ptsd og andre traume diagnoser. Hadde litt angst for vaksinen, men har selvfølgelig gått bra. Hele verden har tatt den, sjangs for at du får en spesiell bivirkning noen andre ikke får - er ganske usannsynlig. Og hvis du tror det er sannsynlig, må du komme deg ned på jorda igjen. Det er en grunn til at man må ta flere doser, og det er fordi denne vaksinen ikke er "evigvarende" i kroppen din, slik som mange andre vaksiner kan være.  

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...