AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #41 Skrevet 12. november 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Så konklusjonen er at folk skal velge selv. Å få korona betyr IKKE å bli alvorlig syk. De fleste merker ingenting. Anonymkode: 704ed...e06 Nei, men for oss som er utsatt og som kanskje blir veldig sjuke så er det greit om alle tar ansvar og ikke bare tenker på seg sjøl Anonymkode: d9e08...2f2 3
Gjest Tamsi Skrevet 12. november 2021 #42 Skrevet 12. november 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Da er man allerede syk. Vaksinen derimot gis alle, også unge og friske Anonymkode: 704ed...e06 Så da er det ikke så farlig lenger? Hvor dypt stakk den frykten da i utgangspunktet? Nekte å ta det éne ukjente medikamentet for så å dra på sykehuset og få 8 like ukjente andre. Det ser ganske halvveis ut sånn prinsippmessig.
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #43 Skrevet 12. november 2021 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Ingen kan kreve at du skal vaksinere deg, men jeg ser med glede på at det med stor sannsynlighet blir krav om vaksinepass innad i Norge så jeg ikke blir tvunget til å sitte ved siden av deg på f.eks kino. Anonymkode: a39c5...aef Denne tankegangen skjønner jeg ikke..du vet at også fullvaksinerte kan smitte deg? Anonymkode: 032f8...fc1 8
Vera Skrevet 12. november 2021 #44 Skrevet 12. november 2021 Denne tråden hjelper nok ekstremt på trådstarters angst.. Kan dere ikke ta vaksinedebatten en annen plass? Ts; har du snakket med helsepersonell om vaksineangsten din? Jeg tror det er en ganske stor andel av uvaksinerte som lar være å ta vaksinen på akkurat samme grunnlag som deg - angst for det ukjente. Som du vet opererer angst sjeldent rasjonelt - når man ikke befinner seg i en akutt faresituasjon. Men, det er en temmelig vanlig reaksjon å reagere med angst på noe som er nytt/ukjent - slik du gjør her. Og, når man blir pepret dag ut og dag inn om bivirkning og virkning, er det klart man blir påvirket! Et dugende helsepersonell vil hjelpe deg til å se mer rasjonelt på beslutningen - jeg tviler på at noen i denne tråden kan hjelpe deg med det. Det eneste jeg vil si, er at det din beslutning, og beslutningen skal føles trygg for deg. 3
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #45 Skrevet 12. november 2021 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Nei, men for oss som er utsatt og som kanskje blir veldig sjuke så er det greit om alle tar ansvar og ikke bare tenker på seg sjøl Anonymkode: d9e08...2f2 Så hvis en vaksinert person smitter deg, er det ok? Ok. Anonymkode: 704ed...e06 8
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #46 Skrevet 12. november 2021 Jeg tok dose 2 med Moderna for halvannen måned siden og har vært sykemeldt fra jobben siden. Symptomene begynte dagen etter jeg fikk vaksinen. Sliter med ekstrem hodepine hver dag, konsetrasjons- og hukommelsesproblemer, kvalme som kommer og går, generell følelse av å være helt utmattet og ikke orke små ærend som å gå på butikken som ligger 100 meter ned i gata, svimmelhet ved all anstrengelse (blir svimmel av å gå opp en liten trapp, mens før gikk jeg fra bakkeplan og opp til leiligheten min i femte etasje uten å bli anpusten). Jeg merket ingenting etter dose 1, men etter dose 2 har hele helsen min gått i kjelleren. Jeg har ukentlig kontakt med fastlegen for å få sykemeldingen forlenget, for jeg greier ikke å gå på jobb lenger. Før vaksinen hadde jeg ikke hatt en sykedag på to år. Legen har tatt alskens blodprøver og undersøkt meg fra topp til tå, men konklusjonen er at det er en dårlig reaksjon på vaksinen og at jeg har vært uheldig. Hun kan ikke svare på når jeg kan forvente å bli bedre... Så jeg skjønner deg godt. Jeg har aldri vært skeptisk til vaksiner før, men akkurat denne har jeg kjent på kroppen og det føles ikke bra. Jeg kommer ikke til å ta en tredje dose. Føler meg lei og deppa nå som jeg har gått fra å være aktiv og arbeidssom til mer eller mindre sengeliggende. Anonymkode: d9b2e...083 14
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #47 Skrevet 12. november 2021 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Jeg tok dose 2 med Moderna for halvannen måned siden og har vært sykemeldt fra jobben siden. Symptomene begynte dagen etter jeg fikk vaksinen. Sliter med ekstrem hodepine hver dag, konsetrasjons- og hukommelsesproblemer, kvalme som kommer og går, generell følelse av å være helt utmattet og ikke orke små ærend som å gå på butikken som ligger 100 meter ned i gata, svimmelhet ved all anstrengelse (blir svimmel av å gå opp en liten trapp, mens før gikk jeg fra bakkeplan og opp til leiligheten min i femte etasje uten å bli anpusten). Jeg merket ingenting etter dose 1, men etter dose 2 har hele helsen min gått i kjelleren. Jeg har ukentlig kontakt med fastlegen for å få sykemeldingen forlenget, for jeg greier ikke å gå på jobb lenger. Før vaksinen hadde jeg ikke hatt en sykedag på to år. Legen har tatt alskens blodprøver og undersøkt meg fra topp til tå, men konklusjonen er at det er en dårlig reaksjon på vaksinen og at jeg har vært uheldig. Hun kan ikke svare på når jeg kan forvente å bli bedre... Så jeg skjønner deg godt. Jeg har aldri vært skeptisk til vaksiner før, men akkurat denne har jeg kjent på kroppen og det føles ikke bra. Jeg kommer ikke til å ta en tredje dose. Føler meg lei og deppa nå som jeg har gått fra å være aktiv og arbeidssom til mer eller mindre sengeliggende. Anonymkode: d9b2e...083 Det er jo selvsagt veldig synd. Men sjansen for at dette skulle skje med det ville vært større ved å få korona enn ved å ta vaksinen. Men absoluttveldig uflaks da, god bedring! Anonymkode: 528da...abf 2
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #48 Skrevet 12. november 2021 Ser dere skriver bivirkninger som øm arm ol men ingen nevner mensforstyrrelser? Det er en bivirkning av vaksinen, mest sannsynlig. Tør ikke ta vaksinen pga den bivirkningen som mange kvinner har fått mtp mensforstyrrelser. Anonymkode: 31f8c...4f2 7
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #49 Skrevet 12. november 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Mange fullvaksinerte på sykehus... Anonymkode: 84b0d...9ec Ja, selvsagt vil det være fullvaksinerte på sykehus så lenge en så stor andel av befolkningen er vaksinert, men jeg tror du også skjønner at det ikke er et argument for at vaksinen ikke virker. Så for å forklare: 1. Vaksinen vil etter en stund miste mer og mer av sin beskyttelse mot viruset slik som svært mange andre vaksiner. 2. Mange flere ville vært innlagt hvis samfunnet ble gjenåpnet uten at folk var vaksinert 3. Mange flere av de fullvaksinerte som blir innlagt med covid ville ha dødd av det Det kan du lese overalt på nett, og det greier man jo også å forstå ved å se hvordan det gåt med dødsfall av covid i de landene der ikke like mange er vaksinert. Man må dermed ha en særdeles lav intelligens hvis man fortsatt på ramme alvor tror på at vaksinen ikke virker. Anonymkode: 25ac8...b93 5
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #50 Skrevet 12. november 2021 Bivirkningene ved vaksinen er en mild variant av det du ville fått av sykdommen. Denne hjerteposebetennelsen for eksempel, er 4 eller 5 ganger vanligere å få av Covid enn av vaksinen. Vaksinen har ikke bidirkninger som plutselig dukker opp lenge etter vaksinen (tror alt kommer i løpet av de første to eller tre ukene). Etter det er vaksinen ute av kroppen. Infeksjonen derimot, sitter i kroppen i månedsvis og det er ikke uvanlig med bivirkninger som både kommer raskt og varer lenge, og som dukker opp lenge etter infeksjonen. Les deg opp. Anonymkode: 476e7...42a 3
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #51 Skrevet 12. november 2021 50 minutter siden, AnonymBruker said: Denne tankegangen skjønner jeg ikke..du vet at også fullvaksinerte kan smitte deg? Anonymkode: 032f8...fc1 Det vet jeg, men fortsatt er sannsynligheten for å bli smittet av en uvaksinert som har samme adferd som en vaksinert større. Anonymkode: a39c5...aef 2
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #52 Skrevet 12. november 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Ser dere skriver bivirkninger som øm arm ol men ingen nevner mensforstyrrelser? Det er en bivirkning av vaksinen, mest sannsynlig. Tør ikke ta vaksinen pga den bivirkningen som mange kvinner har fått mtp mensforstyrrelser. Anonymkode: 31f8c...4f2 Tenk på hvor mange kvinner som har tatt vaksinen… ikke mange promille som har fått mensforstyrrelser. Vet det ikke er noe vitenskapelig bevis, men jeg kjenner rimelig mange kvinner, og har ikke hørt om en eneste en. Anonymkode: 2b6c5...b97 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #53 Skrevet 12. november 2021 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Så hvis en vaksinert person smitter deg, er det ok? Ok. Anonymkode: 704ed...e06 Det var ikke det som var poenget. Folk som ikke gidder å vaksinere seg pga de vil se hvordan det går og om det trengs er det jeg snakker om . Å kverulere er helt unødvendig Anonymkode: d9e08...2f2 2
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #54 Skrevet 12. november 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ser dere skriver bivirkninger som øm arm ol men ingen nevner mensforstyrrelser? Det er en bivirkning av vaksinen, mest sannsynlig. Tør ikke ta vaksinen pga den bivirkningen som mange kvinner har fått mtp mensforstyrrelser. Anonymkode: 31f8c...4f2 Mensforstyrrelser er kjempevanlig kroppslig reaksjon. Det er ingen indikasjon for at mensforstyrrelsene har noen annet resultat enn nettopp midlertidig endring i menssyklusen. Altså ingen problem for fertilitet. Anonymkode: 528da...abf 3
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #55 Skrevet 12. november 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Tenk på hvor mange kvinner som har tatt vaksinen… ikke mange promille som har fått mensforstyrrelser. Vet det ikke er noe vitenskapelig bevis, men jeg kjenner rimelig mange kvinner, og har ikke hørt om en eneste en. Anonymkode: 2b6c5...b97 Jeg kjenner flere i min omgangskrets som fikk forstyrrelser etter vaksinen. Anonymkode: 31f8c...4f2 5
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #56 Skrevet 12. november 2021 Tøvftta skrev (6 timer siden): Er ganske sikker på at jeg klarer meg gjennom en korona runde uansett 👌🏻 Berømte siste ord anno 2021, skrevet på flere gravstener. Anonymkode: b70af...be8 2
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #57 Skrevet 12. november 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg kjenner flere i min omgangskrets som fikk forstyrrelser etter vaksinen. Anonymkode: 31f8c...4f2 Som en annen påpeker - det er vel ikke særlig alvorlig? Det får jeg lett etter feks influensa eller kraftig forkjølelse. Har aldri tenkt på det som farlig i det hele tatt. Anonymkode: 2b6c5...b97 2
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #58 Skrevet 12. november 2021 Samme her jeg forstår deg. Kommer ikke til å ta mrna, men venter på at det kommer andre vaksiner. Hvorfor har det stoppet helt, hvorfor tilbys det ikke andre vaksiner. Har sykt angst for mrna vaksine. Anonymkode: 42aa1...4ac 4
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #59 Skrevet 12. november 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det vet jeg, men fortsatt er sannsynligheten for å bli smittet av en uvaksinert som har samme adferd som en vaksinert større. Anonymkode: a39c5...aef Men det er jo det mange uvaksinerte ikke har. De vet at de er uvaksinerte og derfor må være forsiktige. Mange vaksinerte derimot ser på seg selv som beskyttet/udødelige/"kan gjøre hva jeg vil" Anonymkode: 704ed...e06 7
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #60 Skrevet 12. november 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det var ikke det som var poenget. Folk som ikke gidder å vaksinere seg pga de vil se hvordan det går og om det trengs er det jeg snakker om . Å kverulere er helt unødvendig Anonymkode: d9e08...2f2 Når man ikke har flere argumenterer å komme med, sier man at folk "kverulerer". Anonymkode: 704ed...e06 2
Anbefalte innlegg