Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Klarer ikke helt å legge dette fra meg… Kollegaen min spurte rett ut om jeg var gravid. Noe jeg er. Jeg klarte ikke å lyve da. Føler hun tok fra meg noe ganske privat da jeg ikke var klar for å fortelle det på jobben enda… Også måten hun ordla seg på «VI trenger ikke fortelle det til de andre enda» 😭 Måtte bare få det ut…

Anonymkode: 27a12...c11

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

ok

Anonymkode: a5732...f07

• Liker 7
Skrevet

Men syns virkelig godt voksne damer at det er ok å spørre om?? 

• Liker 13
Skrevet

Hva er så farlig med det?

• Liker 12
Skrevet

Man føler seg ganske invadert da.  Hvor langt på vei?

Anonymkode: 27162...89f

• Liker 12
Skrevet

At ikke voksne folk skjønner at man forteller når man er klar 🙄

Anonymkode: 34336...b9e

• Liker 19
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Men syns virkelig godt voksne damer at det er ok å spørre om?? 

Vet ikke om man kan si det om godt voksne damer på generelt grunnlag. Enkelte eier bare ikke filter. Hvorfor kunne du ikke lyve?

Skrevet

Det samme skjedde med meg! Jeg var ikke langt på vei og så på ingen måte gravid ut, men jeg var ganske nygift og hadde plutselig begynt å spise en del mer i lunsjen. En veldig nysgjerrig kollega som la to og to sammen. Jeg syns også det var veldig ubehagelig, for jeg klarte så klart ikke å lyve om det når spørsmålet kom så uventet. 

Oppfordring til alle som mistenker at en kollega er gravid: Ikke spør!

Anonymkode: 15a7c...c1c

• Liker 20
Skrevet

Skjønner at du ble satt ut og jeg skjønner ikke hvorfor folk spør om det før man forteller selv. Men pust med magen og tenkt at denne kollegaen ikke spurte for å være slem. Men bare veldig nysgjerrig (noe som er irriterende i seg selv) Hvorfor trodde hun du var gravid? Og hvor langt på vei er du? 

Anonymkode: 1efe1...37b

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Klarer ikke helt å legge dette fra meg… Kollegaen min spurte rett ut om jeg var gravid. Noe jeg er. Jeg klarte ikke å lyve da. Føler hun tok fra meg noe ganske privat da jeg ikke var klar for å fortelle det på jobben enda… Også måten hun ordla seg på «VI trenger ikke fortelle det til de andre enda» 😭 Måtte bare få det ut…

Ah, så kjipt. Jeg også opplevde et kraftig press fra noen, jeg prøvde å holde det for meg selv. 

Anonymkode: 4652b...908

• Liker 2
Skrevet

"Sånt spør man ikke om!" ville jeg ha svart og deretter byttet tema.

Om ingen sier i fra tror hun det er greit å spørre om sånt.

Anonymkode: f9a1a...ddd

• Liker 8
Skrevet

Så lenge det er en til en ser jeg ikke problemet med spørsmålet egentlig. Og ja, jeg har fått det.  Ikke stilt det.

Anonymkode: 2a356...ff0

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

"Sånt spør man ikke om!" ville jeg ha svart og deretter byttet tema.

Om ingen sier i fra tror hun det er greit å spørre om sånt.

Anonymkode: f9a1a...ddd

Ja. Og er det "rette" person som spør så vet fort alle andre det også. "Det blir mellom oss", ja særlig🙄

Anonymkode: 564f8...44c

• Liker 5
Skrevet

Uuups... 😅 Heh.. Jeg har spurt folk om de er gravide. Visste ikke at det er frekt, ikke tenkt over det som en ufin ting å spørre om 😊

• Liker 2
Skrevet

Skjedd meg og, men jeg viste ikke om jeg var gravid. Måtte en tur på apotek og kjøpe test og den var positiv. 

Anonymkode: df1dd...4b0

Skrevet
4 minutter siden, Sokkar said:

Uuups... 😅 Heh.. Jeg har spurt folk om de er gravide. Visste ikke at det er frekt, ikke tenkt over det som en ufin ting å spørre om 😊

Men antar du ikke at de ville delt det med deg, dersom de ønsket å dele det med deg? 

Anonymkode: 1b96c...35f

• Liker 14
Skrevet

Jeg ble spurt en gang, tilsynelatende fordi jeg så gravid ut. Jeg er overvektig vel og vite. Når jeg sa nei, spurte hun om jeg var sikker 😅 Det var pinlig for meg, for hun sa jo regelrett at jeg var tykk. I tillegg prøvde vi jo faktisk å bli gravid på den tiden, hadde hatt en kjemisk og en spontanabort i tillegg til 6-7 mislykkede prøveperioder, så det var litt sånn slag i trynet. Men jeg syns ikke det er regelrett frekt å spørre, helt ærlig. Jeg har en venninne som ble spurt om hun ikke snart hadde termin av en kollega hun møtte tilfeldig i et bryllup, da lå babyen i vogna et par meter unna henne, 1-2 mnd gammel 😅 

Anonymkode: 54fb4...ae8

• Liker 3
Skrevet

Har du husket å føle deg krenket i dag?

Anonymkode: ccc3b...41e

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Men antar du ikke at de ville delt det med deg, dersom de ønsket å dele det med deg? 

Jeg syns det var fint å få spørsmålet så slapp jeg å si det. Etterhvert vet man jo ikke hvem som vet og hvem som ikke vet 

Anonymkode: 2a356...ff0

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg har kun annonsert svangerskap til bestevenninne og nær familie. Har opplevd en gang at vedkommende løy og sa nei fordi det var så tidlig i svangerskapet. Det er jo ingen som må svare ja, dersom de ikke ønsker å dele det enda. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...