AnonymBruker Skrevet 11. november 2021 #1 Skrevet 11. november 2021 Jeg har en venninne jeg sammenligner meg sånn med og det er ubehagelig. Hun lever et drømmeliv, har masse penger hun har tjent på en drømmejobb, stor, fin leilighet, drar på laaaange ferier til eksotiske steder. Hun har et bra forhold med en snill mann. Spesielt før snakket hun en del om sexlivet sitt. Hun er av typen som får mange orgasmer og er uredd. Når hun var singel fant hun lett noen å date og turte ta initiativ om hun likte noen. Hun har aldri blitt dumpa. Hun er også motsatt av meg, da hennes seksuelle relasjoner ofte vil noe mer, men hos meg blir det bare med sex... Og dårlig sex. Jeg har aldri opplevd gjensidig kjærlighet og om jeg er interessert tør jeg ikke ta kontakt eller blir bare avvist. Det høres kanskje ikke ut som det her, men hun er et hyggelig, ydmykt menneske. Noe som vel kanskje ikke gjør det bedre. Jeg misunner henne så mange ting. Jeg vil jo ikke være henne. Vil ikke ha mannen hennes. Og hun har også problemer (som jeg føler hun overdriver, kanskje for å jekke seg ned). Men jeg føler meg så mislykka ved siden av henne. Jeg er ganske mislykka allerede, arbeidsledig, alltid singel, eier ingenting og har knapt råd til en ferie til Danmark/Sverige en gang i året. Og nå er hun også gravid... Anonymkode: c3c87...9a5
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #2 Skrevet 12. november 2021 Du må nok bare jobbe med egen selvtillit. Det er ikke så unormalt å være misunnelig på de som har noe man selv sårt ønsker da, men det er noe man kan jobbe med. ❤️ Anonymkode: 28a59...669 3
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #3 Skrevet 12. november 2021 Jeg er også fæl til dette når det gjelder en spesifikk venninne som på en måte har alt jeg ikke har. Jeg har rett og slett måttet ta litt avstand fra henne. Heldigvis har hun også en del negative sider ved seg som jeg fokuserer på. Bl a at hun snakker mye dritt om andre. Så tenker jeg at folk som har et stort behov for å prate dritt om andre kanskje ikke har det så bra med seg selv. Så har hun en litt sånn ovenfra og ned holdning som jeg gjør at jeg ubevisst underkaster meg litt når jeg er sammen med henne og gjør meg til en liten svak person noe jeg virkelig ikke er. Så ja, jeg har rett og slett tatt litt avstand fra denne venninna. Du trenger jo ikke gå så drastisk til verks, men kanskje ta litt pause fra henne en periode og se om du føler deg litt bedre og får tankene litt vekk fra henne? 🤷🏻♀️ Anonymkode: 17003...5bb 2
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #4 Skrevet 12. november 2021 Hun har jo mye av det du ønsker, så det er jo ikke rart at du kjenner på misunnelse. Men selv om hun har fått dette på plass allerede, så vil det jo ikke si at det ikke er i vente for deg. Siden dere er venner, så tenker jeg at du fint kan ha en relativt åpen dialog uten å utlevere deg selv for mye, så kanskje får du noen kjekke råd på veien også. Som regel vil folk som har det bra i livet sitt, også at andre skal ha det bra. Så handler mye om å akseptere den situasjonen man er i per nå, og at det sannsynligvis kommer til å endre seg. Anonymkode: 68eee...5ba
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #5 Skrevet 12. november 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg har en venninne jeg sammenligner meg sånn med og det er ubehagelig. Hun lever et drømmeliv, har masse penger hun har tjent på en drømmejobb, stor, fin leilighet, drar på laaaange ferier til eksotiske steder. Hun har et bra forhold med en snill mann. Spesielt før snakket hun en del om sexlivet sitt. Hun er av typen som får mange orgasmer og er uredd. Når hun var singel fant hun lett noen å date og turte ta initiativ om hun likte noen. Hun har aldri blitt dumpa. Hun er også motsatt av meg, da hennes seksuelle relasjoner ofte vil noe mer, men hos meg blir det bare med sex... Og dårlig sex. Jeg har aldri opplevd gjensidig kjærlighet og om jeg er interessert tør jeg ikke ta kontakt eller blir bare avvist. Det høres kanskje ikke ut som det her, men hun er et hyggelig, ydmykt menneske. Noe som vel kanskje ikke gjør det bedre. Jeg misunner henne så mange ting. Jeg vil jo ikke være henne. Vil ikke ha mannen hennes. Og hun har også problemer (som jeg føler hun overdriver, kanskje for å jekke seg ned). Men jeg føler meg så mislykka ved siden av henne. Jeg er ganske mislykka allerede, arbeidsledig, alltid singel, eier ingenting og har knapt råd til en ferie til Danmark/Sverige en gang i året. Og nå er hun også gravid... Anonymkode: c3c87...9a5 Når hun får barn er det ikke lenger noe å misunne henne. Da mister hun fin kropp, blir styggere, mer sliten. Det er slutt på lange ferier og det du kommer til å høre om er hvor sliten hun er og hvor lite hun sover. Da er det din tur til å skinne! Anonymkode: 56367...928
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #6 Skrevet 12. november 2021 Det du må jobbe med er jo å ta tak i ditt eget liv. Finn ut hva du ønsker i livet og jobb mot det, skaff deg utdanning, jobb osv og finn hobbyer du liker. Bli glad i deg selv og livet ditt rett og slett, så ordner resten seg av seg selv. Anonymkode: f24b3...15b
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #7 Skrevet 12. november 2021 Du er ikke alene om å føle misunnelse ovenfor andre. Jeg misunner bestevenninnen min, og livet hun har. Mann, barn, hus, penger. Men selv om jeg er misunnelig, betyr ikke det at jeg ikke unner hun å ha det hun har. Ønsker jo henne alt godt, skulle bare selv ønske jeg hadde det samme. Jeg er 30 år, singel, bor i liten leilighet. Har en god jobb, så det er noe. Anonymkode: 129f2...71d 1
Meridian Skrevet 12. november 2021 #8 Skrevet 12. november 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg har en venninne jeg sammenligner meg sånn med og det er ubehagelig. Hun lever et drømmeliv, har masse penger hun har tjent på en drømmejobb, stor, fin leilighet, drar på laaaange ferier til eksotiske steder. Hun har et bra forhold med en snill mann. Spesielt før snakket hun en del om sexlivet sitt. Hun er av typen som får mange orgasmer og er uredd. Når hun var singel fant hun lett noen å date og turte ta initiativ om hun likte noen. Hun har aldri blitt dumpa. Hun er også motsatt av meg, da hennes seksuelle relasjoner ofte vil noe mer, men hos meg blir det bare med sex... Og dårlig sex. Jeg har aldri opplevd gjensidig kjærlighet og om jeg er interessert tør jeg ikke ta kontakt eller blir bare avvist. Det høres kanskje ikke ut som det her, men hun er et hyggelig, ydmykt menneske. Noe som vel kanskje ikke gjør det bedre. Jeg misunner henne så mange ting. Jeg vil jo ikke være henne. Vil ikke ha mannen hennes. Og hun har også problemer (som jeg føler hun overdriver, kanskje for å jekke seg ned). Men jeg føler meg så mislykka ved siden av henne. Jeg er ganske mislykka allerede, arbeidsledig, alltid singel, eier ingenting og har knapt råd til en ferie til Danmark/Sverige en gang i året. Og nå er hun også gravid... Anonymkode: c3c87...9a5 Du kan aldri bli som henne, men du kan bli den beste utgaven av deg selv. Dette er noe du må jobbe mye med. Ting vil gå din vei om du fokuserer på deg selv og tingene du må jobbe med og få til i livet. Jeg tror venninnen din har knekt koden og nyter livet fullt ut, fordi hun er den beste utgaven av seg selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå